Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

as maandag voor het eerst avonex prikken

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"En is je vitamine-D-waarde getest? Een lage vitamine-D-waarde is waarschijnlijk een van de oorzaken van MS"

Je durft veel te zeggen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

*negeert Dannifan*

Sabine, fijn dat er iets gedaan wordt. Hopelijk doet de Prednison iets goeds bij je en ook hopelijk blijft het infuusje zitten! Succes met alles!

Je ging voor een afspraak van een uur, en dan lig je 3 dagen aan een infuus... Hopelijk was je er een beetje op voorbereid! ;)
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Ik hoop dat je veel baat zult hebben bij de kuur. Ben je al hyperactief? Daar had ik veel last van tijdens mijn driedaagse kuur.

Toen ik thuis was sloeg dat helemaal om. Toen was ik zó moe. Ik wens je het beste. :bloem:
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

[QUOTE=leeuwtje-nl;815659]*negeert Dannifan*

Sabine, fijn dat er iets gedaan wordt. Hopelijk doet de Prednison iets goeds bij je en ook hopelijk blijft het infuusje zitten! Succes met alles!

Je ging voor een afspraak van een uur, en dan lig je 3 dagen aan een infuus... Hopelijk was je er een beetje op voorbereid! ;)[/QUOTE]

was alleen voorbereid op het feit wat pred doet door jullie topic. v errder was het snel iedereen bellen voor de katten en voor pyama en dat soort dingen.

verder tot nu toe weinig bijverschijnselen, ben erg moe maar vanacht ook maar 4,5 uur gelsapen en heb wat last van pijn onder mijn ogen.

mijn wallen zeg maar, die zijn erg droog.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

zo vandaag weer bij de neuroloog en ms verpleegkundige geweest. bloeduitslagen waren allemaal goed, ook mijn leverwaardes.

de ms remmers worden ook opgestart en ik heb gekozen voor avonex, het enige probleem zit hem nog even in het automatisch inspuiten.

schijn er misschien toch te dik voor te zijn:???: waardoor het niet in mijn spier beland.

dit zou betekenen dat ik dan of met de hand of semi-automatisch moet gaan prikken.

iemand hier ervaring met het ding van avonex wat de spuit zeg maar wel in je been zet maar wat je zelf nog door moet duwen en leeg moet spuiten?

soort draai/duw ding zeg maar.

maar ze laat het over aan de avonex vplk die mag beslissen of het toch niet automatisch kan.

verder over 3 maanden weer controle en dan ook weer bloedprikken.
M&MS

Bericht door M&MS »

De automaat die ik ken jaagt de naald zo hard in je been dat je zelf niets meer hoeft te doen.

Ik was in de tijd van Avonex extreem mager en kreeg er speciaal kortere naaldjes voor.
Ik weet niet hoeveel ruimte er is om er een langere naald in te zetten.

Als je met Avonex begint, krijg je instructies van een Avonex-juf. Zij kan je de beste methode vertellen en je dan leren hoe je moet prikken.
Helly

Bericht door Helly »

ik heb de prikpen van Avonex ook gebruikt. Heb zelf meer dan genoeg vlees op de benen zullen we maar zeggen:D en met de prikpen gaat dit prima hoor!

De Prikjuf zei tegen mij dat ik gewoon de pen wat harder op het been moest duwen en dat hij dan met gemak de spier moet bereiken.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

ja volgens de ms vplk is hij bedoeld voor mensen met een bmi tot 29 daar zit ik toch wel overheen. en toen begon ze toch over refib enzo maar ik heb mijn keus al gemaakt.

ik hoor en zie t wel als de avonex juf komt. ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Helly

Bericht door Helly »

nou mijn bmi zit daar ook wel over heen hoor! Bij mij is de arts er niet eens over begonnen trouwens.

Zou me niet te veel zorgen er om maken, bij is het ook gewoon gelukt. Ik werd binnen 1 week gebeld door de avonexjuf dus kan vrij snel gaan.

Veel succes met het spuiten!:goed:
SannieBannie

Bericht door SannieBannie »

Ik kom ook niet in aanmerking voor de automatische spuiten.
Maar dat is geen probleem want ik gebruik al drie jaar de prikpen en dat gaat prima.
Je krijgt de eerste keer inderdaad netjes uitleg van de Avonexpleeg, succes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp