Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ongesteld

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
PetraH

Bericht door PetraH »

Ik heb nu al mijn derde Mirena spiraaltje (wordt elke 5 jaar vervangen). Is ideaal. Soms heb ik een 'bloedinkje', en gebruik dan een inlegkruisje.

Je krijgt met de Mirena spiraal ook niet zoveel hormonen binnen, dus dat vind ik ook een voordeel.

Het inbrengen is niet zo pijnlijk hoor, van te voren 2 paracetamol slikken en na het inbrengen heb je een paar uur een beetje buikpijn die je ook wel eens hebt als je ongesteld wordt/bent.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Mari, dat was de ingreep die ik bedoelde. Kon er echt niet meer opkomen, dus bedankt!
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij veel vrouwen blijft de menstruatie achterwegen na het zetten van het Mirena spiraaltje. Dat is een optie voor als er nog een kinderwens is.

Heb je geen kinderwens meer dan zou je kunnen kiezen voor de prikpil. Iedere drie maanden een injectie en dan menstrueer je ook niet meer.

Deze keuze is niet voor vrouwen die nog een kinderwens hebben omdat niet te zeggen is hoe lang het duurt - na het stoppen van de prikpil - voordat je weer ongesteld wordt. En soms komt het helemaal niet meer terug.

Ik heb van mijn 40e tot mijn 50 de prikpil gebruikt tot volle tevredenheid. Geen geknoei meer iedere maand door ernstige bloedingen maar ook de bijbehorende klachten van iedere menstruatie waren verledentijd.
Ecila

Bericht door Ecila »

Dank, dat zijn heel wat overwegingen.
mari

Bericht door mari »

Graag gedaan Anna! kleine moeite.

Ik had al 15 jaar de pil geslikt, m'n man was gesteriliseerd en ik wilde niks meer met hormonen in m'n lijf, vandaar de keuze voor Nova Sure. Geen moment spijt van gehad!

Succes met een keuze maken. Doe vooral wat goed voor jou voelt.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ben je al eens naar de Gynecoloog geweest? Ik begon rond mijn 37 steeds harder en vaker te vloeien en bleek een vleesboom te zitten, maar kunnen ook andere redenen zijn, dus misschien even naar de HA of Gynecoloog
[url]https://www.thuisarts.nl/vaginaal-bloed ... enstruatie[/url]
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik slik al jaren de pil door, en word zo eens per twee, drie jaar ongesteld... :tralala:
Maar mijn lijf in daar totaal niet meer op ingesteld, dus het verdient de naam menstruatie dan niet eens.

Nog wel even een belangrijke tip: Je kunt niet met elke pil doorslikken.

Dus wel even overleggen met je huisarts/gyneacoloog of jouw pil geschikt is om door te slikken.
(voor je een onaangename verrassing krijgt)
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Leg het inderdaad voor aan je huisarts/ gynaecoloog. Er zijn diverse opties, maar voor iedere vrouw is het anders a.d.h.v. de situatie.

Ik heb ook Mirena (4e alweer) en dat bevalt goed. Maar wellicht is de prikpil, of andere nieuwerwetse conceptie beter.....

Gewoon even overleggen,......dan weet je het zeker. Maar dat gehannes met die verschoning is zeker niet nodig.
bibi75

Bericht door bibi75 »

Ik gebruik ook al jaren de prikpil naar alle tevredenheid. Ik had geen keus omdat ik dat ene hormoon die in de gewone pil zit niet mag vanwege vorming bloedstolsels. Geen last van bloedingen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Bibi, mag ik vragen welke prikpil jij gebruikt? Mijn zus heeft een herseninfarct gebruikt en mag daarom in principe geen hormonale anticonceptie meer gebruiken. Helaas is haar menstruatie niet altijd regelmatig en kan ze er ook behoorlijk last van hebben.

Wellicht dat ze met de neuroloog kan overleggen of de prikpil wel nog een optie zou kunnen zijn. Is ze hopelijk gewoon van de hele ellende af.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp