Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rust roest en fitness en zo....

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Suzan

Bericht door Suzan »

Grappig. Iedereen heeft zo z’n eigen reden/aanleiding om te trainen.

Bij mij waren het steeds frequenter terugkerende rugklachten.

Had het voorgaande jaar een paar keer ischias gehad, kreeg dus steeds vaker rugklachten en in november schoot het me zelfs dusdanig in de rug dat ik al twee dagen zo ongeveer alleen nog als een krom gegroeid wijffie van 98 kon schuifelen en verrekte van de pijn. :huilen:

We hebben toen maar een chiropractor “financieel overgehaald” om me [B]onmiddellijk[/B] te helpen.

Ik moest nl de volgende dag de kist van m’n schoonmoeder naar de baar dragen. :(

De woorden "Maakt niet uit wat het kost, we betalen contant en hoeven geen bon, als ik maar vanavond terecht kan" doen wonderen. :duivel:

Kost ’n paar stuver, maar ik liep weer redelijk recht naar buiten en heb dankzij een zooi pijnstillers de missie kunnen volbrengen.
En daar ging het om. :cool:

Na die laatste keer wist ik dus ook wel dat ik m’n rugspieren sterker moest zien te maken. Daar is dus ook een groot deel van de oefeningen op gericht.

Natuurlijk ook de rest, maar ik doe het vooral om ‘in z’n algemeen’ sterker te worden.

Groetjes,
Sara

Bericht door Sara »

Hee Suzan,

wat fijn dat je er zo lekker bij voelt :D. Ik herken trouwens heel erg de behoefte om steeds tegen je grenzen aan te duwen.

Bij mij is de spreekwoordelijke klad ook weer es aan komen waaien :o.

Na onze vakantie eerst wat rust genome ivm knieproblemen, toen ehm... niet zo'n zin en nu ff veel te druk.

Mijn (ons) plan was om in de zomer regelmatig naar 't buitenzwembad te gaan, da's eigenlijk veel lekkerder als het warm is, maar ja, dan moet je het wel doen :boos:.

Heb jij geen last van de warmte in de zomer? 'Mijn' fitnessruimte heeft geen airco en is in de zomer knap heet.

Ik denk dat ik pas in 't najaar 't fitnessen weer ga oppakken.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Sara,

Gelukkig heeft die van mij airco (één van de eerste vragen die ik stelde toen ik daar ter kennismaking rondliep :D ).

Is daar ook écht wel nodig: plat metalen dak en veel glas.
Wat jammer dat het er nu niet zo van komt. Zeker omdat je er juist energie van krijgt… (hint :cool: )

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog heel consequent ben geweest. Zelfs als ik af moet bellen omdat ik migraine heb, maak ik gelijk een afspraak voor achter in de week (voor als het weer bijgetrokken is) om tóch heen te gaan.

Dit is meer voor mezelf om een stok achter de deur te hebben want ik weet dat als ik dan een keer niet geweest ben ik ook snel de neiging heb om het te laten verslonzen. :o

En dat wil ik niet omdat ik me er tóch beter bij voel als ik ga. ;)

Groetjes,
blue

Bericht door blue »

lieve mensen

wat herkenbaar allemaal:vooral die super moeheid de dag erna

zelf heb ik veel uitgeprobeerd en ben blijven hangen bij zwemfysio.

en niet hangen hoor,er wordt hard gewerkt in het water.

allerlei spiergroepen worden getraind en ik merk ,dat ik meer uithoudingsvermogen heb gekregen.

het nadeel is het uit en aankleden,maar daar heb ik hulp bij en voor vervoer is ook gezorgd.

en op die manier is het voltehouden en leuk.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Ik ga binnenkort ws beginnen op de sportschool hier 3 min. scooten vandaan.
Ik ben ook al bij de fysio in de straat geweest, maar die heeft vooral oude apparatuur en is niet bepaald geïnteresseerd. Volgens mij is alls wat hij van me weet dat ik MS heb en dat ik in de straat woon (hij weet welk huis zelfs!).

Waar ik nu heen wil is van fysio fitness, het is net nieuw gebouwd hier in de stad dus het zal wel heel mooi zijn.
Het schijnt vergoed te worden.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=mispeltje*;510871]
Het schijnt vergoed te worden.[/QUOTE]

Hoi Mispel,

Ik heb gewoon bij m’n neuro een verwijzing voor fysio opgehaald en het wordt (tot nu toe :nerveus: ) geheel vergoed.

Op het aanvraagformulier stond heel simpel “ms sinds 2001”, stempels en handtekening (van de neuro dus) er onder, ingeleverd bij de fysio en dat was het. :D

Als chronisch zieke en gehandicapte krijg je fysio onbeperkt vergoed, heb ik begrepen.
Pin me er niet op vast, dit kan natuurlijk verschillen per pakket (?). :weetniet:

Heb nu even geen tijd om het op te zoeken (moet zo weg), maar een telefoontje naar je ziektekostenverzekeraar is zo gepleegd.

Oh, ik moest destijds wel een beetje ‘doorvragen’ hoor, dus laat je niet te snel afschepen.
Heb twee keer moeten bellen omdat er wat onduidelijkheid was bij de telefonisten (de één zei dat ik het niet vergoed kreeg, en de ander weer wel :huh: ).

Volgens mij zat het verschil in dat ik de eerste keer vroeg of Fysio [B]fitness[/B] vergoed werd (dat dus niet) en de tweede keer vroeg naar Fysio (dat dus wel)...

Subtiel verschil, maar kan een hoop centjes schelen. Eigenlijk dus een kwestie van hoe de fysio het formulier invult. ;)

Toen is de fysio er dus maar achteraan gegaan, en die had me dus gezegd dat ik een [U]Permanente verwijzing[/U] bij m’n neuro moest vragen en was het geregeld… :cool:

Groetjes,
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ben naar de huisarts geweest met een formulier van de fysiofitness.

DE huisarts tekende voor een chronische indicatie.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi,

Even dit topic weer onder de aandacht… :cool:

Hoe gaat het met de sporters en de “ik wil beginnen maar treuzel nog even” sporters… ;)

Hier gaat het lekker!

Was de afgelopen tijd enorm vooruit gegaan qua conditie en kracht. (drukte al 50 kg met m’n benen! :yes: )

Helaas ben ik nu even wat achteruit gezet. Heb de laatste weken behoorlijk last van m’n gewrichten (schouders, knieën).

Baal daar enorm van: m’n spieren kunnen het allemaal volhouden (nog geen spierpijn gehad), alleen werken de gewrichten totaal niet mee… :boos:

Is nogal een familiekwaal, vrees ik. Maar “we werken er aan”. ;)

Was vorige week niet geweest (begeleidster had een weekje vakantie) en dus twee weken niet getraind.
En dan merk je gelijk dat de conditie snel achteruit gaat in twee weekjes, zeg! :hmmm:

Het kostte me vanmorgen allemaal veel meer moeite om vol te houden, en sommige oefeningen kón ik niet eens volbrengen… :moe:

Dit is dus wel een wijze les. “Overslaan” is voor mij geen goed plan.

Gewoon braaf elke week trainen is beter voor me. :ja:

Groetjes,
dientje

Bericht door dientje »

ik ben gestopt met phychiotherapie/fitnes.........

ik had in die tijd veel shubs, het koste me te veel moeite....

en dan thuis nog met 3 kids...
met de jongste heb ik al genoeg beweging....

zij is namelijk commadant van 4...(kan ons goed drillen)

en toen ik besloot te stoppen...ging het wel beter....minder shubs....
niet de verandwoordelijkheid om heen te hoeven.........

beter zo............
Sara

Bericht door Sara »

Jammer Dientje,

dat 't niet vol te houden was :(.

Suzan, doe je wel een beetje voorzichtig? Die gewrichten moeten ook nog een hele tijd mee hoor!

Hier gaat 't lekker. Niet met fysiofitness, maar 't zwemmen zit er nu goed in, twee of soms zelfs drie keer per week gaan we samen (da's 't voordeel van een lieffie in de VUT) naar 't openluchtzwembad om baantjes te trekken.

Als ik in de herfst weer naar 't sportschooltje van de fysiotherapeut ga, kan ik weer lekker opbouwen :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp