Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Benen en MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mij is uitgelegd dat een MRI van het ruggenmerg erg moeilijk te maken is, dus dat hebben ze alleen gedaan om de diagnose te kunnen stellen. Het "verloop" in mijn rug wordt alleen in de gaten gehouden a.d.h.v. het klinische beeld. Mijn hersenen zijn nagenoeg "schoon", en toch is de MS vrij actief in mijn lijf, afgaand op het klinische beeld.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

[QUOTE=angela67;959889]
Lijkt wel te zeuren tot op het bot. Wiebelige pijnlijke kriebelige benen.
Te vergelijken met loodzware benen zoals weleens het
geval was bij menstrueren.

Ik merk dat het bij mij erger wordt als ik uit de douche kom??
[/QUOTE]

Ja, zo voelen mijn benen ook altijd aan, alsof ik ongesteld ben, maar dan wel wat graadjes zwaarder. Zo vermoeiend :moe:

Ik merk inderdaad ook dat ze zwaarder aanvoelen als ik uit de douche kom. Ik ga dan altijd even een tijdje zitten daarna, dan trekt het wel weer bij.
poeky

Bericht door poeky »

Wat een herkenning!

Eind februari moest ik voor controle naar de neuroloog.
Daar kreeg ik gabapentine voor de gevoelsstoornissen.
Na de opbouwperiode werden die klachten wel minder, maar kreeg ik erge pijn in mijn linkerbeen.

Dat begon aan de bovenkant en trok door naar mijn scheenbeen.
17 maart belde de neuroloog, om te vragen hoe het ging.
Alles uitgelegd, en de volgende dag moest ik naar de msvp.

Van haar heb ik toen naproxen gekregen. 2 keer 1 tablet per dag.
Dat haalde wel de pijn uit mijn been, maar de gevoelsstoornissen zijn
in alle hevigheid terug

Vooral mijn knieën doen vervelend, sinds de naproxen.
's Nachts wordt ik wakker van de pijn. Dat was de eerste week, alleen 's nachts.
Nu sinds een week werken ze ook overdag niet mee.

Ik zal proberen het uit te leggen, wat ik voel. Misschien dat iemand zich erin herkent?

Het lijkt van binnen te komen, een soort kramp.
Als ik mijn benen (ja, ik heb dezelfde pijn in beide benen) rek of krom doe, wordt de pijn heviger.

Langzaam ebt het dan weer weg. Maar overdag:slecht: Het lijkt of er een hele strakke band over de knieschijf zit. En ze zijn zo stijf als wat.
Ook als ik even heb gezeten, of gestaan begint de kramp weer terug te komen.

10 April belt ze me weer hoe het nu gaat, want ik heb de dosering moeten verlagen naar 2 keer een halve per dag.
Ik heb hierval eerder last van gehad, maar sinds de naproxen blijft het aan houden en lijkt het met de dag erger te worden.
noira

Re: Benen en MS

Bericht door noira »

Deze post is al een paar jaartjes oud. Maar voor mij stond er ( heb niet alles gelezen)
herkenbare informatie in.

Ik heb al ( pakweg 1 1/2 jaar ) last van mijn bil, kuit en knie en knieholte. Het is ( volgens arts ) geen ischias. Ben door de MRI geweest, geen vernauwing. Fysio gehad heeft niets opgeleverd.

Foto s knie, heup alles goed.

Ik ga steeds slechter lopen. Spierzwakte knie ( zo voelt het dan ) en een soort spierpijn in mijn bil.

Voorstel van de neuroloog is om een injectie ( geen idee met wat...vergeten te vragen ) te geven in mijn ruggemerg.

Heeft iemand dit weleens gehad injectie ruggenmerg?
Heeft het geholpen?

Dank voor het lezen/reageren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp