Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms en hersenletsel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ilsje79

Bericht door ilsje79 »

Hoi Corinne ,

M'n bloedwaardes zijn nagekeken en ook m'n schildklier . Alles was goed!

Het had zeker gekund ja maar daar is dus ook niks mis mee.


Bedankt!!

Groetjes Ilse
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey Ilje,
Wat een verwarrende combinatie lijkt me dat.:(
Ik heb alleen MS, maar een jaar of tien geleden had ik erg last van stemmingswisselingen en vrij onredelijke boze buien. Via mijn huisarts heb ik toen AD (antidepressiva) gekregen en dat gebruik ik nu nog, naar volle tevredenheid. Nu ben ik alleen nog warrig en onredelijk als ik erg moe ben.
Misschien kan je het met de MSpleeg of de psych hebben over je stemmingswisselingen en AD? Mijn ervaring is dat hulpverleners het lastig vinden als de hulpvraag te complex is dus ik wil je echt aanraden om te kijken of je de hulpvraag kan versimpelen.

Succes!
Corinne

Bericht door Corinne »

Hoe gaat het met je zoektocht Ilse?
angela67

Bericht door angela67 »

Wat vervelend voor je!

Ik heb de diagnose pas 2 jaar maar daar zijn wel jaren van zoeken en klachten van oa overspannenheid ect aan vooraf gegaan.

Nu snap ik dat de overspannen gevoelens te wijten waren aan het niet herkennen van mijn grenzen.

Momenteel ook bizar moe en prikkelbaar en enorm last van prikkels qua gehoor en visueel.

Ik neem als het echt niet zo lukt een oxazepam, soms 1 soms wel 2 op een dag. Alleen als het nodig is maar het haalt wel even de scherpe randjes eraf.

De huisarts raadt mij nog steeds aan om antidepressiva te nemen, niet omdat ik depresief ben (is ook niet zo) maar wel om alles wat dragelijker te maken?

Ben hier nog niet over uit omdat ik op zich wel tevreden ben met die oxa zo af en toe.

Mijn psycholoog vond antidepressiva ook niet echt nodig!

S6 met je zoektocht, het is zo enorm vervelend om je zo te voelen!
annekepanneke

Bericht door annekepanneke »

Meid wat waardeloos! En dan als jonge moeder ook nog, vreselijk moeilijk lijkt me dat. Ik hoop dat er rust in je hoofd komt. Hoop i.i.g. dat de psych je kan helpen. :knuffel:

Ik heb nu sinds anderhalf jaar de diagnose MS. Ik ga al een poos op en af qua gevoel. Ik heb net een goede periode achter de rug, ik was lekker helder, meer energie, was mijn oude zelf en kon weer meer dingen tegelijk, ik zat gewoon lekker in mijn vel.

Jezelf niet meer herkennen, heel herkenbaar. Ook mijn man en kids hebben moeite met hoe ze met me om moeten gaan als ik zo ben als nu. Iedereen heeft een rol in zijn of haar leven, mijne is "vrolijk zijn" :) Maar wat als dat niet lukt? Wie neemt over?

Ik heb tig keer liever pijn in mijn benen dan de dulligheid in mijn kop. Ik zit sinds dit weekend weer helemaal in de put, kan geen twee dingen tegelijk meer, alles lijkt traag en donker om me heen. Gek wordt ik ervan. Ik ben een tijdje geleden getest op hoe ik qua hersens nog functioneer, daar kwam op dat moment uit dat ik heel laag scoorde (laagste score op 2 onderdelen) op dingen zoals focussing, beslissing nemen, etc. Dat ik geen twee dingen meer tegelijk kon kwam hier uit naar voren. Toch ging het dus zomaar ineens een maandje een stuk beter, helaas is het nu weer over. Ik ben er op dit moment heel verdrietig van.

Nou ja een heel verhaal, veel herkenning maar wil je ook graag een hart onder de riem steken. Nogmaals :knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp