Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

BUTRANS morfine pleisters...ervaringen gevraagd.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Artemis-

BUTRANS morfine pleisters...ervaringen gevraagd.

Bericht door Artemis- »

Zijn hier op het forum mensen die morfine pleisters gebruiken òf hebben gebruikt?
Ik ben op zoek naar ervaringen en tips, zowel positief als negatief.

Alvast bedankt :)
Suzan

Bericht door Suzan »

Wellicht dat je iets aan [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... ht=butrans"]Dit topic[/URL] hebt?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

De pleisters heb ik wel gebruikt, maar ze werken niet bij zenuwpijn, bij mij tenminste, in pil-vorm evenmin.

Voor fikse postoperatieve pijn kreeg ik een morfinepomp. De dosis werd gegeven via "welk cijfer geef je je pijn."
Voor die pijn hielp morfine mij wel.
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

Ik heb afgelopen zaterdag een BuTrans pleister geprobeerd als vervanging voor Naproxen (wat bloedarmoede veroorzaakt bij mij)

Na 4 uur eraf laten halen vw duizeligheid en allerlei enge bijwerkingen. Tot een uur of 9 regelmatig liggen schudden in bed en pas woensdagmiddag beetje opgedoken uit een soort verdoving.

Voor mij is het dus niks. Maar ik reageer extreem hoor: voorheen viel ik zelfs van paracetamol in slaap.
MAAR wie weet of het bij jou wél werkt, als je niets probeert weet je het niet. Dat is het beroerde van een onbetrouwbaar MSlijf.
Abby.

Bericht door Abby. »

Ik heb de eerste 4 jaar na mijn diagnose Butrans pleisters gekregen.
Bij mij hielp het wel bij zenuwpijn en gaf de minste bijwerkingen bij mij.

Alleen door al die jaren heen moest de dosis wel steeds verder omhoog en dat houdt met butrans pleisters een keer op dus ben ik over gestapt op wat anders namelijk fentanyl pleisters. Die kunnen hoger gedoseerd worden.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Bedankt voor jullie reacties...:)

Ik heb sinds afgelopen woensdag de 1e BuTrans pleister op mijn arm.
Tot nu voel ik er weinig van, ook (nog?)geen last van bijwerkingen.
Wellicht werkt het nog niet optimaal of is 5mg niet sterk genoeg...:???:

Ik heb de pleister gekregen van de pijn-poli vanwege mijn combi zenuwpijn en (langdurig) tennis elleboog, na reeds verschillende andere pijnstillers gebruikt te hebben uit andere groepen.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=elli;994304]Ik heb afgelopen zaterdag een BuTrans pleister geprobeerd
Na 4 uur eraf laten halen vw duizeligheid en allerlei enge bijwerkingen. Tot een uur of 9 regelmatig liggen schudden in bed en pas woensdagmiddag beetje opgedoken uit een soort verdoving.
.[/QUOTE]

Ah bah Elli, dat is geen fijne ervaring...:(
Ik wil jou langs deze weg graag nog veel succes wensen met je nieuwe revalidatie traject.
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

Dankjewel Artemis. Nee dat herhaal ik dus niet:boos:
Bolke

Bericht door Bolke »

Hoi, ik gebruik butrans 20, voor chronische schouderpijn, dit is waarschijnlijk wel ooit begonnen door een schub op m'n arm, waardoor ik anders ben gaan bewegen en een verkeerde houding heb.

Ik heb enorm jeuk wat de pleister zit, en wat hij gezeten heeft, gebruik er movicolon bij voor de stoelgang, grote rode plekken waar de pleister heeft gezeten. Niet van de plakrand, maar waar de morfine zit. 5 was voor mij ook niet genoeg, inmiddels dus op 20. Het helpt goed, maar ik wil er vanaf. Het blijft toch een heftig medicijn. Volgende week eindelijk naar de pijnpoli, huisarts en orthopeed opperen een zenuwblokkade.

Bij het ophogen steeds wat last van stoned gevoel, maar dat ging met paar dagen over. Heb je hier wat aan?

Gr, Lies
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Bolke, bedankt voor jou reactie...:)
En alvast succes bij de pijn-poli en orthopeed.

Ik heb (nog?) geen huid irritatie van de pleisters.
Momenteel draag ik er 2, eergisteren is de dosis verdubbeld.

Helaas ben ik ondertussen hondsberoerd...:ziek:
Ik ervaar aanvalgewijs heftige misselijkheid, gepaard met zweten, kokhalzen en een raar gevoel in het hoofd.

Deze aanvallen duren ca. 10 minuten en gaan dan langzaam over.
waarbij ik nog wel een weeïg gevoel op de maag hou.
Ontneemt mij veel energie, ben tijdens zo'n aanval erg zwak in het lijf.

Ik hoop maar dat dit tijdelijk is...niks aan zo :gek:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp