Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Sexualiteit

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
sookie

Sexualiteit

Bericht door sookie »

Een vraagje,

Ik kan nergens iets terug vinden ivm hoe MS je sexualiteit kan beinvloeden.

Is MS regulier de geschikte plaats....???

groetjes Lut
Billy

Bericht door Billy »

Ik vind van wel :).

Seksuele problemen horen net zo goed bij MS :(.
meike

Bericht door meike »

denk niet dat er een topic over is, heb er nog nooit 1 gezien
moet gewoon besxpreekbaar gemaakt worden, vind ik
sookie

Schrik even

Bericht door sookie »

Schrik even

Ik schrik wel even dat dit nog NOOIT besproken geweest is op het forum.

Ik heb het probleem dat ik veel veel minder zin heb in sex.

Niet alleen de moeheid is daar de oorzaak van.
Vaak ben ik te moe,maar er zijn dagen dat de moeheid niet zo zwaar is en dan is het nog moeilijk om " in the mood" te komen.

Voor mijn man was dat niet makkelijk in het begin om te begrijpen.
Hij was mij trouwens helemaal anders gewoon.
Nu gebeuren er heel vaak vluggertjes of "quickies" zoals ze dit her noemen .
Ik mis het gevoel " in the mood " zijn heel heel erg en alles wat daaruit volgt :)
Heb het er vaak moeilijk mee en het is oooh zo moeilijk bespreekbaar.
Ben benieuwd naar jullie reaktie en nog meer naar " hoe lossen jullie dit op?"

Groetjes Lut
zonnebloempje

Bericht door zonnebloempje »

in the mood komen is een beetje lastig in te plannen he..

Wat wel s helpt is een wijntje;)

groetjes
Sun

Bericht door Sun »

Inderdaad, dit is hier nog nooit besproken, voor zover ik me kan herinneren.
Maar ik vermoed dat heel veel mensen hier hetzelfde probleem moeten hebben als jij, Sookie.

Hoe kom je in 'the mood'? Gewoon door zin te maken en bij jezelf een knopje om te draaien. En te denken: hoe kan ik mijn man eens heerlijk verwennen? Dan komt de zin vanzelf, in meerdere of mindere mate.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

ik kan me niet herinneren dat er hier ooit besproken is, Lut.

mijn man en ik hebben geen problemen met sex, maar ik ben 24/7 moe en heb er daarom niet altijd zin in.
zeker de dag erna ben ik extreem moe.
verder no broblems with our sexlife of is het [U]in[/U] our sexlife. :cool:
sookie

geheugen

Bericht door sookie »

geheugen

Hallo,

Weet je, ik zit zo al gans de avond te denken dat er hier wel al eens een topic over was en ik er zelf heb op geschreven,

Soms laat mijn geheugen mij zo in de steek.Hmm Sun wat je schrijft werkt gewoon niet voor mij.
Ik heb avonden dat ik mij helemaal mooi maak. badderen met een lekker geurtje,mooie lingerie,haar mooi,make up.....alles erop en eraan.
En dan..........ik voel gewoon niets...........
Ik wordt er gewoon gek van.

Zonnebloempje een wijntje help inderdaad,maar ik ben enige tijd geleden volledig gestopt met alcohol en roken. De ene dag kan ik maar 1 glas drinken en ik ben al:ster: en de andere dag kan ik een ganse fles op.
Een tijd gelden is een situatie zo uit de hand gelopen omdat de alcohol te vlug impact had op mij . Ik heb van die dag volledig gestopt met alcohol.
Ik dacht als ik dit kan stoppen kan ik ook stoppen met roken wat ik deed.
Maar gelijk heb je zonnebloemje.

Groetjes Lut
Knillis

Bericht door Knillis »

Vanuit de revalidatiesetting is voor dit onderwerp wel degelijk aandacht, tenminste in het centrum waar ik in behandeling ben (geweest).

Mijn revalidatie arts heeft het destijds zelf aangekaart en heeft aangegeven dat er binnen een revalidatie team mensen werkzaam zijn die indien gewenst de problemen samen met de revalidant en diens partner bespreekbaar maken en naar oplossingen zoeken.

Ik zelf heb er nooit gebruik van gemaakt, mijn partner gaf aan er geen behoefte aan te hebben en het is wel iets dat je samen moet willen oppakken.

Indien noodzakelijk kan ik er altijd op terugkomen gaf de arts aan. Zij is er echt heel open over en dat ervaar ik als zeer prettig. Er is geen hoge drempel om er over te beginnen.
Sara

Bericht door Sara »

Meiden,

er zijn best topics geweest op het forum over seks en seksproblemen, waar ook gelukkig heel vrijmoedig in geschreven is.

Alleen... op gezette tijden worden oude topics 'geruimd', omdat het forum om technische redenen nou eenmaal niet onbeperkt kan uitdijen. Die topics zijn dus niet meer beschikbaar.

Maar laat je alsjeblieft niet weerhouden, dus!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp