Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Revalidatie en alles wat daarbij hoort

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Hortensia;1031322]Ik heb dat ook. Welke medicijnen heb je ervoor?[/QUOTE]
Ik gebruik iedere dag een kleine dosis haloperidol.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik liep al bij de ergo en nu komt ook de fysio erbij: toch weer een revalidatietraject dus.

Het voelt als een stap terug. :(
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik zit nu volop in het revalidatietraject en was vergeten hoeveel tijd het vergt. Niet alleen de uurtjes zelf, maar ook de voorbereidingen en vooral de hersteltijd.

Vandaag bij de fysio liepen de tranen over mijn wangen: ik vind het zo moeilijk om met mijn beperkingen geconfronteerd te worden. Normaal zet ik me er wel overheen, gewoon doorgaan, maar dat mocht niet van de fysio.

Zwaar hoor. En dan ben ik ook nog eens aan het reïntegreren op het werk... Misschien is het toch een beetje teveel. Maar ik wil zo graag! :huilen::moe:
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Misschien is het juist wel goed dat je nu zo geconfronteerd wordt. Jezelf ten gronde werken (telkens over je grenzen gaan) sluipt er zo langzamerhand in, maar is niet de bedoeling. Moeilijk te accepteren dat dat de situatie is, maar wel goed om dat weer even helder te hebben.

Tegelijkertijd revalideren en reïntergreren lijkt me niet een geweldige combinatie.
Ik ben tijdens mijn revalidatietraject juist gaan afbouwen (tot grote frustratie, want wat vond ik dat moeilijk te accepteren!) en pas na het traject weer gaan opbouwen. Zo'n traject vreet energie en focus. Reïntegreren ook.
Misschien eens over nadenken of dat niet anders kan?

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb het nog een keer besproken met de ergo en inderdaad vreet de reva en alle extra oefeningen punten en energie.

Ik ga volgende week 3x4 uur werken en hoe het daar even bij. Samen met een dagje reva kom ik dan op 4 dagen mijn maximale punten per dag, dat is me wel even genoeg: eerst maar even handhaven.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Verstandig!
En nodig om baat te hebben bij je revalidatietraject.
Lastig besluit, maar wel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zulke beslissingen zijn reva op zich: waar liggen je grenzen en hoe ga je daar mee om? ;) Succes met het vervolg!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik ga richting de afsluiting van mijn traject en de conclusie is eigenlijk dat ik minder kan dan ik denk. Minder ook, dan dat ik nu al, therapeutisch nog steeds, op het werk doe.

Ook de arboarts zei afgelopen keer dat hij denkt dat ik misschien wel niet in mijn eigen functie terug kan keren. Auw.
Sara

Bericht door Sara »

Ow, dat is hard, zeg :(.

Hopelijk vinden jullie een goed alternatief!
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Hmm, dat is geen fijne conclusie.
Wel herkenbaar overigens.
En uiteindelijk (over een tijdje) zul je waarschijnlijk zeggen: het is goed zo, maar voor nu is het wel pijnlijk.
In ieder geval laat je zien dat je echt wel wil en dat zal vast in je voordeel werken.

Ben je het er zelf ook mee eens dat je misschien niet meer in je eigen functie terug kunt keren?
Na een jaar ziekte (die fase zit ik zelf nu) verwacht het UWV ook dat je spoor 2 gaat volgen en gaat kijken naar andere functies, als blijkt dat je eigen werk niet meer gaat. Er zijn goede bureaus die je daar bij kunnen helpen, zodat er gekeken wordt wat je kwaliteiten en je wensen zijn, zodat er een baan gevonden kan worden waar jij je goed bij voelt.

Een onzekere periode, maar hopelijk kun je achteraf zeggen dat het een stuk beter met je gaat en dat je met een voldaan gevoel van je werk thuis komt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp