Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms en hersenletsel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ilsje79

Ms en hersenletsel

Bericht door ilsje79 »

Hallo allemaal,

Ik heb hier jaren geleden nog weleens wat geschreven maar nu al heel lang niet meer. Ik heb de diagnose ms en ik vermoed nah bij mezelf . Zijn er mensen met ervaring ?met niet aangeboren hersenletsel bij ms?

Ik ben radeloos op t moment. Ik spoot mezelf eerst met copaxone en de ms verpleegkundige dacht dat ik daardoor overprikkeling kreeg en een depressieve stemming. Dus abrupt gestopt en de klachten houden aan! Ik kan niet meer genieten van t leven en van mijn 2- jarig zoontje. Ik hoor dinsdag meer van de ms verpleegkundige , ze zou overleggen met de neuroloog die deze week op vakantie was.

Ik herken mezelf niet meer. Voel me mezelf niet meer. Stemmingswisselingen , depressiviteit , geïrriteerd, gespannen , overprikkeling , m'n geheugen is zo slecht. Ik kan wel meer vertellen over mezelf en dat wil ik ook graag maar ben eerst even benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.

Groetjes een radeloze vrouw,

Ilsje79
Knillis

Bericht door Knillis »

Och Ilsje wat een narigheid maak je momenteel door.

MS is een ziekte die valt onder de groep mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel. Net als b.v. parkinson.

Maar of jouw stemmingswisselingen, depressiviteit etc voortkomen uit NAH in jouw geval durf ik niet te zeggen. Het zijn symptomen die vaker voorkomen bij mensen met MS maar of dat door hersenbeschadiging komt weet ik niet.

Wellicht kan de neuroloog je doorsturen naar een psychiater of misschien nog beter naar een psycholoog die wel vaker te maken krijgt met mensen met MS, b.v. een psycholoog in het revalidatiecentrum.

Zelf heb ik hier gelukkig geen last van, wel kan ik erg slecht tegen te veel prikkels, raak er doodvermoeid van maar kan toch niet slapen. Dus zoek ik zo veel als mogelijk de rust op.

Ik snap dat je worstelt met de gevolgen van je MS maar hoop dat je hier wat herkenning vindt en dat je binnenkort professionele hulp krijgt zodat er snel een einde komt aan je radeloosheid.

Veel sterkte. :knuffel:
marietje40

Bericht door marietje40 »

Ach meisje toch, ik sluit me aan bij Knillis. je moet hier doorheen en dat is onmenselijk maar wel heel herkenbaar.............
MmeJ

Bericht door MmeJ »

Dag Ilsje,
wat vervelend voor je.
Kan de dokter op een mri zien welke zenuwen of delen zijn beschadigd? ik hoop dat de neuroloog met een oplossing komt.
san70

Bericht door san70 »

Ach Ilsje, wat moeilijk voor je.
Krijg je hulp van een psycholoog? Dat zou ik je in ieder geval aanraden.
Heel veel sterkte!

San
ilsje79

Bericht door ilsje79 »

S Bedankt voor jullie reacties! Ik loop al bij een psycholoog ja. De neuroloog heeft gezegd dat een mri maken geen zin heeft.. Maar ja wat dan wel?!

Ik heb dinsdag een spoedplek bij de neuroloog. Verder kijken hoe en wat. M'n leven is veranderd en ik trek t soms echt niet meer. M'n zoontje is een paar nachtjes bij oma geweest omdat ik rust nodig had.

Morgen komt hij weer, vind dit heeeel fijn maar zie er ook wel tegenop. Ik hoop dat er meer duidelijkheid voor me komt. Ik herken mezelf niet meer!!


Grt Ilsje
Sara

Bericht door Sara »

Ha ilsje,

gelukkig dat je al hulp hebt van een psycholoog!

Een depressie - zoals jij hebt, denk ik - is ook gewoon een ziekte, en die kan ernstig zijn of wat minder ernstig, net als MS.

Gelukkig is depressie gemiddeld genomen behoorlijk te behandelen. Er is dus een dikke kans dat je je over een tijdje een stuk beter gaat voelen, door gesprekken met de psycholoog, en eventueel met behulp van medicatie.

Fijn dat ondertussen je familie je helpt met het opvangen van je zoontje!

Ik hoop echt heel erg dat het niet al te lang duurt voordat je je weer beter voelt. Hartstikke stoer trouwens, dat je dit met ons wil delen. Heel veel sterkte, en blijf vooral schrijven, als je dat wil!!
ilsje79

Bericht door ilsje79 »

Hoi Sara, bedankt voor je reactie! Een depressie heb ik niet want dan moet je echt 2 weken achter elkaar somber zijn en dat ben ik niet. Ik heb ook betere momenten, goeie momenten.

Heb veel stemmingswisselingen een erg kort lontje , problemen met overprikkeling ( alle details zien en alles horen) ik kan gedachten niet loslaten en piekeren over alles( t niet los kunnen laten) Snel boos geïrriteerd en dat soort dingen allemaal. Ook problemen met geheugen.

Ik herken mezelf niet meer. Ik hoop dat er iets uitkomt di dag bij de neuroloog.


Grt Ilse
elroyv

.

Bericht door elroyv »

.

[QUOTE=ilsje79;967428]
Problemen met overprikkeling ( alle details zien en alles horen) ik kan gedachten niet loslaten en piekeren over alles( t niet los kunnen laten). Ook problemen met geheugen.
[/QUOTE]

Zijn bij,wat ik hoor, best wel dingen die bij meerdere MS'ers voorkomen.
Heb zelf ook vaak dingen in de kop zitten qua piekeren en zaken overdenken.
Soms qua geheugen ben ik ook kleine dingetje kwijt die ik een poosje later zo tevoorschijn tover.

Sterkte Ilse!
Corinne

Bericht door Corinne »

Heb je waardes van je bloed na laten kijken?zelf heb ik al bijna 30 jaar ms. De laatste tijd was ik extreem moe en emotioneel erg labiel.

Mijn bloed is nagekeken en ik blijk een traag werkende schildklier te hebben. Ziekte van hasjimoto heet dat.

Niet dat jij dat hoeft te hebben, maar het kan geen kwaad als ze het even nakijken!

Je weet maar nooit!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp