Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Brrrrrr; Bevroren vingers!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jrs77

Brrrrrr; Bevroren vingers!

Bericht door Jrs77 »

Gisteren zat ik weer een tijdje buiten in de kou, en kreeg (opnieuw) ondanks handschoenen last van bevroren vingers. Zeker de vingertoppen werden bijna gevoelloos en kon ik moeilijk bewegen. Nu heb ik behoorlijk lange vingers, die daardoor al snel koud worden, maar deze winter lijkt het veel ergers dan andere jaren.

Herkent iemand dit, en nog belangrijker; heeft iemand praktische tips?
ANNEN

Bericht door ANNEN »

Afgelopen week had ik een stukje gefietst zonder handschoenen, dat had ik beter niet kunnen doen. Mijn rechterhand, waar de fijne motoriek compleet uit is deed precies hetzelfde. Terwijl mijn linkerhand het iets koud had. Bij mij komt het door de doorbloeding denk ik. Tip: handschoenen aan met dit weer :D
sietje

Bericht door sietje »

Ik heb thermo-handschoenen.

De draadjes die warm worden lopen langs de vingers waardoor ik geen koude vingers meer krijg

Ze zijn prijzig, maar zijn het voor bij waard.
Giechel

Bericht door Giechel »

ik heb van die handen-warmers; zakjes waar een soort gel in zit samen met een metalen plaatje. je buigt het plaatje en de inhoud van het zakje wordt warm.
wanten aan, in elke want 1 en ik kan ff vooruit.

of 1 in elke jaszak, kan ook. Je kunt ze 10 minuten in kokens water leggen voor hergebruik en ze kosten iets van een of 2 euro.
marjandatbenik

Bericht door marjandatbenik »

Oh dat is handig .
Ik ga gelijk kijken of ze die bij ons ook hebben.
Ik heb namelijk erg veel last van het Fenomeen van Raynaud.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Giechel;1004741]ik heb van die handen-warmers; zakjes waar een soort gel in zit samen met een metalen plaatje. je buigt het plaatje en de inhoud van het zakje wordt warm.
wanten aan, in elke want 1 en ik kan ff vooruit.

of 1 in elke jaszak, kan ook. Je kunt ze 10 minuten in kokens water leggen voor hergebruik en ze kosten iets van een of 2 euro.[/QUOTE]

Die ga ik maar eens zoeken, bedankt!
andre1966

Bericht door andre1966 »

Wat je ook kunt proberen zijn wanten. Je vingers blijven namelijk warmer als ze direct contact met elkaar hebben.
Maya78

Bericht door Maya78 »

Bij Raynaud wil Gingko Biloba nog wel eens helpen, dat verbetert de doorbloeding van de fijne haarvaatjes. (wel opppassen voor mensen met stollingsproblemen!)

Het duurt wel een tijdje voor je effect hebt, dus of het nu nog de moeite waard is om er aan te beginnen, met de lente in aantocht?

[url]http://www.medscape.com/viewarticle/563935[/url]
Giechel

Bericht door Giechel »

graag gedaan hoor, ik kom ze regelmatig tegen; laatste keer heb ik ze
bij de Wibra gekocht.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp