Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Plegridy

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Joyciejj

Bericht door Joyciejj »

@mirretje heftig die 2 schubs en 2 kuren in zo'n korte tijd!
Je moet altijd zelf beslissen of je remmers wil en zo ja welke.

Mijn ervaring met Plegridy: Ik ben in okt 2015 gestart hiermee. Ik denk dat het ongeveer 2 weken heeft geduurd vanaf de msvpk totdat de vpk van de Plegridy hier kwam.. Prikken ging echt goed en had weinig last met Aleve, wel erg moe die dag en moest rustig aan die dag doen anders kreeg ik wel griepverschijnselen.. tussendoor kreeg ik veel gevoelsstoornisjes wat door de Plegridy kwam blijkbaar.. Daardoor en omdat ik net de diagnose had een beetje depri geweest maar dat was toen de lente begon weer snel over gelukkig! Dus of het nu door de winter kwam (deze winter ook wat dipjes gehad) of door de Plegridy weet niemand.. nu voel ik me iig op en top! En dat was vorige zomer ook zo..

Of je er van aankomt geen idee.. Ik ben begonnen met afvallen net na de diagnose en ben inmiddels 37 kg kwijt en op streefgewicht, dus afvallen kan je ermee:p

Na 1 jaar gebruikte ik alleen nog maar paracetamol ipv aleve (misschien kon dat al eerder, maar durfde het niet) maar dat was maar 2 keer, omdat ik het vergat kwam ik erachter dat ik helemaal geen paracetamol meer nodig had;)

In de tijd van Plegridy heb ik 1 schub gehad in januari 2016 tot april 2016 en dat was alleen een vreselijke gevoelsstoornis.. voor de Plegridy ook maar 1 schubje gehad waardoor de diagnose voor 99% is gesteld. Na de schub van 2016 kwam de definitieve diagnose.

Maar al met al ben ik dus blij met Plegridy!

Succes en sterkte!
Mirretje

Bericht door Mirretje »

Dank voor jullie reacties.. stemt me weer wat positiever..ik ga het maar gewoon proberen, en goed uitrekenen zodat ik niet op mijn huwelijksdag straks net een spuit moet zetten :)...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Suus_1971

Plegridy

Bericht door Suus_1971 »

Plegridy

Hallo,
ik spuit plegridy in augustus 2 jaar. Mei 2015 na 1 lichte en 1 flinke shub de diagnose. Augustus gestart met plegridy en geen sub meer gehad. Ook MRI laat flinke verbetering zien. Werk fulltime maar heb na prikken wel last van vermoeidheid en ik merk dat ik n sneller emotioneel ben.
Ik heb MS en daar moet ik constant rekening meehouden. Maar als ik dat doe is er prima mee te leven al realiseer ik mij iedere dag dat ik in m'n handjes mag knijpen want zoals het nu gaat geldt lang niet voor iedereen!
Joyciejj

Bericht door Joyciejj »

Wie prikt er nog iedere 3 maanden of 6 maanden bloed bij Plegridy? Ik krijg net een app van de msvpk dat ik nooit meer hoef bloed te prikken hiervoor🤔
4tux

Bericht door 4tux »

[QUOTE=Joyciejj;1078687]Wie prikt er nog iedere 3 maanden of 6 maanden bloed bij Plegridy? Ik krijg net een app van de msvpk dat ik nooit meer hoef bloed te prikken hiervoor🤔[/QUOTE]
jaarlijks en op eigen aanvraag, om de leverwaarden te controleren
Suus_1971

Bericht door Suus_1971 »

De MS verpleegkundige stuurt mij elke 3 maanden een formulier voor bloedprikken. Tot nu toe goede waardes dus mag ik doorgaan
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Joyciejj;1078687]Wie prikt er nog iedere 3 maanden of 6 maanden bloed bij Plegridy? Ik krijg net een app van de msvpk dat ik nooit meer hoef bloed te prikken hiervoor🤔[/QUOTE]

Ik kreeg gewoon iedere 3 maanden een labformulier. Ik dacht dat dat ook in de richtlijnen staat...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp