Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vochtige kou

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Haantje79

Vochtige kou

Bericht door Haantje79 »

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die enorme last krijgen van vochtig weer. Met last bedoel ik dan stijve armen en benen vooral in de knieen. Ik heb wel topics gevonden waarin mensen aangeven last van vrieskou te hebben maar nu is het toch nog niet echt heel koud zo,n 13 graden.

Vandaag heb ik 9 km door de motregen gefietst en toen weer 9 km terug. Op de terugweg ging ik niet zo hard meer.... Toen ik thuis kwam was ik pinokkio. Ik weet wel dat reumatische mensen last van vocht en kou hebben. Jaren geleden heb ik mij op reuma laten testen maar dit was negatief. Sinds januari 2014 heb ik de diagnose ms en gebruik ik copaxone.

Ik merk dit najaar dat ik dus opeens opvallend veel last van vocht en kou heb, voel me dan net een omaatje maar dan van 35 :hmmm: ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Groetjes Bessie
Just Me

Bericht door Just Me »

Helemaal herkenbaar. En tegen vrieskou kun je je nog extra warm kleden, tegen die natte kou helpt niets, behalve zoveel mogelijk binnen blijven ;)
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb bij koud en vochtig weer meer last van hoge spierspanning en zenuwpijn in mijn onderbenen. Vandaag was het raak...:(
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Oke, bedankt voor jullie antwoorden. was er al bang voor dat dit een van de nieuwe verrassingen was. Het verbaasd mij dat ik dit nooit eerder zo heb gehad. Maar ik moet er gauw bijzeggen dat ik allang blij ben dat ik nog 9 km kan fietsen....

Groetjes bessie
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Bessie, ik heb ook meer klachten bij vochtig en koud weer.
Gisteren bij de pijnpoli, werd dit eveneens bevestigd, men zei daar dat de pijnpoli vanaf oktober veel meer patiënten ziet...

Overigens in het volgende topic; "Zenuwpijn verergerd door kou" staan meerdere reacties van mensen met soortgelijke klachten...;)
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Hoi
ja dat topic had ik gelezen, maar daar hadden ze het over temperaturen van -7. En zo koud vind ik het nu nog niet dus naar mijn mening mag ik helemaal niet zo veel last hebben nu:p ik ben verdorie toch geen watje!? Je ziet dat ik nog aan mijn acceptatie moet werken...:rolleyes:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Koud en vochtig weer zijn drama voor mijn lijf, maar echt al jaren voordat ik MS had. Ik vermoed een aanleg voor reumatische klachten, ik link de problemen met mijn spieren echt absoluut niet aan MS in dit geval.

Wèl heb ik veel meer last van zenuwpijn bij kou en vooral bij harde wind. Dat is bij mij wel echt iets MS-igs. Maar de andere problemen hebben volgens mij echt meer iets weg van reuma bij mij.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Oud en stijf en nog geen 50. Dat is echt mijn dag met vochtig weer. Hoe kouder en vochtiger, hoe erger.

Dus ja, inderdaad zeer herkenbaar.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat MS en Reuma broertje/zusje van elkaar zijn.
Wie weet heeft het er mee te maken??
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

hoge luchtvochtigheid is *niet* mijn ding. Liever droge kou/vorst, dan wat we waarschijnlijk dit weekend krijgen; 'warm' weer, maar ongetwijfeld hoge luchtvochtigheid. Mijn benen zijn dan als lood, de zenuwpijn is erger en de vermoeidheid ook.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp