Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

intake revalidatie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
steentje

Bericht door steentje »

Dit hebben ze mij ook vertelt, maar dat je er wel degelijk aan kan werken. Ik heb mezelf al bepaalde strategieën aangeleerd, wat ook weer veel energie kost. Dit kan volgens hen op een simpeler en dus, minder vermoeiende manier. Dus wil persoonlijk wel graag dat NPO.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat jij wel graag een NPO wilt begrijp ik heel goed Steentje.

Bij jou is pas onlangs MS vastgesteld en het is goed dat nu goed geïnventariseerd wordt waar op dit moment de problemen zitten en in welke mate dat jou waarin beperkt.

Begrijpen, plaatsen, accepteren, kortom er mee kunnen omgaan is voor mij belangrijker na 20 jaar MS dan "verbeteren" ;)

Succes bij de test Steentje, best spannend lijkt me.
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[QUOTE=Knillis;994316]Fijn Elli, begrijpen, plaatsen en accepteren is heel belangrijk.
..........
Succes jij met je revalidatie traject.[/QUOTE]
dankjewel Knillis!
Lang geleden dat we elkaar eens ontmoetten in het kader van 'met naald en draad...' Is je mooie gehaakte kleed nog afgekomen? Ik vond het een heel moeilijk patroon.
Knillis

Bericht door Knillis »

Nee Elli, het ligt er nog steeds. Haken met zo'n fijne haakpen lukt niet echt goed meer en zeker met dit lastige randje wil het niet.

Intussen hebben we ook een nieuw bed en daar past het helemaal niet bij.

Nou ja, ik heb er fijn aan gewerkt en daar al plezier van gehad. Jisschien kan het nog ergens anders voor gebruikt worden.

Zit handwerken, tekenen/schilderen er voor jou nog in?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

5 januari heb ik (voor het eerst) een gesprek bij de revalidatiearts. Op zoek naar info over revalidatietrajecten kwam ik in dit topic terecht.
Om eerlijk te zijn schrik ik er een beetje van; duurt zo'n traject bij iedereen wekenlang, en ben je er dan bijna fulltime mee bezig?
Moet ik gaan verwachten dat ik wekenlang niet kan werken, of verschilt dat heel erg per situatie?
steentje

Bericht door steentje »

Bij mij zeiden de revalidatieartsen dat ik me ziek moest melden hiervoor. Heb nu 4 weken observatie erop zitten en heb er 6 weken bij gekregen. Ik ga alleen op dinsdag en donderdag. Als je er echt mee aan de gang wil, kun je daarnaast bijna niet werken. Dan kun je je niet goed overgeven aan alles.

Eerst liep ik daar rond met het gevoel; "Wat doe ik hier". Nu meer afstand van het werk en kan ik me meer neerleggen bij de tips die zij mij geven. En nu komt alles pas echt binnen. ..... Heel vermoeiend en confronterend.
steentje

Bericht door steentje »

Ik wens je heel veel succes. Hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Dag Steentje,

Bedankt voor je reactie. Eigenlijk is het precies waar ik bang voor ben; me een of twee maanden 'ziek melden' is (als ondernemer) helaas geen optie :( Ik zal in elk geval deels moeten werken om de boterhammetjes op de plank te houden, en te zorgen dat mijn klanten niet weg lopen.Het middel moet natuurlijk niet erger worden dan de kwaal.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb ook in een revalidatietraject gezeten, maar niet intern. Ik moest gewoon op afspraak in het ziekenhuis komen bij de psych en de ergo.

De oefeningen die je meekrijgt, om thuis te doen, kosten wel wat extra tijd, maar wacht eerst maar eens af hoe jouw traject eruit gaat zien. Dat is zo persoonlijk! :)
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Misschien kun je aangeven dat je zelfstandige bent en daardoor niet zomaar een tijdje kan stoppen met werken, Jrs.
Wellicht kunnen ze een programma voor je maken waarbij je wat minder vaak, maar dan wat meer weken gaat, zodat je ondertussen nog (wat) door kunt werken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp