Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stel je vraag via internet - aan een huisarts

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=Ruitje;949911]Bij mijn huisartsenpraktijk hebben ze online service. Ik kan online een afspraak maken en in de agenda van de arts zien wanneer er ruimte is. Erg handig.

Ook kan je een e-consult aanvragen. Heb dat nog niet geprobeerd. Maar dan heb je in ieder geval te maken met je eigen huisarts,niet met een vreemde arts, zoals bij constamed.

En je kunt online je herhaalrecepten regelen.[/QUOTE]

Beste Ruitje,

Indien je een minder urgente vraag stelt via Constamed, zal deze altijd eerst bij je [U]eigen huisarts [/U]terecht komen, tenzij:
1. Deze nog niet actief is via het platform (er wordt dan gevraagd of het akkoord is dat je vraag alsnog naar een willekeurige huisarts mag)
2. Je zelf bepaald (middels een vinkje) dat de vraag naar een willekeurige huisarts mag, bijvoorbeeld omdat je eigen huisarts met vakantie is of je een second opinion wilt hebben.

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=doenja;949867]Ben altijd wel in voor nieuwe dingen maar om nu zomaar aan te melden terwijl er verder niets (althans door mij niet ;) ) over te vinden is.

Zou graag enige feedback willen hebben over de betrouwbaarheid e.d. want je moet wel even je digi-d en heel je hebben en houwen doorgeven daar.

Heeft iemand meer info hierover:?:???:

groetjes![/QUOTE]

Beste Doenja,

Natuurlijk is betrouwbaarheid een van de meest belangrijke zaken binnen Constamed! Op de site van Constamed kun je veel gestelde vragen terug vinden m.b.t. dit onderwerp.
In het kort geldt dat juist door het gebruik van DigiD en daar bovenop de versleuteling van informatie, Constamed aan alle landelijke beveiligingseisen voldoet. Niemand kan bij de informatie over je vraag behalve jij en de huisarts die je vraag beantwoord. Het gebruik van DigiD geeft overigens geen inzage in al je gegevens, [U]uitsluitend [/U]in je BSN. Die heeft de huisarts nodig om te kunnen declareren. (BSN is een identificatiemiddel dat standaard gebruikt wordt bij declaraties in de zorg.)

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=Artemis-;949397]Een heel mooi initiatief, wanneer je anoniem wilt blijven òf niet kan/wil wachten op een consult bij eigen arts.

Maar een aandachtpunt hierin vind ik, dat een vreemde huisarts de klacht opzich beoordeelt...
Je eigen huisarts weet (meestal) wat er in jou hele lijf speelt, wat je karakter is en hoe je met klachten omgaat.
Mijn inziens is dat toch een belangrijk aspect om een klacht in totaliteit te kunnen beoordelen...;)[/QUOTE]

Beste Atemis,

Indien je een minder urgente vraag stelt via Constamed, zal deze altijd eerst bij je eigen huisarts terecht komen, tenzij:
1. Deze nog niet actief is via het platform (er wordt dan gevraagd of het akkoord is dat je vraag alsnog naar een willekeurige huisarts mag)
2. Je zelf bepaald (middels een vinkje) dat de vraag naar een willekeurige huisarts mag, bijvoorbeeld omdat je eigen huisarts met vakantie is of je een second opinion wilt hebben.

Je hebt dus een keuze.

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Sara

Bericht door Sara »

Wat goed, @constamed, dat jullie hier proberen de onduidelijkheden weg te nemen.

Ik vind wel dat de informatie op de site zelf heel (en dan bedoel ik heel heel heel) erg summier is.

De mogelijkheid om je PGD in te vullen... hoe ziet die er uit, bijvoorbeeld? En hoeveel huisartsen doen er al mee?

En trouwens...je klacht omschrijven in max 250 tekens, ik ben benieuwd naar de achtergrond van deze keuze. Dik anderhalve tweet is dat, 250 tekens.
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=Sara;950280]Wat goed, @constamed, dat jullie hier proberen de onduidelijkheden weg te nemen.

Ik vind wel dat de informatie op de site zelf heel (en dan bedoel ik heel heel heel) erg summier is.

De mogelijkheid om je PGD in te vullen... hoe ziet die er uit, bijvoorbeeld? En hoeveel huisartsen doen er al mee?

En trouwens...je klacht omschrijven in max 250 tekens, ik ben benieuwd naar de achtergrond van deze keuze. Dik anderhalve tweet is dat, 250 tekens.[/QUOTE]

Beste Sara,

Er is op de site onder "Hoe werkt het" en "Help" getracht de nodige informatie te geven om te kunnen bepalen of je met Constamed aan de slag zou willen.

Kun je aangeven welke informatie je daar mist, wellicht kunnen we daar rekening mee houden.

De 250 tekens zijn nog niet definitief, wellicht dat dit wordt uitgebreid.

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Sara

Bericht door Sara »

Kijk,

nu zou ik het op prijs stellen als u op m'n duidelijke vraag in dit topic zelf zou ingaan...
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=Sara;950284]Kijk,

nu zou ik het op prijs stellen als u op m'n duidelijke vraag in dit topic zelf zou ingaan...[/QUOTE]

Beste Sara,

Het PGD bestaat uit 2 onderdelen:

1.Voorgeschiedenis van klachten
2.Medicatie gebruik

Het PGD kan naar eigen inzicht en zo uitgebreid als nodig worden in/aangevuld en bovendien kan er gekozen worden of het PGD wordt meegestuurd met de vraag die wordt gesteld. U kunt er ook voor kiezen geen PGD aan te maken, u heeft dus zelf de regie.

Het aantal huisartsen dat tot nu toe heeft aangemeld is ruim 100 (een aantal daarvan zijn al zichtbaar op de website). Natuurlijk verwachten we hier nog veel meer respons op, namelijk vanaf het einde deze week wanneer Constamed in de publiciteit wordt gebracht.

Hopelijk zijn dit de antwoorden op uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Sara

Bericht door Sara »

Merci,

er zijn ondertussen aardig wat verschillende websites waar je je eigen medische 'geschiedenis' kunt registreren, dus ik zou graag es wat screenshots zien, voordat ik ergens energie aan ga besteden.

Maar ik begrijp dat ik aan de vroege kant ben, ik wacht rustig af :)
Ferry

Bericht door Ferry »

[QUOTE=Speedy;949364]Wanneer dit gerekend wordt onder "emailconsult" dan mogen ze van de [URL="http://www.nza.nl/"]NZA[/URL] een bedrag declareren van €4.50[/QUOTE]

Dat kan dan aardig in de papieren lopen... Gezien er mensen die met een gestoten teen naar de HA gaan...

Zie de eerste vraag al voor me: Mijn duim doet pijn tijdens het typen en er steekt een stukje hout uit... Wat moet ik doen..? :D

Weet nog niet wat ik van het initiatief vind... Onze gemeente trekt zich ook al terug achter internet... Tsja...
Constamed

Bericht door Constamed »

[QUOTE=Ferry;950355]Dat kan dan aardig in de papieren lopen... Gezien er mensen die met een gestoten teen naar de HA gaan...

Zie de eerste vraag al voor me: Mijn duim doet pijn tijdens het typen en er steekt een stukje hout uit... Wat moet ik doen..? :D

Weet nog niet wat ik van het initiatief vind... Onze gemeente trekt zich ook al terug achter internet... Tsja...[/QUOTE]

Beste Ferry,

Het is een belangrijk punt dat u aanhaalt.

Constamed vindt het belangrijk dat zorg meer efficiënt wordt, dat daarbij de patiënt meer regie heeft en dat het zorg betreft precies op het moment dat het nodig is.
Natuurlijk is hierbij gekeken naar op welke manier de bovenstaande doelstellingen haalbaar zijn, zonder dat hierbij onnodige (minder nodige) vraagstellingen worden gestimuleerd.
Het antwoord is tweeledig:

1. Het gebruik van DigiD geeft voor de patiënt het besef dat het gaat om een professioneel en serieus platform, bedoeld voor serieuze, minder urgente vragen.
2. De huisarts bepaald uiteindelijk of een vraag of dialoog (vraag/antwoord) consultwaardig is.

Op deze wijze wordt de kwaliteit van vragen die behandeld worden via Constamed en uiteindelijk ter declaratie worden aangeboden door de huisarts, bewaakt.

Met vriendelijke groet,
Supportteam Constamed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp