Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pijn aan je kaken

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marijke

pijn aan je kaken

Bericht door marijke »

Ik heb weer iets hoor.

Ik heb sinds ongeveer een half jaar last van mijn kaak.

Ik heb een tandvleesontsteking gehad en schoon laten maken.

De pijn bleef.Daarna de kies laten trekken want ik dacht dat het dan over zou zijn.

Dus niet.

De tandarts wist het ook niet meer en stuurde me door naar de kaakchirurg.

Die heeft mijn kaak geopend en wat dingetjes afgeslepen,gebeiteld en gehamerd.

Maar de pijn bleef.

Hij vond dat ik maar naar een mondhygienist moest gaan.

Ben maar weer naar de tandarts gegaan en deze vind ook niks meer.

Ziet er goed uit maar pijn blijft.

Kan dit door de ms komen?
annebam

pijn aan je kaken

Bericht door annebam »

pijn aan je kaken

Ja helaas wel. Ik ben zelf mh trouwens. Wat voor pijn ervaar je? Heel lokaal? Kloppend?
Heeft je tandarts wel een mh?
Sterkte
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Het kan ook zijn dat je 's nachts zonder het te merken je kaken op elkaar klemt. Dat was bij mij het geval. Dit is vrij eenvoudig op te lossen met wat behandelingen bij de kaakfysio om de spieren in die regio weer los te maken en een opbeetplaat, waardoor de gevolgen van het klemmen niet meer zo heftig zijn.

Klemmen is iets anders dan knarsen en levert ook niet perse schade/slijtage aan je gebit op. Mijn kiezen zien er nog prima uit, maar sinds ik kaakfysio heb gehad en een opbeetplaat heb voor de nacht, heb ik niet of nauwelijks mee klachten.

Klemmen is vaak ook stressgerelateerd en je krijgt het behoorlijk voor je kiezen de laatste tijd, dus dat zou ook rol kunnen spelen.
marijke

pijn aan kaken

Bericht door marijke »

pijn aan kaken

De pijn is plaatselijk en gewoon konstant

Ik kan er `snachts niet van in slaap komen en slaap met een slaaptablet.

Krijg je dat er ook nog eens bij,ba ba
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ook dat kan bij klemmen passen. Ik had bv maar aan een kant pijn, hoewel de spieren aan beide kanten losgemaakt moesten worden uiteindelijk. Je zou, na je baarmoederoperatie enzo, eens naar een kaakfysio kunnen stappen. Heb je geen verwijzing voor nodig en wordt vergoed uit je aanvullende verzekering. Niet geschoten is altijd mis en op de ms gooien, kan altijd nog.
Effi

Bericht door Effi »

Wat ontzettend rot dat je kies getrokken is en dat dat niets opgeleverd heeft :(

Ik moest net als Anna ook gelijk denken aan kaakpijn door 's nachts je kiezen ongemerkt op elkaar klemmen. Ik deed dat ook en ben daar ook met succes voor behandeld. Zo een opbeetplaatje vond ik zelf geen succes.

Ik vond de pijn overigens wel heel duidelijk voelen als spierpijn aan mijn kaken (op de plaats waar je kaken scharnieren) en niet als kiespijn. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw pijn voelt. Ik hoop dat je iets vindt wat je pijn kan verlichten!
Hilma

Bericht door Hilma »

Zo leer je nog eens wat! Ook ik klem 's nachts enorm met mijn kaken en daardoor al veel slijtage aan mijn tanden en kiezen. Wist niet dat hier kaakfysio voor was!
Meteen even achteraan dus:D
marijke

pijn aan kaken

Bericht door marijke »

pijn aan kaken

Ik snap er niks van want het is gewoon een constante pijn en vooral overdag want in de nacht heb ik een slaatablet.

Ga bellen met de neuroloog
Ekster

Bericht door Ekster »

Het kan ook op aangezichtspijn duiden.
marijke

pijn aan kaken

Bericht door marijke »

pijn aan kaken

In tussen tijd blijkt inderdaad dat ik aangezichtspijn heb..

Ook kan ik ineens bijna niet meer lopen.

Ben van de week naar een andere neuroloog geweest en die dee wat testen bij me waaronder een test om de gevoeligheid in mijn buik te testen.

Ook deed hij wat dingetjes om te kijken hoe het met mijn ogen is.Die zijn volgens mij nog goed en mijn armen ook.

Toen ik van de onderzoekstafel kwam vroeg hij me om een stukje te lopen op mijn blote voeten.

Ik kon nog geen 1 stap zetten.

Daar schrok ik enorm van.

Omdat ik ppms heb moet ik daar blijkbaar ook niet veel meer van verwachten.

Omdat ik in de nacht vreselijke pijn heb vroeg hij wat ik aan pijnbestrijding gebruik.

Overdag gebruik ik niks want dan wil ik er toch nog wel een beetje bijblijven.

Daarom schreef hij me een lage dosis morfine aan in de vorm van een pleister.

Die moet ik elke 3 dagen vernieuwen en hij belt mij over een dag of 10 zelf op.

Ook wilde hij dat ik naar de psycholoog ging om alle ellende wat makkelijker te verwerken.

Ik wist dat er aan mijn ms niet veel te doen was,maar dat ik al zover was dat wist ik niet.

Houdt dit nog ergens op:huilen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp