Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

haaruitval

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marjo12

haaruitval

Bericht door marjo12 »

Ik heb al en tijdje last van haaruitval.

Hele bossen blijven in de borstel achter. Wordt er een beetje moedeloos van.

Ik ben bij de huisarts geweest,bloed laten prikken, maar dat is allemaal in orde. De huisarts weet het ook niet meer.

Voor de MS gebruik ik geen medicijnen, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand die het herkent?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=marjo12;1028902]Ik heb al en tijdje last van haaruitval.

Hele bossen blijven in de borstel achter. Wordt er een beetje moedeloos van.

Ik ben bij de huisarts geweest,bloed laten prikken, maar dat is allemaal in orde. De huisarts weet het ook niet meer.

Voor de MS gebruik ik geen medicijnen, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand die het herkent?[/QUOTE]

Kan ook gewoon genetisch zijn. Heeft bompa nog veel haar?
elsepels

Bericht door elsepels »

Mijn kapster zegt altijd: dieren in de rui, jij ook

En idd bij mij werkt het net zo. Als onze kat begint met verharen, ik ook.

Kat klaar met verharen, ik ook
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Elsepels vraag je B12 waarde op als die geprikt is, Haaruitval komt veel bij b12 tekort voor. En ook b12 en vitamine D tekort bij MS
Artsen zeggen vaak dat de waarde goed is, terwijl je misschien al wel aan de ondergrens zit en dan toch al de problemen van een tekort hebt
[url]http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm[/url]
elsepels

Bericht door elsepels »

Loesepoes: het was niet ik die deze topic opende.

Ik heb er geen problemen mee als ik wat haren verlies. Bij mij stopt het echt als ook de kat klaar is met verharen :ogen:

Het is Marjo12 die hier vragen over heeft.
Carl

Bericht door Carl »

Biotine (voedingssupplement) wordt soms gebruikt bij haaruitval. Schijnt ook goed 'tegen' MS te zijn. Zie MS anders bekeken
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Je zou een poosje een goed vit.B complex kunnen slikken om overmatig haarverlies iets in te dammen.

Liefst een soort met weinig B6, bijvoorbeeld TopPharm B50 complex, of Thorne B50 complex, of die van Ortica...niet goedkoop, maar wel goed !
TopPharm is in dit rijtje de goedkoopste, o.a. bij DA drogist...;)
Billy

Bericht door Billy »

Ben je ook op ferritine geprikt? Bij mij viel het 2 jaar geleden ook zo extreem uit :nerveus:. Toen ik alleen door mijn haren ging en een plukje vast had ben ik maar eens naar de huisarts gegaan...

Zij heeft van alles laten nakijken in het bloed, maar bij mij was het de ferritine.

Nu al gelukkig 2 jaar weer normaal :goed:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Vanuit een hele andere hoek: volgens de TCM (Traditionele Chinese Geneeskunde) duidt haaruitval op een tekort aan nierenergie. Het kan zijn dat je nieren vermoeid zijn, misschien door medicatie? Dit veroorzaakt haaruitval en is te behandelen bij een acupuncturist of een TCM-therapeut, en via voeding kun je veel doen.
Dawn

Bericht door Dawn »

Het kan ook een hormonal disbalans zijn. Ik ben in februari na 23 jaar gestopt met de pil en toen is mijn haaruitval begonnen. Helaas nog niet over en het is een heel dun bosje nu hoor....:huilen:

Ik kom nu bij een orthomoleculair arts en het kan inderdaad nog heel veel andere oorzaken hebben. Co enzym vitamine b complex is mij door haar aangeraden even als maca poeder. Dat maca poeder heb ik nog steeds niet gekocht bedenk ik mij nu...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp