Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

aangezichtspijn en kunstgebit moeten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
banja

aangezichtspijn en kunstgebit moeten

Bericht door banja »

hallo allemaal ik ben nieuw hier, ik heb sinds 2 jaar vreselijke aangezichtspijnen van de ms die niet te onderdrukken zijn , nu moeten mijn boven tanden en kiezen eruit, en krijg een gebit, de aangezichtspijn zit binnen in de kaak waar het gebit verwijderd word .wie heeft er tips of een goede ervaring mee? de combinatie aangezichts pijn en een gebit,
merel

Bericht door merel »

Hoi Banja,

Welkom op het forum. :)

Ik heb jouw bericht naar een nieuwe topic verplaatst, omdat het topic waarin jij dat oorspronkelijk had geplaatst over een heel ander onderwerp gaat.

Voor meer uitleg over de werking van het forum kun je terecht in [URL="http://www.msweb.nl/forum/faq.php"]de Vraagbaak[/URL].

Groet,
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Let er op dat ze geen Articaïne verdoving gebruiken, maar vraag om een groene verdoving.
Als je bij "ZOEKEN" Articaïne verdoving"intikt krijg je er een topic over.
(bijwerkingen)
banja

Bericht door banja »

Tbedankt voor de tip, de mri wees uit dat het uit de pons kwam, heb je ervaring met aangezichtspijn
Roely

Bericht door Roely »

bij mij hebben ze toevallig twee weken geleden al mijn tanden en kiezen uit de onderkaak getrokken onder narcose maar op dat moment viel de zenuwpijn gelukkkig mee.

het is wel een heftige ingreep want als de verdoving (die krijg je ook) uitgewerkt is dan word het wel even heftig wat betreft de pijn dus bereid je voor dat je voldoende pijnstillers hebt en probeer zo weinig mogelijk je kaak/mond te bewegen.

ik was trouwens wel heel snel wakker uit de narcose en heb geen bijwerkingen van de narcose gehad (ik ben vergeten welke narcose het was)

ik heb zelf al jaren fluoxetine voor de zenuwpijn en ik gebruikte zakjes ibuprofen 600 bruis erbij zodra de pijn wat heftiger werd (en maagbeschermers)

nu red ik het redelijk met fluoxetine en 3 maal daags 2 paracetamol maar het is nog wel flink pijnlijk :ogen:
morgen ga ik op controle bij de kaakchirurg (er steekt een stukje bot uit mijn tandvlees wat zo vast zit als een huis) :moe: dus ik mag nog een keer :ogen:

maar jij krijgt het dubbelop dus zeg dat je goede pijnstilling wil want die pijn vreet aan je :(

en zeg van tevoren dat ze goed opletten dat er geen stukken kaak, kies o.i.d laten zitten want dan heb je net zoals mij dat je nog een keer naar de chirurg moet :moe:

p.s ik heb van tevoren een gebit laten maken dus ik ben nu niet tandloos maar ik denk dat het minder pijnlijk is om het te laten helen zonder gebit.

heel veel sterkte !!!
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Tijdens de operatie wordt de gebitsprothese al ingedaan en mag niet uit ivm zwelling ok gebied. Je wordt dus wakker met gebit:D
Roely

Bericht door Roely »

marjan ik had ook mijn tandjes in hoor toen ik wakker werd :D

maar je kan er ook voor kiezen om te wachten met een kunstgebit en eest de kaak te laten genezen ;)
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Nee Banja, gelukkig niet. Sterkte met je behandeling
banja

Bericht door banja »

[QUOTE=Roely;941739]marjan ik had ook mijn tandjes in hoor toen ik wakker werd :D

maar je kan er ook voor kiezen om te wachten met een kunstgebit en eest de kaak te laten genezen ;)[/QUOTE]


Heb jij ook dagelijks last met eten door de aangezichtspijn,
Gaat er ook om of door de druk van een kunstgebit de aangezichtzenuw nog meer geaktiveerd word.
Balen dat je nog een keer terug moet.
Sterkte gr banja
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Roely, er kan altijd een stukje bot afgestoten worden na een extractie, hier kan de kaakchirurg in principe niks aan doen.

Het is ten alle tijden beter om meteen een prothese te gaan dragen na extractie zodat de kaak niet teveel slinkt en je goed kan blijven eten.

Als je te lang wacht kan je kaak zo gevormd zijn, dat een prothese moeilijk te maken is, en altijd los blijft zitten.

Tips qua zenuwpijn heb ik niet voor je, heel veel sterkte
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp