Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

maaglediging

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
kaasje

Bericht door kaasje »

Hihihi Ik boer er ook lustig op los hoor!

Gelukkig ben ik niet misselijk ( heb een lichtelijke braakfobie :eek:)

Maar vervelend is het wel.

Drink af en toe maar wat water, verder dan dat kom ik op het moment niet.
Kobus

Bericht door Kobus »

Misschien dat dit iets kan helpen voor een betere vertering :

[url]http://natuurlijklichaam.wordpress.com/ ... mbinaties/[/url]
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Dat is wel interessant Kobus :goed:
maaike

Maaglediging

Bericht door maaike »

Maaglediging

Ook ik heb altijd een vol drukkend gevoel .Dat nare gevoel in mijn slokdarm en tussen mijn schouderbladen,komt bij mij door te veel maagzuur omdat mijn voedsel veel te lang in mijn maag blijft maakt mijn maag voortdurend maagzuur aan.Het kan ook een slokdarmspasme zijn.
Groetjes,Maaike.
Liesje65

Bericht door Liesje65 »

[QUOTE=kaasje;944582]Geen idee of ik goed zit in dit draadje hoor.

Een paar weken geleden kreeg ik last van een gevoel of er eten in mijn keel bleef steken.
Weinig (eigenlijk geen) aandacht aan besteed.

De afgelopen week kreeg ik ook een vervelend gevoel in mijn slokdarm
Alsof er een lekkere kramp aan zat te komen.

En sinds gisteren doet mijn maag ook errug vervelend.

Geen pijn, maar een druk die vervelend voelt.
Alsof hij steeds vol zit met eten.

Als ik me iets voorover buig reageert mijn slokdarm ook gelijk.
Ben gelukkig niet misselijk, maar eten zie ik even niet zitten

Bekent gevoel?[/QUOTE]

Dit gevoel in keel en slokdarm heb ik ook. Ik krijg botoxinjecties in mijn slokdarm om de kramp en pijn te verminderen. Daardoor is eten nu weer mogelijk, maar nu blijkt mijn maag maar een lediging van 8% per uur te hebben.. Weet niet wat dit inhoudt. De MDL arts had dit nog nooit meegemaakt en wil me naar Amsterdam verwijzen. Daar schijnt een professor te zijn die me misschien verder kan helpen.
Ik hoop dat dit niet te lang op zich laat wachten, want weet niet wat ik moet doen of laten om van dit probleem af te komen of wat dan ook..
Iris J.

Motiliteitstoornis

Bericht door Iris J. »

Motiliteitstoornis

Vond op het forum deze hele oude berichten.
Waarschijnlijk heb ik ook een vertraagde maag lediging, de arts praat over een motiliteitstoornis.

Schijnt ook te kunnen komen als je een ziekte van het zenuwstelsel hebt zoals bv parkison en MS.
Dan werken de spieren van de maag niet goed of niet meer.
Las iets over de tiende hersenzenuw de nervus vagus.

[url]https://www.maagdarmstoornis.nl/v2/index.php/oorzaak[/url]

Mijn vraag is heeft iemand van jullie hier misschien ook last van of kent iemand die dit ook heeft?

Zit midden in de medische molen nu dus ik hoop dat de doktoren er eindelijk achter gaan komen wat ik nu heb.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik weet alleen dat mijn opa met Parkinson op een gegeven moment ook alleen maar vloeibaar kon eten. Zoals zakjes die astronauten krijgen. Later werd dat via een sonde.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp