Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wazig zicht

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
annekepanneke

Bericht door annekepanneke »

Ook hier veel wazig zien. Maar vlgs oogarts niks mis mee. Maar nieuwe lenzen of oude het maakt totaal geen verschil, leesbril, varifocus, niks lijkt verschil te maken.

Ook aan beide ogen, hoewel links waar ooit mijn OZO was wel erger lijkt te zijn. Ook dichtbij en ver weg, heel vreemd.

Ik ben net 50 en al sinds kind "brildragend" deze achteruitgang is nieuw sinds november ofzo.....maar niet zoals bij mijn OZO, toen zag ik geen kleur nu wel....
angela67

Bericht door angela67 »

Mijn vertrouwen in de oogarts was ik na 4 bezoeken al kwijt!
Door zijn nalatigheid is mijn oogzenuw onherstelbaar beschadigd.

Inmiddels toch de neuroloog met spoed gezien. Had nog maar s gebeld en gelukkig kon ik toen wel binnen 3 dagen terecht.

Een stootkuur dexamethason gehad voor 4 dagen met alle bijwerkingen die erbij kwamen kijken. Enorme hoofdpijn, knalrood hoofd en nog meer vermoeidheid.

Nog steeds een wazig zicht helaas dus as maandag weer terug voor overleg.
annekepanneke

Bericht door annekepanneke »

Ik was vergeten toe te voegen dat ik SPMS heb....
zal dat verschil maken met mijn ogen?
angela67

Bericht door angela67 »

Lijkt me niet. Ik heb RRMS en is mijn hoofdklacht
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Wordt bij jullie het zicht ook slechter bij vermoeidheid?
Na een fysieke inspanning, of bij 'gewone vermoeidheid' (dat heb ik de laatste tijd erg vaak, zit net op de volledige dosis Rebif) gaat mijn zicht erg hard achteruit; erg vlekkerig en onscherp.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Jrs77,

Dat kan een gevolg zijn van het [URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Uhthoff"]fenomeen van Uhthoff[/URL]. ;)
angela67

Bericht door angela67 »

Heb dat idd ook. Bij vermoeidheid of inspanning wordt het erger.

Heb dat ook met warmte dus zou kunnen het fenomeen van Uhthoff.
Mijn thermostaat werkt ook niet goed heb vaak verhoging
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp