Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

medicinale canabis tegen aanraakpijnen onderlichaam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
anne

medicinale canabis tegen aanraakpijnen onderlichaam

Bericht door anne »

Wie heeft er ervaring met Canabis? :eek:

Ik ben 39 en heb 13 jaar PPMS en de progressie gaat snel. Ik loop sinds 3 jaar niet meer en snel daarna kreeg ik aanraakpijnen eerst af en toe maar nu constant in m'n onderlichaam. Vooral als ik word aangekleed verrek ik van de pijn. Nou piep ik niet zo snel en kun je ook wennen aan pijn, maar dat gaat volgens mij niet lukken.

Vandaag heb ik het toch maar met de reva-arts besproken. Hij stelde in eerste instantie medicijnen voor, maar kwam later met medicinale canabis. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Anne,

Ik dacht dat ik er al vaker iets over had gelezen, maar de zoekfunctie levert weinig op. Ik herinner me dat er meerderen zijn die het gebruiken, maar dan wel voor andere klachten.

Hopelijk komen er reacties!
Erik043

Bericht door Erik043 »

Hoi Anne,
Ik gebruik nu een jaar of twee mediwiet en het bevalt me uitstekend. Ik drink elke avond een glas en voel me er prima bij. Ik gebruik het voor neuropatische pijn in mijn benen en het helpt mij ook goed om door te slapen.
Ik zou het zeker proberen. Er zijn overigens verschillende varianten, voor zover ik weet drie en er komt er geloof ik nog een- of twee. Voor MS wordt met name de Bediol variant aanbevolen.
Echt lekker is het trouwens niet. Ik drink het koud zodat ik het snel weg kan klokken.
Als je vragen hebt, ik wil ze graag beantwoorden!

Erik
Cæsar

Bericht door Cæsar »

Ik wil je graag wijzen op de website van de officiële teler: [URL="http://www.bedrocan.nl"]Bedrocan B.V.[/URL]

Hier is best wel veel info te vinden.
anne

Bericht door anne »

Ik heb gekozen om met Bediol te gaan beginnen. Bediol heeft effect op de pijn en de spasme en ik ga het inhalleren. Inhallatie werkt bijna direct en thee werkt pas na 1,5 uur. Plus thee geeft minder TLC af en TLC heb je juist voor de pijn nodig. Nu wachten op goedkeuring verzekeraar voor gebruik canabis en een vernevelaar aanschaffen (eerst huren) en we kunnen beginnen.
Erik043

Bericht door Erik043 »

[QUOTE=anne;792589]Ik heb gekozen om met Bediol te gaan beginnen. Bediol heeft effect op de pijn en de spasme en ik ga het inhalleren. Inhallatie werkt bijna direct en thee werkt pas na 1,5 uur. Plus thee geeft minder TLC af en TLC heb je juist voor de pijn nodig. Nu wachten op goedkeuring verzekeraar voor gebruik canabis en een vernevelaar aanschaffen (eerst huren) en we kunnen beginnen.[/QUOTE]

Beste Anne,
Ik denk dat Bediol inderdaad een goede (eerste) keuze is. En bij inhallatie werkt het sneller en is het beter te doseren. Wel is het zo dat het bij deze wijze van gebruik (veel) korter werkzaam is in vergelijking met thee.
Bediol is met name voor mensen met MS op de markt gebracht vanwege het hoge gehalte aan Cannabidiol. Juist dit hoge gehalte van deze stof wordt verantwoordelijk gehouden voor de bestrijding van pijn en spasmen.

Maar je hebt het over TLC. Nu ben ik aardig op de hoogte van medicinale cannabis, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik neem aan dat je THC bedoeld?

Nu is mijn vraag waar je het op baseert dat bepaalde onderdelen van medicinale cannabis minder THC (of welk ander bestanddeel dan ook ) wordt afgegeven bij thee op de aanbevolen wijze gemaakt, dan bij vaporiseren.

vr. gr. Erik
anne

Bericht door anne »

Bedankt voor je reactie Eric! Ik wacht nu op m'n verzekering en zoek ondertussen het eea uit. Ik denk nu iom m'n apotheek dat ik eerst met de thee begin.
marcelensanne

Bericht door marcelensanne »

Sorry verkeerd geplaatst :o
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Je kan ook hierboven bij TOPIC Zulke stijve benen kijken, betreft MAGNESIUM en WIETTHEE
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp