Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms en blaasontsteking.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Liselotje, ik zou met blaasontsteking ook oppassen met tampons, deze
en maandverband, ook inco mat verspreiden heel veel bacteriën (dus heel veel verschonen)

Ook heb ik in het verleden gemerkt dat ik niet tegen bepaalde antibiotica
kan, waardoor ik niet meer op mijn benen kon staan, dus kan je misschien opschrijven van welke je nog zieker voelt
ofthegrandpand

Bericht door ofthegrandpand »

Ik heb van mijn uroloog na diverse malen een blaasontsteking te hebben gehad het advies gekregen om 's avonds voor het slapen gaan 1 vit.C 1000 te nemen zodat de zuurgraad in de blaas hoog blijft.
Hierna heb ik geen ontstekingen meer gehad, dit heb ik al diverse keren vermeld op het forum.
Groetjes Willemien
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik denk juist dat o.a. door gebruik tampons in de week voor blaasonsteking ik het heb gekregen.Regelmatig verwisseld,maar ik merkte toen al dat ze irriteerde en niet lekker zaten. misschien door de warmte ofzo? Toen ik eenmaal blaasonsteking had was ik gelukkig al niet meer ongesteld.

Waar ik nu wel beter oplet is dat ik veel drink en regelmatig mijn blaas leeg. want heb mijn lesje geleerd.die blaasonsteking is gelukkig weg,maar die AB-kuur is toch niet lekker gevallen. partij koppijn,misselijk en slap.

Vroeger ging ik gemakkelijk door smetvrees 8 uur lang niet toilet als ik b.v. op werk was of elders. Sterke blaas van opgebouwd ;) Maar schijnt niet echt goed te zijn.
Sun

Bericht door Sun »

Liselotje, dat was dus niet zo best. Acht uur lang niet naar het toilet? Foute boel. Gelukkig weet je het nu beter: veel water drinken en regelmatig plassen. Erg belangrijk.
benka

cranberry

Bericht door benka »

cranberry

ik wijs maaar weer eens op cranberry als blaasondersteuning. mijn uroloog is t met dat gebruik eens
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Veel drinken maar dat is ooooohhhhh zo moeilijk, ga je optellen dan kom ik meestal maar aan 800ml, is veel te weinig

En het is ook zo goed voor de zenuwgeleiding, alles loopt op water
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=benka;769990]ik wijs maaar weer eens op cranberry als blaasondersteuning. mijn uroloog is t met dat gebruik eens[/QUOTE]

Volgens mijn uroloog werkt D-Mannose nog beter
Brandje

Bericht door Brandje »

Ik gebruik dagelijks AB, ben hier helemaal niet happy mee maar ik moet het geen dag vergeten of ik heb de vlg dag problemen.
Zo stom maar heus. Bah bah bah.
M&MS

Bericht door M&MS »

Maar dat is slecht dagelijks AB. Je lichaam went er dan teveel aan en raakt immuun voor als je het echt nodig hebt.

Waar probeer je het niet eens met cranberry's
Sun

Bericht door Sun »

[QUOTE=loesepoes;770020]Veel drinken maar dat is ooooohhhhh zo moeilijk, ga je optellen dan kom ik meestal maar aan 800ml, is veel te weinig

En het is ook zo goed voor de zenuwgeleiding, alles loopt op water[/QUOTE]

Gewoon een glas water naast je stoel zetten en om de 5 of 10 minuten een flinke slok nemen. Op die manier wordt het een gewoonte om regelmatig te drinken.
Zo kom je al gauw tot de minstens anderhalve liter water die je moet drinken per dag.

Betreft cranberry: D-Mannose is beter. Want werkt sterker.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp