Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slikproblemen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Hoi Ruitje,

Heel lastig idd maar ik doel meer op het snachts plots wakker worden en niet meer kunnen slikken.
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

[QUOTE=Jildau;811220][COLOR="RoyalBlue"]herken de problemen slikken,krampen slokdarm, gebruik als het te pijnlijk wordt Nifidipine (capsule) op recept van HA [url]http://www.patientenplein.nl/topics/rea ... kramp.html[/url][/COLOR][/QUOTE]

Bijzonder....ik heb/had ook veel last van verslikken en gebruik nefidipine voor mijn ( veel) te hoge bloeddruk.

Nu ik jouw reactie lees bedenk ik me dat ik me minder vaak verslik dan voorheen. ;-)
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ik heb het ook veel nachts.. dan heb ik het echt heel erg slecht.

Denk dan regelmatig.. dat dit het einde is zeg maar.

Maar ik moet zeggen. Dat het voelt als een soort kriebel in mijn keel waardoor ik vreselijk moet hoesten en ademhalen gaat dan erg slecht.
Beangstigend!
drelies2

Bericht door drelies2 »

Hoi Charlotte

Dat niet kunnen slikken herken ik wel. Ik heb het niet 's nachts wellregelmatig 's avonds als ik in bed lig.Ik kan dan ook niet slikken.
ik probeer altijd rustig te blijven en weet dan dat ik even moet wachten en dan na zo'n 3 keer proberen wel weer lukt.

het is een vreemde gewaarwording. Misschien heeft het met liggen te maken?
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Dank voor jullie reactie,

Drelies2 en Zonnetje79 hebben jullie daar ooit met de neuroloog of iemand over gesproken? Vraag me namelijk ook af of spierverslappers hierin een rol kunnen spelen.

Hoop dat er een oplossing voor gevonden kan worden

Ik vind het zelf ook behoorlijk beangstigend
MiSsty

Verslikken.

Bericht door MiSsty »

Verslikken.

Gelukkig doe ik wat de logopediste voorstelde bij verslikken. Ik verslik me regelmatig.

Dan beginnen mensen heel nerveus op mijn rug te kloppen en met water te geven en zelf zeg ik dan maak je geen zorgen er is niks aan de hand en hoest dan wat.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

MiSsty, aangezien jij een opmerking plaatst over een topic in het spreekuur, en geen vraag voor de logopediste hebt, is je opmerking samengevoegd met een ander topic over verslikken/slikproblemen. Het online spreekuur is alleen bedoeld om vragen aan de zorgprofessionals te stellen, niet om ervaringen te delen.
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

.lol, ik zag dat ik al eerder gereageerd had, kon het me niet herinneren...maar hoe verwijder ik een complete reactie? iemand?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat kunnen alleen de moderatoren. ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

Reageer je nou echt op dit [URL="https://www.msweb.nl/forum/showpost.php ... ostcount=7"]bericht van Heleen uit 2011[/URL]? :huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp