Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Amitriptyline 3x10 mg daags

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ekster

Bericht door Ekster »

O, ik snap nu ik het terug lees dat mijn laatste antwoord nergens op slaat Sjimmie:o . Ik verwijder 'm even:D .
Sjimmie

Bericht door Sjimmie »

Ekster,

Ik ben nogal een soort van hardleers w.b. 'het medicinale dingetje'.

Dus het kan mij niet te vaak gezegd worden ;)
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Ik heb Ami gebruikt tegen zenuwpijn en mijn hartslag werd er akelig hoog door
Ook voelde ik me afgevlakt, had ik steeds een droge mond en kwam ik de eerste week direct kilo"saan
ik moest er uiteindelijk mee stoppen vanwege die hoge hartslag

van Lyrica kreeg ik het gevoel alsof ik dronken op een deinende boot rondwaggelde en ook daar kwam ik direct kilo"s van aan
Beide middelen hielpen wel tegen zenuwpijn

Heb je al aan Alfa liponzuur gedacht?
[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=23509[/url]
ArendQ

Bericht door ArendQ »

Hey Marloes,


25 maart ben ik begonnen met Amitriptyline. Eerste week 1 x10 mg, tweede week 2 x 20 mg en morgen 3de week 3 x 10 mg.

Het moest opbouwend gebeuren zodat ik aan de medicijn kon wennen.

Ik gebruik het voor brandend gevoel in me benen (zenuwpijn). Het werkt nog niet en het heeft geen bijwerkingen bij mij.

Maar volgens de neuroloog moet ik het een tijdje blijven gebruiken want kan ook na 1 1/2 tot 2 maanden gaan werken.

Dus ik wacht het voorlopig maar af. Ik moet het voor het slapen gaan innemen.


Gr, Arend :D
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Lieve allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe het met jullie gaat in verband met het gebruik van amitriptyline.

Heb dit middel van mijn neuroloog voorgeschreven gekregen. Na het lezen van de bijsluiter ben ik huiverig geworden om het te gaan gebruiken.

En plotseling herinnerde ik mij dat er een topic op deze site is over dit middel. Ik heb net jullie ervaringen gelezen, doch na 7 april is er niet meer op dit topic geschreven.

Zouden jullie willen vertellen hoe het nu gaat?

Alvast bedankt en lieve groeten,

Saskia
ArendQ

Bericht door ArendQ »

Hoi Saskia,


Bij mij werkt het niet echt. Vorige week vrijdag heb ik de Neuroloog gebeld en hij zei verhoog de dosis maar van 3 x 10 naar 5 x10 mg.

Dat moest geleidelijk verhoogd worden in 2 weken tijd. Volgende week vrijdag ga ik naar de 5 x 10 mg.

Dus het is afwachten voor mij of die dosis dan wel werkt. Helaas nog geen goed nieuws van deze kant.


Gr, Arend :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben dus gestopt met Ami, omdat het na een paar maanden eigenlijk niets meer deed. Mijn lichaam ging aan de stof wennen en bij hogere dosering werd ik depressief. Dus geen Ami meer voor mij! ;)
Mrs. Jones

Bericht door Mrs. Jones »

Ik slik nu 13 dagen 20 mg Amitriptyline voor de nacht.
Van pijnvermindering merk ik nog niets.
Wél van bijwerkingen.

Ik vraag me af hoe anderen dat hebben gehad in vergelijkbare situatie.
Pietje

Bericht door Pietje »

Ik gebruik nu 10 mg. voor het naar bed gaan en alleen als ik last heb van zenuwpijn, (ik heb het nog niet continu).
Bij mij helpt het direct. De pijn trekt na een uur al weg en ik slaap er enorm goed op.
Wel wordt ik de volgende dag moeilijker wakker, ben ik soms bij vlagen misselijk en heb ik het idee dat ik minder vast op mijn benen sta. Ook heb ik last als ik ga zitten, dan lijkt het of de bank/stoel wiebelt. Trekt wel weg als ik zit.
Vervelende bijwerkingen, maar in de nacht niet slapen van de pijn vind ik nog rottiger...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ook bij mij werkte het meteen tegen de zenuwpijn, maar ik ben toch gestopt vanwege de bijwerkingen.

Ik ben toen overgestapt op wiet. Paar trekjes elke avond. Werkte ook als een trein en daar had ik minder last van overdag.

Inmiddels werkt een magnesium supplement voldoende voor mij. Als ik er mee stop begint de pijn meteen weer, dus ik merk echt dat het wat voor me doet.

Gister ook een artikel gevonden over peapure. In Italië schijnt het een middel te zijn dat neurologen vaak voorschrijven bij pijn bij ms. Het is hier vrij verkrijgbaar en heeft geen bijwerkingen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp