Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Een nieuwe (misschien dan)

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
kaasje

Een nieuwe (misschien dan)

Bericht door kaasje »

Hallo iedereen,

Zal me even kort voorstellen aangezien ik nieuw ben hier.
Inge, 42 jaar, getrouwd en mams van drie geweldige kinderen.

25 November ga ik de molen in voor een spier en zenuwonderzoek en een onderzoek met stroomgeleiding van mijn ruggemerg (? IEKS)

AL jaren loop ik met allerlei maffe klachten rond.

Het laatste jaar is verschrikkelijk geweest (nog steeds trouwens)

Vorig jaar ineens een been en een voet die niet meer mee wilden.
Overal pijn en kriebels, gek werd ik ervan.

Na veel zeuren naar de neuroloog verwezen die het op een hernia gooide, maar die was zo klein volgens hem dat een operatie niet nodig was. Ook kon die mijn klachten niet veroorzaken volgens hem maar als ik dan zoveel pijn had moest ik maar naar de pijnpoli voor een wortelblokkade.

Zogegzegd , zo gedaan.

Afgelopen juli de blokkade gehad en jawel ik kon ineens weer een vloer voelen onder mijn voet! ( ik had tot dan niet eens gemerkt dat mijn gevoel zo slecht geworden was!)

Helaas na een dag of twee wel iets minder pijn maar wel weer aan de medicatie.

Afgelopen week eindelijk terug geweest bij de neuroloog en die vond het allemaal maar vreemd.

Gaat nu dan die onderzoeken doen, want wie weet is het wel ms.

Zit ik niet op te wachten uiteraard, maar heb een en ander opgezocht via internet.

Moet zeggen dat er wel eng veel klachten zijn die ik ken.

Altijd doodmoe, ogen die soms niet alles willen zien, een been dat niet goed voelt etc.

Wat mij ergert is dat de neuroloog nog geen een keer naar mijn hele verhaal heeft geluisterd.

Heb hem verteld dat ik een aantal jaren geleden een soort aanval heb gehad over de rechterkant van mijn lijf, spasmes die de hele dag duurden(doodmoe was ik na die dag!)

Woorden die ik af en toe wel weet in mijn hoofd maar niet uitgesproken krijg.

Blaaskrampen, darmen die niet weten wat ze willen, een stel ledematen die zo nu en dan zo zwaar zijn dat ik ze niet kan optillen, armen en benen die vooral 's-avonds alle kanten opwapperen ( en dan krijgt mijn man weer een schop:nerveus: ) , lopen dat steeds zwaarder en pijnlijker word, een lijst die steeds langer word.

Helaas kapt hij dat elke keer af als niet terzake doende (huh)

Maar goed over twee weken een stel onderzoeken (eindelijk na al die jaren).

Begrijp me goed ik zit niet op een positieve uitslag te wachten, maar het feit dat ik dan misschien weet wat er aan de hand is zal opluchten.

Klinkt misschien raar, maar ik denk dat een aantal mensen hier best zal begrijpen wat ik bedoel en voel!

Groetjes Inge
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Als je een neuroloog hebt die niet met je mee wil denken of voelen moet je snel een andere zoeken.

Zulke houden je aan het lijntje en zelfs als MS mocht blijken heb je er niet veel aan.

Wacht de onderzoeken af en als het MS mocht zijn zoek je naar een MS neuroloog.
Knillis

Bericht door Knillis »

Welkom op het forum Kaasje. Vervelend dat je al enige tijd rondloopt met zulke nare klachten en er nog geen vérklaring voor gebonden is.

Je schrijft dat je neuroloog nu spier en zenuwonderzoek gaat doen want wie weet is het MS".

Uit deze onderzoeken kan natuurlijk veel duidelijk worden maar dit zijn volgens mij niet direct dé onderzoeken die een arts doet als hij iemand verdenkt van het hebben van MS.

Als een neuroloog aan MS denkt (vaak aan de hand van wat neurologische testen) volgt daar meestal een MRI en een lumbaal punctie op.

Uit deze twee onderzoeken samen kan eventueel de diagnose MS gesteld worden.

Of zijn deze onderzoeken al eens gedaan bij jou?

Sterkte met wachten en bij je onderzoeken in de hoop dat je verder geholpen kunt worden.
Celene

Bericht door Celene »

Ik ben het met met Dannifan eens, ik heb zelf 2 jaar doorgelopen met klachten en had een huisarts die aldoor pijnstillers voorschreef en geen actie ondernam.

Nu heb ik een nieuwe huisarts, die stuurde me bij mijn 3e schub met dubbelzien, duizeligheid en moeilijk lopen direct door naar het ziekenhuis.

Ook de neuroloog daar ging heel goed met mij om, nam al mijn klachten van de jaren sirieus en vroeg direct 2 dagen later een mri scan van me hoofd, een lumbaal punctie (ruggenprik) en een bloedonderzoek aan. Ik had binnen 10 dagen de uitslag dat ik ms heb. Ook ben ik doorverwezen naar een ms arts en een ms verpleegkundige.

Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat je snel de uitslag krijgt.
kaasje

Bericht door kaasje »

Sja die neuroloog.....

Een MRI heb ik jaren geleden gehad, en daar was toen niks op te zien.

Hij wil nu eerst kijken of mijn zenuwen wel werken zoals ze moeten werken had ie het over.

En eerlijk gezegd vind ik het op dit moment prima, dat is te zeggen dat er nu eindelijk eens verder gekeken word dan een hernia!

Het enige wat hij aan tests heeft gedaan op dit moment zijn de standaard dingetjes.

reflexen, op je tenen en hakken staan, gevoel testen aan de hand van strijken enzo

Heb hem laten zien dat ik letterlijk blauwe plekken en de huid stuk kan knijpen aan de binnenkant van mijn bovenbeen rechts zonder dat het zeer doet.
De enig reactie was: ja er is wel wat gevoelsstoornis ( ja hehe ben ik nou gek of is hij het?):???:

Ik wacht de onderzoeken over twee weken even af, maar ik kan hem wel vertellen dat ik me niet meer zo makkelijk met een kluitje in het riet laat sturen.

Ik ben het zat en wil weten wat mij mankeert.:boos:

Wel vreemd dat hij iets roept en vervolgens andere tests gaat doen dan de aangewezen tests.
kaasje

eitje kwijt

Bericht door kaasje »

eitje kwijt

Mag ik ff stoom afblazen???

Vandaag voor de 2e keer naar de ortho-manueel therapeut geweest.
Zag er niet tegen op aangezien ik de vorige keer zowaar een dag lang zonder pijn kon lopen.

Maar vandaag is het vreselijk:huh:

Toen ik net na de behandeling vertrok viel het allemaal wel mee.
Toen ik thuis echter uit de auto stapte had ik geen benen meer maar puddingbroodjes....
En geloof me dat loopt errug lastig.

Lig nu alweer de hele dag plat, benen branden en tintelen.

Rug voelt of ie ingestort is.

En ik hoopte nog wel zo dat ik een tijdje zonder pijn kon gaan functioneren.

Zijn er trouwens meer die ook dit soort therapeuten heeft afgelopen?
En wellicht eentje die echt helpt?

Ik zou in december weer moeten, maar zoals ik me nu voel bel ik die afspraak af.

Wil gewoon benen hebben i.p.v. puddingbroodjes:(

Werd er verder gisteren door mijn man en oudste dochter op gewezen dat ik tegenwoordig vaak dingen twee of drie keer vraag.
En dat ze kunnen merken dat ik echt niet meer weet dat ik de vraag al eerder gesteld heb.
Ook kom ik steeds vaker lastiger uit mijn woorden, het woord zit in mijn hoofd maar komt er niet uit zeg maar.

Herkennen jullie dit?
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Na het kraken bij een manueel therapeut ben ik vaak meer stijf en 'snachts lig ik wel eens te schoppen. Soms krijgen mijn zenuwen echt een opdoffer. In het verleden was ik ook nog moe.
Vorige maand kwam ik de volgende ochtend uit bed en zakte zo door mijn knie. Spieren\pezen gaan ook anders zitten
Even goed je rust nemen
Je lijf moet er echt van bij komen (ook bij mensen die geen ms hebben)
kaasje

Bericht door kaasje »

Dank je Loesepoes voor je reactie.
Maar gewoon even uitzitten dus.

Hoop echt dat het over een paar dagen weer wat beter is, want nu is het slechter dan voor ik er heen ging.

Ik wacht gewoon even lekker af.
Ben allang blij dat het geen echt vreemde reactie is!
Artemis-

B12 tekort...

Bericht door Artemis- »

B12 tekort...

Kaasje, bij jij al eens getest op vitamine B12 tekort? ;)

Bij een vitamine B12 deficiëntie kùnnen soortgelijke klachten ontstaan als jij beschrijft....
Helaas denken veel huisartsen en neurologen hier niet direct aan.

Voor meer info verwijs ik je graag naar het forum van: Stichting B12 tekort.

Sterkte met alles!
kaasje

Bericht door kaasje »

Hallo Artemis,

Ik zal het balletje zeker even opgooien de volgende keer bij de neuroloog.

Het is ten slotte een leukere diagnose dan ms!

We zijn nu een lijst aan het maken van vreemde dingen en klachten van de afgelopen jaren.

Mijn man gaat de 25e mee, want ik vergeet of de helft te vertellen en te vragen, of de helft van wat de neuroloog heeft gezegd :o

Weet wel dat de spanning begint op te bouwen zo langzamerhand.

Het is tenslotte vervelend om te weten waar ze aan denken en tot de onderzoeken niets te weten.

Het zwaard van damocles noemen ze dat geloof ik.

Waar ik me aan erger is dat ik in mijn werk ook steeds vaker tegen dat stomme geheugen aan loop!

Voel me af en toe zo dom!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp