Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

fijn een boek lezen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
schuttertje

fijn een boek lezen

Bericht door schuttertje »

Eindelijk kwam ik weer toe aan het lezen van een boek,dat is best lang geleden maar nu heb ik weer een paar lekkere thrillers gekocht.

Maar nu komt het probleem ik kom niet meer in een verhaal.
Ik lees en ineens klopt de zin niet meer want dan heb ik zo een stuk overgeslagen.

Dan moet ik weer teruglezen en dat is best irritant zo krijg ik mijn boek niet uit:(

Wie herkent dit?
En wat kan ik eraan doen????
*Els*

Bericht door *Els* »

Ik herken dit helemaal.
Je leest een tekst en ineens klopt er helemaal niks meer van het verhaal.
Soms lees ik ook wel eens woorden die er niet staan, ze lijken er alleen maar op. Heel lastig.

Trouwens een boek lezen is voor mij helemaal niet meer leuk.
Als ik een boek een dag weg leg, dan ben ik de volgende dag het hele verhaal al vergeten, dus moet ik terugbladeren.

Daarom lees ik nu liever hele korte verhalen.:haha:
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Heel erg herkenbaar! Moet regelmatig weer teruglezen want dan ben ik de draad kwijt of weet niet meer waar het over gaat.

Vroeger had ik dit niet... :(

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik nu langer doe over een boek en regelmatig stukken opnieuw moet lezen. Ik zou niet weten wat er anders aan te doen is.

Ik lees geen romans meer, maar studieboeken of boeken over een bepaald onderwerp. Maar ook dat is lastig, vooral als er lange zinnen worden gebruikt.

Ik vind het trouwens wel makkelijker om ergens naar te luisteren, een studie bijvoorbeeld of documentaire. Heel apart.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ook een probleem dat ik goed herken, ik sla onbewust stukjes over zodat de verhaallijn snel zoek is.

Lees daarom ook geen boeken meer maar overgestapt op de Daisyspeler en luister nu dus boeken. Het is even wennen maar ik ben er inmiddels helemaal mee vertrouwd en vind het heerlijk.

Luister ook vaak in bed als ik lig te rusten. Een zeer prettig tijdverdrijf.

Daisyspeler heb ik van de zorgverzekeraar gekregen. CD roms bestel ik bij het loket aangepast lezen via de computer en krijg de CD gewoon thuisgestuurd.

Groetjes,
Nelleke
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey schuttertje,

Toen ik nog geen MS had en in de eerste jaren ging ik minimaal één keer in de week naar de bieb voor zes boeken.
Omdat het lezen lastig was met mijn ogen heb ik nu een daisyspeler voor luisterboeken.
Wat een uitvinding!
Op de één of andere manier blijft het beter hangen. Er zijn veel mooie jeugdboeken en ik merk dat ik veel ben vergeten dus is het toch nieuw ofzo.
Thea Beckman, Evert Hartman, Tonke Dragt.
Elke nacht val ik in slaap met mijn daisy onder mijn kussen. Dan hoor ik het wel, maar manlief hoort hooguit wat zacht gebrom.

Trouwens, tussendoor lees (luister) ik ook wel "grote mensen boeken" en als ze leuk zijn en niet te ingewikkeld is dat ook heel leuk!
schuttertje

Bericht door schuttertje »

Wat een goed idee,ik had nog nooit van een daisyspeler gehoort,ik was al bang dat ik nu niet meer kon lezen,vind ik zowieso moeilijk na een bladzij ben ik vaak al te moe

Dan gaan de zinnen verspringen.

Ik ga morgen bij mijn msverpleegkundige vragen of ze met de neuroloog wil praten over de aanvraag van zo'n daisyspeler.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Schuttertje,

Je kunt de boeken via de anders lezen bibliotheek ook "streamen" d.w.z. via de computer op een MP3 speler zetten.

Weet niet precies hoe dat werkt maar op de site wordt er wel het e.e.a. over uitgelegd.

Voor sommige mensen is dat nog makkelijker.

Groetjes,
Nelleke
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey Nelleke, het voordeel van een daisyspeler is dat deze specifiek is voor luisterboeken.
Ik heb het een tijdje geprobeerd met een mp3, maar die haalde alle hoofdstukken door elkaar.
benka

boeken

Bericht door benka »

boeken

mag ik wijzen op een gratis dienst van de bibliotheek om een paar 100 boeken te lezen via de computer.
momenteel lees ik een boek over MS
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

kan je via de huisarts een daisy speler vragen?

ik heb er wel eens van gehoord, maar was het al weer vergeten.

Ook ik heb nogal de moeite met het onthouden van hetgeen ik gelzen heb.

Via de computer snap ik niet. Dan moet ik de gebruiksaanwijzing lezen en raak meteen de weg kwijt.

Ik vergeet elke handleiding meteen.

Hoe kom je bij dat loket aangepast lezen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp