Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

welke sport?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fluitertje

welke sport?

Bericht door Fluitertje »

Ik ben op zoek naar een sport. Ik hou niet van sporten maar doe omdat hetzelfde moet. Ik heb een tijd getraind onder begeleiding van ren fysio. Ben verhuisd en zoek iets anders. Wat doen jullie aan beweging?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik fiets vier dagen per week naar mijn werk, dat is 6 kilometer heen en 6 km terug. Ik heb een elektrische fiets, maar ik probeer de trapondersteuning zo min mogelijk te gebruiken.

Verder 1 uur per week fysiofitness, 1 uur per week aerobics en een half uur per week zwemmen met onze peuter.
Fluitertje

Bericht door Fluitertje »

Zo dat is nog best een hoop!
Preis

Bericht door Preis »

Ik fiets ook 4x per week met een electrische fiets naar
mijn werk als het niet stormt en regent. 23 km heen en terug.
Daarnaast rijd ik een 4x in de week een uurtje op mijn paard.

Gr Jolan
eendje

Bericht door eendje »

Tjee .......wat een sportieve activiteiten nog. :)
Ik sport 2 keer per week een half uurtje bij de fysio. Heb voorheen gezwommen en vond dat ook wel een heel goede manier om in beweging te blijven.....
Verder loop nog vrij veel , omdat ik de jongens doorgaans lopend naar school brengen en weer ophaal (en soms loop ik naar de supermarkt). Geen enorme afstand, maar toch iets.....
Lanah

Bericht door Lanah »

2 keer in de week naar medische fitness (2 maal 1 uur) en 1 keer in de week naar Yoga.
Anita-Obbe

Bericht door Anita-Obbe »

Ik ga 3x per week naar de fysiotherapie. Ik fiets daar in ieder geval 15 minuten op een motomed.
Verder zit ik bjj een beweeg,- en supportgroep genaamd "Flits" in Breda. Dat is een groep opgezet speciaal voor mensen met MS. Zij sporten olv een fysiotherapeut. Er wordt veel gedaan in spelvorm. Er is een groep die minder mobiel zijn of minder fanatiek ( kunnen) sporten en een groep die fanatiek bewegen al dan niet mbv een hulpmiddel. Iedereen kan dus meedoen. Info hierover is te verkrijgen bij [email]flits@ridderhome.nl[/email] of stuur mij een p.b.

Verder probeer ik 1x per week te zwemmen.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Vroeger zwom ik bijna iedere dag een kilometer. Vanwege krachtverlies in o.a. de rechterhand/-arm gaat zwemmen niet meer.

Voorheen 1 x per week 1,5 uur naar fysio, tegenwoordig 2 x per week 3/4 uur anders ben ik 'total loss'.

De andere 5 dagen fiets ik met mijn driewieler met trapondersteuning 3/4 uur. Heerlijk de frisse buitenlucht en het gevoel van snelheid op de fiets.

Ik wil de restkracht in de benen zo goed mogelijk op pijl houden om binnenshuis mijn sta- en loopfunctie te behouden zolang ik kan.
ingedoreen

sport

Bericht door ingedoreen »

sport

Ik doe "Move & Relax" bij Mobilito (mobilito.nl) in Oosterblokker (Hoorn NH).
mammoet

Bericht door mammoet »

1 x per week aquajoggen, regelmatig qi gong, tai chi en lopen met mijn hond
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp