Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

spuitplekken die jeuken!!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Manouk

spuitplekken die jeuken!!

Bericht door Manouk »

hoi hoi
ik spuit nu zo ongeveer 4,5 jaar rebif en heb zins een tijdje
enorm last ervan met name erg veel jeukende plekken
en erg schraal....
hebben er meer mensen dit???

groetjes Marianne
Fia

Bericht door Fia »

Hoi Marianne,

Toen ik met copax spoot kreeg ik als tip de plekken met azaron in te smeren.

Verder niet veel ervaring mee ( ik heb maar 4 maanden copax gespoten, verder geen ervaring)

Liefs,

Fia
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Toeval? Ik spuit nu 2,5 jaar Rebif en heb sinds een week of 2 ook ineens jeukende plekken na de injectie. Nooit meteen erna: soms duurt het een kwartiertje, soms is het rustig pas de dag erna. Ik vroeg me ook al af waar het door komt, ik heb geen nieuwe levering sinds het is begonnen, dus daar zal het ook niet aan liggen. :???:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Hebben jullie de jeuk op de plek waar je hebt gespoten, of op andere plekken?
Ik heb sinds ik Rebif gebruik regelmatig jeukaanvallen, vooral op mijn rug; dus niet op de plek zelf.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Nee, echt jeuk op de prikplek zelf.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1004241]Nee, echt jeuk op de prikplek zelf.[/QUOTE]
Ok, daar heb ik dus geen last van.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik weet ook niet of Manouk dit bedoelt? Misschien heeft zij het ook wel gewoon overal.
Karbonkel71

jeuk

Bericht door Karbonkel71 »

jeuk

ook ik heb dus hele erg jeuk op de plekken waar ik heb geprikt.
bij mij is dat wel pas aantal dagen erna.

er werd mij geadviseerd calendula zalf, maar dat vind ik zo vet dat ik het niet zo prettig vind.

ik probeer het eerst met fijne niet te vette bodymilk en als de jeuk te erg wordt zelfs menthol zalf

maar ga het zeker hier volgen of iemand iets gevonden heeft wat voor haar of hem werkt
Manouk

Bericht door Manouk »

hoi hoi,
ik heb het rond de spuitplekken....
5 to 10 cm eromheen....
de plekken zijn dus ook rood en schraal dus wil ook eens vette zalf proberen maar daar hou ik helemaal niet van..
maar ja als het helpt graag!!

groetjessss
Loess

Bericht door Loess »

Ik spuit nu bijna twee jaar copaxone. Ik heb niet zo vaak jeukende prikplekken maar als ik dat wel heb is t altijd op dezelfde plek (linkerbeen). De jeuk komt dan van binnen uit,zo voelt t in ieder geval. Ik doe er op advies van de prikverpleegkundige prikweg van vsm op.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp