Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

loopanalyse

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sharon

loopanalyse

Bericht door Sharon »

Aankomende woensdag krijg ik een loopanalyse in Heliomare. Heeft iemand hier als eens een loopanalyse gehad?

Wat kan ik verwachten en hebben jullie er wat aan gehad?
Knillis

Bericht door Knillis »

Echt geen idee wat ze daar mee bedoelen. Ben wel nieuwsgierig wat het betekent. :???:

Aanvulling:
Nieuwsgierig als ik ben heb ik even op google gekeken. Wat ik daar op kon uitmaken is dat men met een loopanalyse bekijkt of de schoenen die je draagt voldoende ondersteuning geven of dat er aanpassingen aan nodig zijn om je een beter looppatroon te geven.

Dat gebeurt vaak door een fysiotherapeut maar ook in de hardloopwereld wordt het wel gebruikt om te kijken welke soort schoenen voor iemand die gaat hardlopen het meest geschikt is.

Laat je nog eens horen hoe de analyse bij jou verlopen is?
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik laat absoluut weten hoe het verlopen is.

de revalidatiearts kan mijn spasticiteit niet helemaal goed verklaren. Ik heb momenten dat ik mijn knie niet kan buigen en dat de arts hem ook niet door de spasme heen krijgt. Dat vindt hij heel erg vreemd.
Vandaar dat de loopanalyse is aangevraagd.

Nu was ik dus steikem heel benieuwd of er mensen zijn die al eens een loopanalyse hebben gehad, wat ze ervan vonden en of ze er baat bij hebben gehad.
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Als het idd grondig gebeurt (is vaak zo in Rev C.) dan wordt er meestal een video gemaakt, een EMG tijdens beweging (daarin kan je wat zeggen over de tonusafwijkingen, wanneer die optreden en waarom) en vaak een video van hoe je belast.

Daarbij is er een aantal gestandaardiseerde tests (bijvoorbeeld de Timed up and go test, of de 6 min wandeltest, functional reach test etcetcetc) waarmee een inschatting gemaakt kan worden van iemands functioneren tijdens lopen. Als 0 meting of als vergelijking.

Al die dingen bij elkaar geven een goed betrouwbaar beeld om een mogelijke behandeling/aanpassing of wat dan ook op af te stemmen.
Marion1966

Bericht door Marion1966 »

Ik heb hier hetzelfde probleem als Sharon. Ook ik kan mijn knie niet krom krijgen tijdens lopen. Heb nu ook een loopanalyse gehad. Er wordt gefilmd hoe je loopt. Liefst gewoon in onderbroek en shirt zodat ook je bekken en heup goed waargenomen kunnen worden.

Zit nog in het traject dus weet nog geen uitslag. Er is al geprobeerd met FES (feet electric simulation) en nu is er botox in mijn spier gespoten maar nog steeds niet het gewenste effect.
Sharon

Bericht door Sharon »

Bedankt voor jullie reacties. Van heliomare heb ik heel weinig informatie gehad. Ik heb wel even op hun website gekeken en daar kon ik inderdaad vinden dat je in je onderbroek en shirt moet lopen.

Marion1966, als je de uitslag hebt gekregen laat je het hier dan even weten? Bij mij beginnen ze ook over botox maar wat is of gebeurt er met FES?
Sharon

Bericht door Sharon »

Afgelopen woensdag moest ik naar Heliomare, daar aangekomen bleek dat ik alleen een afspraak had met een revalidatiearts.

De arts stelde wat vragen waarvan de antwoorden ook in de brief van mijn eigen revalidatiearts stonden. Hij heeft verder niets bekeken of gedaan. Na 20 minuten stonden we weer buiten met de melding dat de loopanalyse ergens in mei zal gebeuren.

Tja daar zeg je dan je afspraak met de ergotherapeut vooraf en rij je ruim 80 km. Jullie kunnen je voorstellen dat ik niet erg blij was na afloop. Zonde van mijn tijd en energie :(
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Wat klinkt dat allemaal knullig...:huh:
Knillis

Bericht door Knillis »

Een duidelijk geval van miscommunicatie :o

Waarom gebeurt dat tegenwoordig toch zo vaak?
heleendr

Bericht door heleendr »

[QUOTE]Een duidelijk geval van miscommunicatie

Waarom gebeurt dat tegenwoordig toch zo vaak?[/QUOTE]


helaas te vaak


ik heb in het ziekenhuis een stukje op een loopband moeten lopen dit werd opgenomen

en er zaten electroden op mijn lijf...hart rug benen etc geplakt

ook werd er een soort mri/ct van mijn onderdanen gemaakt met contast vloeistof en er gingen wat naalden in om te zien hoe ik op prikkels reageer

maar of dit een loop analyse is geen flauw idee

dit was bijna 2 jaar terug op verzoek van een internist die erge spasme constateerde
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp