Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe weet ik wat een shub is?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marina1972

Hoe weet ik wat een shub is?

Bericht door Marina1972 »

Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het krijgen van (linker) tintelde vingers/hand en verdoofde onderarm en jeukende pijnlijk stekende bovenarm een shub kan zijn? Dit duurt al 8 weken, gaat zoiets dan ook over? Mocht het ms zijn?
De nek mri wees ontstekingsrondjes uit in mijn nek.

Mijn rechter arm voelt vaak ook verdoofd als ik wakker wordt maar die kan ik wel weer wakker schudden, ben alleen zo bang dat die ook begint.

Groetjes Marina
Kobus

Bericht door Kobus »

Niet zozeer aan een schub , denken : is bij mij wel ooit begonnen met tintelende / slapende handen / dat hield 1 1/2 maand aan & bleef toen wel 5 ? jaar weg .

Kan je zorg wel begrijpen : maar zou bijv. ook iets verklemd kunnen zitten ?

Zorg dat je geen tekorten hebt : d3 , b12 , maar ook stress proberen te vermijden .
Marina1972

Bericht door Marina1972 »

Hoi Kobus',
De onstekingen zijn in mijn ruggenmerg bij mijn nek te zien,
en waarschijnlijk krijg ik daar de klachten van.
Mijn hand en arm veranderen ook wel eerst stijf en ik kon geen knoopje meer dicht doen, kracht verlies maar de kracht is nu weer terug alleen nog steeds dove tintelende vingers en een dove onderarm. Maar hoe weet je nu wat een shub is?
Is dat de pijn of de duur van een klacht?
Groetjes Marina
Kobus

Bericht door Kobus »

Een schub is voor mij : algehele malaise
Dus Super moe , slecht lopen en , krachtverlies handen tegelijk .

Tot dat moment ga ik er vanuit dat het zo weer over is :) .
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik heb trouwens geen pijn ervaring / maar idd . zoals Genetic aangeeft, bij een shub : sterke toename van klachten .
Marina1972

Bericht door Marina1972 »

Dank je wel, voor de info! Zo wordt ik steeds wat wijzer😉
Kunnen medicijnen een shub voorkomen?
Of kunnen medicijnen zorgen dat het over gaat?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Dag Marina,

Ik stelde vanmorgen dezelfde vraag ("Hoe herken ik een schub?") aan de MS Verpleegkundige, en kreeg exact het antwoord dat Genetic hier plaatste.
Wat betreft medicijnen ben ik nog geen ervaringsdeskundige (maar aan het inlezen). De antwoorden op die vragen kan je hier vinden: [url]http://www.msweb.nl/medicijnen[/url]
Kobus

Bericht door Kobus »

Jawel je hebt de remmers : dus die het verloop van de ziekte afvlakken ( is wel afhankelijk van welke soort MS )

Prednisonkuur ( het zal iets ander heten / ik lag toen aan het infuus ) , krijg je : dat het (de schub) overgaat .
Marina1972

Bericht door Marina1972 »

Dank je wel, voor de info!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp