Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rust roest en fitness en zo....

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Luca76

Bericht door Luca76 »

[I]Eigenlijk schiet de fysio er alweer een aantal maanden bij in. Maar wil wel weer beginnen. Daarom ben ik nu begonnen met Yoga als ik wakker wordt een kwartiertje de spieren proberen soepel te maken.

Als dit weer een beetje lekker gaat, dan gaan we weer de fysio opzoeken. voorlopig hou ik het dus bij de yoga om de dag.[/I]
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Omdat ik een tijdje onder behandeling van de reva-fysio ben geweest kon ik niet naar de fysio-sport, de verzekering vergoed geen 2x fysio.

Gelukkig ben ik nu weer terug bij de sport. Dwz op de verwijzing staat gewoon fysio (chronische verwijzing), maar ondertussen ben ik onder begeleiding van een fysio in een zaaltje aan het fietsen, lopen, roeien, legpress, buik en rugspieren trainen enz enz.

Ik vindt het weer heerlijk en baal dat ze dat bij de reva niet hadden. (Daar had ik allen beetje heen en weer lopen, rek en strek oefeningen en massage). Ik ga volgende week zelfs naar 2x per week opbouwen bij de fysio-sport! :D
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Ik ben net bij de sportschool hier geweest en ik word in augustus gebeld voor een afspraak met de fysio aldaar. Spannend!
Het is dan wel de bedoeling dat ik 60,- per maand ga betalen maar ze zeggen dat ik dat weer kan declareren bij de zorgverzekeraar.
Iemand daar ervaring mee?

Ik heb het allemaal niet echt begrepen dus ik ga nog even niet bellen met ze.

Maar als het idd klopt ben ik heel blij Aals ik dan af en toe kan gaan sporten! Ik ben nu al heel moe van de rondleiding maar ik heb toch hoop dat het iets wordt!
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi Mispeltje,

Als ik klaar ben bij de Reva, dan wil ik ook naar de sportschool/fitness, dus jou verhaal klinkt als muziek in de oren.

Hou je ons op de hoogte of je het inderdaad kan terugvragen van de zorgverzekering?
Sun

Bericht door Sun »

Ik sport nog braaf 2x per week onder 1 op 1 begeleiding van een fysio-therapeut. Op een hele leuke en gezellige sportschool waar ik me enorm thuis voel. Ik heb twee fysio's: een man en een vrouw waar ik om en om mee train. De een doet heel andere dingen met me dan de andere, dat is het leuke.

Natuurlijk moet ik wel eens verzaken vanwege totaal geen energie. Maar dan sturen ze een lief mailtje hoe het met me gaat. Wat me weer motiveert om een volgende keer te gaan. Ik boek behoorlijk vooruitgang.

Door de leuke evenwichtsoefeningen daar val ik niet meer om de haverklap. Dat vind ik een enorme winst.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Wat wel heel jammer is, is dat de fysio nu op vakantie is en ik pas begin augustus gebeld ga worden voor een afspraak.
Ik had me er zo op verheugd snel te kunnen beginnen, maar okay, afwachten maar.

Sun, wat heerlijk dat je 1 op 1 begeleiding hebt!

Ik ben pas naar een klein sportschooltje hier in de straat geweest maar daar was amper begeleiding. Ik werd meer gewoon losgelaten. Wat heel vreemd was, was dat toen ik daar was en even met hem doornam hoe en wat, hij werd gebeld, en hij uitgebreid een afspraak ging maken om te gaan voetballen. Waar ik bij zat!:ogen:
Hij was ook niet echt geïnteresseerd in de achtergrond. Alles wat hij van mij wist was mijn naam, dat ik in de straat woon en dat ik MS heb.
Ik ben er niet meer teruggeweest.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Mispel,

Ik zou toch even goed zeker willen weten hoe en wat het nou zit met achteraf declareren.

Ik heb jaren geleden hier wat gedoe met het Zilveren Kruis over gehad.

Ook Fysio-fit, ik was er van overtuigd dat ik het kon declareren (mede n.a.v. de info die ik van Fysio-fit kreeg) maar toen puntje bij paaltje kwam, kreeg ik geen cent vergoed. :boos:

Vandaar dat ik deze keer (zie mijn reactie van 27 juni) maar goed aan het “doorzeuren” (ook bij de fysio) ben geweest om zekerheid te hebben. ;)

Effe vooraf zo’n formuliertje bij de neuro/huisarts regelen kan een hoop gedoe voorkomen… :cool:

Het zou nl heel vervelend zijn als je het naderhand tóch nog allemaal zelf moet betalen… :nerveus:

Groetjes,
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ben ook gebonden aan het Zilveren Kruis en heb eigenlijk op advies van de fysiofit direct een chronische indicatie gekregen.

Een maand later kreeg ik schriftelijk toestemming, maar toen was ik dus wel al 1,5 maanden bezig.
shandy49

Bericht door shandy49 »

De indicatie " chronisch " is noodzakelijk voor vergoeding.
En let dan ook op het prijskaartje van de fisio.

Mijn agis vergoed volgens mij niet meer dan € 27.- per keer en als ze meer vragen dan moet je zelf de rest bijpassen.

Piet
loeki

Bericht door loeki »

ik hbe nog nooit gehanis met de verzekering gehad. ik sport in de oefen zaal van de fysio en die declareerd dat. dus voor mij geen kosten en geen geklooi. in principe zou ik er elke dag de hele dag kunnen gaan zitten maarja.. in mijn geval is momenteel 3x per week ook genoeg ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp