Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

leverontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Tamaartje

leverontsteking

Bericht door Tamaartje »

Helaas ben ik 1 van de pechvogels die zit opgescheept met 1 van de zeldzame bijwerkingen van avonex.

Bij is een acute leverontsteking veroorzaakt door de avonex vastgesteld.

Zie nu goed geel maar ben wel weer thuis na een dikke week ziekenhuis.
En gelukkig gaan mijn waardes weer de goede kant op.
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat ongeloofelijk vervelend Tamaartje. Het komt inderdaad maar herl zelden voor.

Ben je op een gegeven moment ziek geworden waardoor ze er achter zijn gekomen?

Ik heb ook héél erg geelzucht gehad (was toen een jaar of 16) maar weet nog tot de dag van vandaag hoe vreselijk Iek ik daar van was.

Heel misselijk, alles kwam er uit.

Heb jij ook dergelijke klachten?

Fijn dat je weer thuis bent maar wat heeft men er tegen gedaan en wat moet er nog nog gebeuren om je weer beter te krijgen?

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer opknapt.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Ik kreeg een zeurderige buikpijn en het wit onder op mijn ogen werd geel.
Bij het een dacht ik nog aan verstopping en het ander aan oogdruppels.

Maandag meteen nog niet over en naar de huisarts. Voor alle zekerheid bloedprikken. Daar kwam uit dat mijn leverwaardes ernstig verstoord waren. Deze stonden op ruim 2200 waar max. 45 is toegestaan.

Daarnaast had ik erf donkere urine, witte ontlasting en geen eetlust.

Toen direct naar het ziekenhuis waar ik een echo kreeg, weer bloed moest prikken en moest blijven. Dat was dinsdag.

Inmiddels zag ik erg geel. Ze dachten direct aan de avonex, maar wilde alles uitsluiten. Iedere ochtend bloedprikken. Je wil mijn armen niet zien.

Er is nog sprake geweest van overplaatsing naar Rotterdam.

Ik moest direct stoppen met de avonex en mocht geen enkele vorm van mijn stilling.

Inmiddels ben ik thuis, maar moet ik 2 keer per week bloedprikken. Gelukkig dalen de waardes en gaat het de goede kant op.

Het gaat nog heel lang duren want alles moet met rust beter gaan.

Zoals het er nu naar uitziet kan ik ook nooit geen ms remmers meer gebruiken.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Jeetje Tamaartje, dat is echt een hele vervelende ontwikkeling! Ik wens je voor nu een goed herstel en later kun je wel weer eens rustig rond de tafel over eventuele medicatie. Maak je daar nu even niet druk om, al is dat misschien makkelijk gezegd...
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Oei dat is balen voor je! Ik had na 3 mnd avonex gebruik ook problemen met mijn lever.de waarden gingen na elke keer prikken nog verder verkeerde kant op. Moest ook direct stoppen.

Gebruik nu tecfidera..dat schijnt wel te kunnen
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Tecfidera is niet getest in combinatie met ernstige lever afwijkingen. Ik ga dat proefkonijn ook niet worden.

Mijn lever is echt ernstig ziek. Dit gun je niemand.
Ik heb geen trek nog enig risico te lopen.
Helly

Bericht door Helly »

jeetje, het zit je niet mee zeg! Hopelijk knap je snel weer wat op. Ik snap dat je geen proefpersoon wil zijn en dat het eng is om weer remmers te gaan gebruiken. Het is niet iets waar je nu over na hoeft te denken, ga eerst hier maar van opknappen.:bloem:
mari

Bericht door mari »

Dat was schrikken!

Hoop dat je voorspoedig hersteld.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Sterkte Tamaartje. Ik hoop dat je gauw weer opknapt.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

He wat akelig! Ik wens je een spoedig herstel!
Hoe voel je je nu fysiek?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp