Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bijna komische jeuk

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hamartia

bijna komische jeuk

Bericht door Hamartia »

Echt een symptoom waar ik nu wel mee kan leven, tis bijna komisch. Herkent iemand van jullie een aanhoudende jeuk aan zijn neus, of lip?

Soms uren achtereen, en niet de hele neus, nee alleen aan 1 kant een stukje neusvleugel, of een heel klein stukje van de rand van mijn bovenlip.

En ik maar als een idioot steeds even krabben, eerst gedachteloos, naarmate het langer duurt, steeds geirriteerder alsof ik doorlopend een 'subtiel' seintje wil geven aan mijn gesprekspartner.

Hilarisch. (Alleen lastig als je autorijdt in een auto met handbediening:D )
emseflems

Bericht door emseflems »

ja! dat herken ik! Net of er een haartje kriebelt! En gaat niet over met krabben! t Houdt na een paar uur weer op, nix te zien, hooguit roodgekrabbeld! :D
Annemuziek

Bericht door Annemuziek »

Yep, heb ik ook... idd alsof er een haartje zit wat maar niet te grijpen is... Krabbelen is lachwekkend, maar wat ik doe ook: de jeuk gevoelsmatig buiten mij plaatsen:p . Baat t niet, schaadt t niet
chyta

Bericht door chyta »

[B][COLOR="Purple"]Heel herkenbaar :haha: ..maar soms heel irritant!!

Heb het over heel men lichaam . weet niet of het bij mij te wijten is aan MS ..heb het met regelmaat al jaren . [/COLOR][/B]
Roely

Bericht door Roely »

en ja hoor hier nog zo'n krab mafkees die op spoken jaagt :D

typisch gevalletje van een gevoelsstoornis ;)
vonne35

Bericht door vonne35 »

Ik ben dus niet alleen, ik heb er ook last van.
Rechts van mijn bovenlip.

En maar wrijven, krabben, met mijn tanden er overheen.
En dan iedereen denken dat je een tik hebt (nou ja:cool: )
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik kreeg eens in spontaan jeuk aan mijn neus toen ik bij iemand binnenstapte. En bij iemand anders precies zo. Heb ik over nagedacht. Bleek ik allergisch te zijn voor de cavia's in huis.

Nog altijd reageer ik heftig op luchtjes als een sterke parfum of iets anders, je kan het zo gek niet bedenken. Heeft alles met allergie en mijn luchtwegen te maken, niets met MS.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@Simone, jeuk [B]In [/B]je neus, niet [B]Aan [/B]je neus dus? En niet altijd op dezelfde millimeters? Jeuk bestaat er in alle soorten en maten, zoveel is duidelijk...
Fratema

Ineens steekt bij mij ook jeuk op

Bericht door Fratema »

Ineens steekt bij mij ook jeuk op

verdorie wat is dat irritant zeg. Over mijn hele lijf en zonder enige aanleiding. Geen beestjes of zo. Ik merk dat afleiding helpt, als ik maar genoeg te doen heb is het weg. Totdat ik er aan denk en tadaaaam, daar is het weer. :boos:

Heftig krabben helpt niet. Maar even aanzien, anders maar een tripje maken naar de neuro. En anders ga ik me bezatten.... :haha:
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Leuk dat dit topic omhoog is. Ik had het hierboven over jeuk OP mijn neus, de hele neus van links naar rechts en boven naar beneden jeukt en krab ik net zolang tot ik een rode clownsneus heb.
En het gebeurd inmiddels steeds vaker en ook zonder cavia's of katten in de buurt, dus ik weet het niet meer...

En dan ook nog die jeuk armen, benen en mijn rug! Vaak dezelfde plek, maar als je eenmaal begint met krabben 'loopt' de jeuk weg en verplaatst een stukje.
Grrrr :grrr: :duivel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp