Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pijn aan je kaken

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Wat vervelend voor je.

De laatste tijd heb ik ook vreemde gedraging van mijn kaken,geen pijn,maar kraken/klikken als ik kauw op iets.

En met slikken,als ik iets drink dat het soms net is alsof er geen 'tussenstop' meer is en alles ineens mijn keel in schiet. Waardoor ik dan natuurlijk in hoestbuien verval tot tranen in de ogen toe.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Last van je kaken, naast het oor, kan eveneens komen door versleten kaak kopjes...;)

Dat geeft een zeurend pijnlijk gevoel wat kan door stralen aan de gehele gezichtszijde.
Soms kan je daarbij je mond minder goed openen/sluiten.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Marijke, er kunnen verschillende opties zijn waarvan hier al verschillende genoemd zijn. TN, kaakklemmen maar ook, wat Artemis al zei: 'gewoon' versleten kaakkopjes. En dat kan behoorlijk pijn doen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar naarmate je ouder word krijg je meer last van slijtage, ook aan je kaken. Althans dat is bij mij het geval.

Een bezoek aan de tandarts is dan een crime omdat je je mond niet lang open kunt houden.

Ik hoop voor je dat je de juiste dosering krijgt want dat is soms erg lastig als je MS hebt. Meestal wordt alles onder die noemer geschoven. Veel sterkte en succes. :knuffel:
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Een heel vervelend iets zeg , heb het gehad na een kies trekken bij de kaak chirurg .

Heeft een maand of twee geduurd .

Maar het kan ( hoeft niet ) op hartklachten wijzen .

Dit geeft ook een vreselijke pijn in de kaken .[/COLOR]
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Hoi Marijke,

Je vertelde dat het een constante pijn is en volgens de neuroloog aangezichtspijn is.

Helaas heb ik ook aangezichtspijn en bij mij zijn het pijnscheuten die niet constant zijn. Ik heb me ook laten vertellen dat aangezichtspijn komt met pijnsscheuten/flitsen die niet constant zijn.

Ik trek de diagnose niet in twijfel maar ik wist dus niet dat aangezichtspijn dus dag en nacht constant kunnen zijn.

Hoe gaat het nu met je?

Liefs
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp