Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan dit een ozo zijn/worden?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Teddybeer

Bericht door Teddybeer »

Sterkte en wees niet bang om zelf de telefoon weer terhand te nemen als het te lang duurt.

Het is jou lichaam draag er zorg voor zou ik zeggen.

De diagnose hebben bengt duidelijkheid, maar zorg dat je na de diagnose je goed laat informeren en laat je zeker niet gek maken door alle wilde verhalen.

Gr
M&MS

Bericht door M&MS »

Veel MS'ers beginnen met een OZO. Dus het zou maar zo kunnen.

Een OZO hoeft niet te komen van MS, hoewel dat vaak wel het geval is. De oogarts kan het zien als het het begin van de zenuw betreft. Hij hoeft geen MS-specialiteit te hebben, hoewel dat wel prettiger is.

Als je wordt doorgestuurd door de neuro, zal hij altijd aangeven dat het te maken kan hebben met MS.

Oh, als je wordt doorgestuurd, dan krijg je druppels. De eerstkomende uren kan je niet goed genoeg zien om zelf auto te rijden. Neem iemand mee.
Snowym

Bericht door Snowym »

Hai Leontien,

Als je om een half uur voor het sluiten van de poli niet gebeld bent moet je zelf gaan bellen hoor! Anders weet je zeker dat je tot morgen moet wachten. Ik heb ook slechte ervaringen met teruggebeld worden.
Sterkte met het wachten!:bloem:

En wb de evt. OZO, daar zou ik niet zo bang over zijn. Gaat ook zonder pred over.
En als ze pred geven zullen ze je niet opnemen denk ik. Dan kom je gewoon 3x op de poli of dagbehandeling langs voor het infuus.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb inderdaad voor de zekerheid toch zelf maar even gebeld en ze kregen nèt een mailtje binnen... Ik heb vrijdagochtend (8h15!!) een afspraak bij mijn neuroloog. In elk geval ziet hij het dus niet als vreselijke spoed, maar ik ben benieuwd wat hij vrijdag gaat zeggen.

Nogmaals dank voor alle steun!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Verstandig dat je even gebeld hebt. Als je erg veel last van de pijn hebt, wil het soms wel eens helpen het oog een tijdje af te plakken trouwens. Dan krijgt het oog even wat rust.

Succes vrijdag!
gollem

Bericht door gollem »

lekkere tijd idd beetje errug vroeg,

hoop dat je snel duidelijkheid krijgt dat lijkt me voor jezelf ook een stuk prettiger.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het voordeel is wel weer dat hij normaal op een andere locatie werkt, maar ik ben nu vóór zijn dienst ingepland ofzo, en daardoor kan ik terecht bij de locatie bij mij om de hoek. Dus ik hoef "pas" om 8h00 de deur uit... ;)

Afdekken van een oog lijkt me inderdaad wel een optie, ga het eens proberen. Mijn huisje was al helemaal gereed voor 5 dagen afwezigheid, dus toch wel lekker om dan gewoon thuis te blijven. Hoef ik ook mijn zeldzame afspraken niet af te zeggen! (Ik mag weer naar het UWV, hoewel dat natuurlijk moeiteloos verschoven zou kunnen worden...)

Ik ben er nu zelf wel ongeveer van overtuigd dat het een ozo is, maar stiekem hoop ik toch op meer zekerheid, vooral wat betreft mijn diagnose MS. We hebben hier een jaar op gewacht, nu is het zover, en dan moet ik er nog een week mee rondlopen. Voelt toch wel een beetje als een koude douche. Maar ik mag in elk geval deze week nog komen.

En ik wist het pas maandag laat op de dag en mag vrijdag heel vroeg, dus er zijn nog maar 3 dagen over! :haha:
lotje

Bericht door lotje »

Leeuwtje-nl,

Wat mij ook helpt wanneer ik weer een OZO heb is: weinig tot bijna geen TV kijken, niet lezen en met mate achter de computer zitten ;)
En fel licht vermijden!

Op deze manier geef ik m'n ogen meer rust en ben ik minder duizelig en draaierig, waardoor ook de scherpe pijn (achter m'n oog en in hoofd)
wat afneemt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat blijft er dan nog over? :haha: Ik heb 2 boeken gelezen dit weekend en een hele DVD serie gekeken... Probeer me fysiek al zo rustig mogelijk te houden, dus ga ook niet wandelen of fietsen.

De dagen waren al zo lang, maar als mijn 3 daginvullingen (inclusief pc ;) )dan ook nog wegvallen... :( Ik heb gelukkig niet zo heel veel pijn, maar hoop het ook wel mimimaal te houden.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Toen mijn neuroloog vorig jaar zei dat ik rust moest houden, ben ik op de bank gaan liggen met mijn laptop op schoot. Dat is alles wat ik toen gedaan heb. Het resultaat was dat mijn spieren ermee ophielden en daardoor liep ik nog slechter dan ik toch al deed (inmiddels gaat het wel weer goed).

In ieder geval bleek dit niet helemaal te zijn wat mijn neuroloog bedoeld had met rusten. :o Voor mij was rusten niets doen. Voor mijn neuroloog was rusten regelmatig leven en iedere middag een uur plat. Inmiddels begrijpen we elkaar. :D

Leontien, misschien is het voor jou ook handig om even met je neuroloog/MS-verpleegkundige te overleggen wat je het beste kunt doen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp