Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer is Tysabri uit het bloed?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mobile

Wanneer is Tysabri uit het bloed?

Bericht door Mobile »

Weet iemand hoelang het duurt totdat de Tysabri uit je bloed is?
Bijsluiter zegt 12 weken. Neuroloog zegt 4 weken.....
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Mobile;1000527]Weet iemand hoelang het duurt totdat de Tysabri uit je bloed is?
Bijsluiter zegt 12 weken. Neuroloog zegt 4 weken.....[/QUOTE]
Ik heb er toevallig wat over gelezen, toen ik aan het kijken was welke medicatie er is; Ze adviseren om er 4 weken voor een zwangerschap mee te stoppen. De bijsluiter zal vast ook niet liegen; waarschijnlijk is het dus na 4 weken in voldoende mate uit het bloed, en na 12 volledig.
Billy

Bericht door Billy »

Mijn neuroloog en vpk hebben mij ook altijd verteld na 3 maanden.

Na 4 weken is ook niet heel erg logisch, want dan zou Ty helemaal uit je bloed zijn als je de volgende krijgt.
Mobile

Bericht door Mobile »

Ja Billy, mij leek het ook al raar! Ik wil het liefst pas met Tecfidera beginnen als Tysabri uit mijn bloed is.
Ik zou 3-2 de volgende gift krijgen, heb de laatste 6-1 gehad.
De neuroloog zegt: meteen starten!
Billy

Bericht door Billy »

Dat kan dan vaak wel hoor, ligt eraan wat de volgende medicatie is wat voor tijd precies.

Maar als jij zelf daar geen goed gevoel bij hebt, moet je het natuurlijk niet doen.
neuron

Bericht door neuron »

Hier info van de Engelse neuroloog Gavin Giovannoni.


Please read the posts on switching from Tysabri

[url]http://multiple-sclerosis-research.blog ... zumab.html[/url]

[url]http://multiple-sclerosis-research.blog ... uence.html[/url]

There are more please use search engine.


.
Mobile

Bericht door Mobile »

Dank je. Ik switch naar Tecfidera/BG12. De MS verpleegkundige zei vanmorgen aan de telefoon: 4 weken want daarom krijg je Tysabri ook om de 4 weken....

Als je niet gauw met nieuwe meds start, kun je volgens haar een erge terugval krijgen.
Robbie

Bericht door Robbie »

Het is allemaal 'kans op'...er zijn ook veel mensen die helemaal stoppen met medicatie en zich nog nooit zo goed hebben gevoeld....

iedereen is anders......wist je maar wat er ging gebeuren:boos:
Mobile

Bericht door Mobile »

Klopt. Allemaal speculaties en kansberekeningen.
Tecfidera is echt het eindpunt. Dan wil ik niks meer. Eens kijken hoe ik me dan voel.

Ik mag het hier niet zeggen maar blijf bij mijn standpunt dat ik het allemaal troep vind die bij een groot deel van de patiënten slechts leidt tot verrijking van de pharmaceutische industrie...😟😟
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Dat valt allemaal wel mee over kansberekeningen en speculaties.

Als je heel veel aanvallen hebt en op elke mri verslechteringen krijgt kun je concluderen dat medicatie werkt als het daarna aanmerkelijk beter gaat. Op zowel de mri te zien als dat je geen of weinig aanvallen hebt.

Maar ja, iedereen bekijkt het vanuit zijn eigen ziekteverloop.
En of het dan voor anderen ook (niet) werkt.

Ik gebruikte juist Tecfidera voordat ik nu Tysabri gebruik.
En die Tecfidera deed inderdaad helemaal niets bleek.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp