Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rust roest en fitness en zo....

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
shandy49

Bericht door shandy49 »

Ik ga op maandag en woensdag een uurtje.
Na een half uur (KOFFIE) kan ik veilig thuis komen dan.

Voel ik op dinsdag de maandag nog in de benen dan ga ik woensdag iets korter.
Mijn fisio zegt dat 2 x kort beter is dan 1 x te lang.

Piet
Suzan

Bericht door Suzan »

Bedankt voor de reacties. :ja: Grappig is toch dat het bij iedereen wel anders is.

Zelf heb ik ook twee keer een paar weken geprobeerd om twee keer per week een half uur te gaan. Dat blijkt dus niet te werken voor mij.

In de praktijk blijk ik dan 4, 5 dagen hersteltijd nodig te hebben in een week, en dat schiet niet op. Tenslotte is fysio leuk, maar ik heb verder ook nog een leven en wil de dingen doen die ik belangrijk vind.

Dus vandaar dat ik 1 x in de week een uur ga. Moe ben ik toch wel na fysio, dus dat in na een uur "nog moeiierder" ben dan ik zou zijn na een half uur maakt weinig verschil.
Het is dus wel een bewuste afweging om in deze mate vermoeid te zijn na fysio. :cool:

Groetjes,
ien

Bericht door ien »

ik ben heel erg beperkt zit in een rolstoel maar na mijn ochtend gebeuren ontbijt wassen of douchen wat voor mij al een topprestatie is zit ik klaar voor nederland beweegt om 9 uur 15 op 1en doe de oefeningen met olga mee lekker ontspannend en voor mij genoeg en daarna loop oefeningen in huis succes
Fratema

Wow Ien...!

Bericht door Fratema »

jackieline

Bericht door jackieline »

In nummer 185 schreef ik al een klein stukje over mijn situatie en de fitness.

Nadat ik gestopt ben met medisch fitness en deze afgelopen winter een spitsvoet ging ontwikkelen, ben ik naar Blixembosch gegaan voor advies.

Daar kreeg ik fysiotherapie voorgeschreven: 1 op 1 en dit 1x per week.
Ik had hier op dit topic ergens gelezen dat een spitsvoet ook weer onder controle te krijgen is.

Een vervolgafspraak bij mijn revalidatiearts betekende een EVO. Dat ging later niet door, vanwege dat een EVO niet bij mij zou voldoen.
Wel doorgaan met de intensieve fysiotherapie.

Inmiddels ben ik nu zover dat mijn spitsvoet onder controle is. Wel loop ik nog steeds niet "echt" gemakkelijk/goed.
Loop sinds deze week met een rollator.

Dit omdat mijn gevoel in mijn tenen terug is en de spierspanning in mijn tenen wat sterker zijn geworden.
Met de rollator ben ik nu het afwikkelen aan het terainen van mijn rechtervoet: hak en dan de tenen.

Miijn rechterbeen wil niet meer goed buigen. Soms wel en dan weer niet.
Dan stropt mijn rechtervoet over de straat etc. en een val (evenwicht) is dan snel gemaakt.

Vandaar de rollator nu. Proberen dit in mijn systeem weer op te nemen en vast te houden. (Als de zenuwen al niet kapot zijn dan!) Dit is de laatste fase.

24 september 2010 wordt ik verwacht bij Blixembosch...."Hoe dan verder?"

Voor mij geen medisch fitness meer. Gelukkig nog 1x per week gym van een fysio voor mensen met een beperking. En de fysiotherapie.

Het blijft "werken" met MS. Gelukkig zolang het nog kan.
Suzan

Bericht door Suzan »

Heb vanmorgen ongemerkt vijf kwartier oefeningen gedaan... :huh:

Het ging lekker, en het lijf protesteerde (nog) niet. Maar eens kijken in wat voor toestand ik morgen ben. :giegel:
RogueAngel

Bericht door RogueAngel »

Vandaag had ik wat leuks bij fysio; hij heeft een boksbal gekocht! :goed: Zo eentje die je op de grond zet, deels vult met water en de rest met lucht.... slaat ook terug ;)
[IMG]http://a.imageshack.us/img833/1189/whopitrood.jpg[/IMG]

Nadeel; toen ik aankwam had ik mn scootmobiel nog maar een uur en kostte me het heel veel kracht om te rijden, moet bij fysio ook een trap op dus toen ik eenmaal daar was kon ik eerst uitpuffen.

Toen ik eenmaal wat kon doen heb ik wel 4 minuten ofzo gebokst en kon daarna eigenlijk weinig....

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik de laatste dagen niet fit ben wegens wat er ook in de laatste dagen allemaal is gebeurd en dan praat ik over vooral niet fit in mijn hoofd.... koppie te vol.

Dus nu wachten op woensdag en dan weer boksen :D
loesepoes

THE SAME

Bericht door loesepoes »

THE SAME

:( Ik ben dan wel minder vermoeid, het liefst zou ik krachttraining doen, kan ik ook wel, maar dan wordt je spasme weer harder, omdat je spieren weer groeien en dan lig ik weer zo wat uit mijn stoel:(
En ander optie is met de peut zelf oefenen, om tegen dat spasme in te gaan, maar dat is zo zwaaaar. Gevolg krampen omdat je het te weinig doet en waar komt dat door oa door zuurstof tekort, ook in die benen. Dus wat moeten we nou. nog steeds vind je je zelf lui, terwijl ik in ieder geval dat zeer zeker niet ben.
Laat dat CCSVI nou maar eens opschieten, heleboel hebben dan minder tot geen spasme en krampen meer, jongens wat zullen we trainen, zal er zeer zeker geen hekel meer aan hebben denk ik.
Zet hem op jongens!!!!!!;)
Sharon

Fysiotherapie

Bericht door Sharon »

Fysiotherapie

Ik heb nu een aantal weken bewegings fysiotherapie zowel voor mijn longen als de Ms. De fysiotherapie bestaat uit fietsen, lopen, balans en gewichten.

Ik merk dat ik na de fysio behoorlijk veel last van mijn benen en vermoeidheid heb. Ik ben heel erg benieuwd of jullie ook bewegings fysiotherapie en wat zijn jullie ervaringen?

Wat doen jullie zoal?
benka

uitgeput

Bericht door benka »

uitgeput

[QUOTE=*sharon*;737637]Ik heb nu een aantal weken bewegings fysiotherapie zowel voor mijn longen als de Ms. De fysiotherapie bestaat uit fietsen, lopen, balans en gewichten.

Ik merk dat ik na de fysio behoorlijk veel last van mijn benen en vermoeidheid heb. Ik ben heel erg benieuwd of jullie ook bewegings fysiotherapie en wat zijn jullie ervaringen?

Wat doen jullie zoal?[/QUOTE]

Uitgeput door fysio mag niet
je moet je balans vinden en zorgen dat je fysiotherapeut t weet
niet stoer doen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp