Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zou dit door de MS kunnen komen (pijn in gezicht)

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Pris

Zou dit door de MS kunnen komen (pijn in gezicht)

Bericht door Pris »

Hoi hoi,

Een hele tijd terug dacht ik dat mijn rechter wang anders aan voelde dan links. Er verder geen aandacht aan besteed. Ik heb toen ook wel eens dagen gehad met pijnscheuten in mijn gezicht. Omdat het weer weg ging er verder ook niks achter gezocht.

Even later weer dat veranderd gevoel dat op dat moment werd opgevolgd met een soort van druk/brandend gevoel en daarop een langer aanhoudende pijn bij mijn jukbeen/kaak. Echt in een lijn, zeg maar. Het komt en houdt lang aan en gaat dan weer weg. En zo nu het hele weekend ook, een paar keer per dag.

Ik ben nog een beetje zoekende wat er wel bij hoort en wat niet. En omdat het geen helse pijn is, maar wel best erg vervelend, wil ik niet om elk wissewasje de neuroloog inschakelen of huisarts.

Misschien heeft het er ook helemaal niks mee te maken, maar misschien hebben jullie wel tips. Ik ben benieuwd of er iets is wat het zou kunnen uitlokken, zodat ik er rekening mee zou kunnen houden.

Hartstikke bedankt alvast!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik vind het niet heel duidelijk, wat voor pijn het is. A-gezichtspijn komt vaker dan gemiddeld voor bij ms'ers (wel eens gelezen), maar in principe hoort het er niet echt bij.

Misschien naar de tandarts? Misschien komt het wel vanuit je gebit.
Marja

Bericht door Marja »

Atypische aangezichtspijn komt veel voor bij mensen met MS De vezels van je zenuwen zijn hierbij aangetast.

Het aanraken van je gezicht op bepaalde ‘trigger points’ kan de pijn triggeren, evenals kauwen op voedsel of kauwgom, praten, slikken en stress.

Ik heb zelf regelmatig aanvallen van aangezichtspijn. Variërend van een paar uur tot maanden. Wanneer zo'n aanval doorzet is de pijn gruwelijk.
Carl

Bericht door Carl »

Helaas ja, aangezichtspijn komt veel voor bij MS.
Heb er zelf ook last van:(
Vermoeidheid en stress zijn bij mij funest
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Maar nog moet je nooit zomaar uitgaan van de ms. Misschien komt het uit je gebit of uit je holtes en is er gewoon wat aan te doen!

Al hebben artsen er ook een handje van om het op de ms te gooien. Zeker huisartsen/tandartsen. Mijn neuroloog is daar expres heel voorzichtig mee.

Bij de klachten in mijn handen lag het erg voor de hand dat het door de ms kwam, maar voor de zekerheid toch carpaal tunnelsyndroom onderzoeken gehad.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Beste Pris, ik herken het ook. Bij mij doet het pijn en voelt het koud aan. De pijn voelt een beetje alsof het kramp is.
Volgens mijn neuroloog komt het door de MS.
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik heb een half jaar voor diagnose ms ook klachten gehad.

Had aanvallen van pijnscheuten van oor naar neusvleugel aan 1 kant. Deed echt pijn.

Huisarts zei eerst holte ontsteking dus antibiotica. Hielp niets. Toen zei hij...allergie dus neusspray...hielp ook niet.

Het is uiteindelijk na 2mnd weggegaan.

Achteraf gezien was het door ms.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp