Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slapend gevoel in ledematen snachts

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Livia

Slapend gevoel in ledematen snachts

Bericht door Livia »

Hoi hoi,

Wie herkent dit? Af en toe heb ik snachts dat mijn been slaapt in m'n slaap. Meestal raak ik dan best even in paniek maar als ik hem dan beweeg is trekt het wel weg, dit is alleen snachts.

Hoort dit ook bij ms?
Soms heb ik het weken niet en dan begint het weer...
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Hmm, bij mij ligt het meer aan hoe ik in bed lig. Soms draai ik me 's nachts in een rare kronkel, waardoor er een arm of been wat in de knel ligt en ook gezellig een dutje gaat doen.

Even bewegen zorgt ervoor dat de doorbloeding weer normaal op gang komt en het gevoel weer normaliseert.

Spierspanning schijnt ook een oorzaak te kunnen zijn, maar ik denk niet dat bij mij de hoofdoorzaak is. Tenzij het uit mijn schouders komt, maar dan weet ik dat, omdat ik er dan ook pijn bij krijg en het er niet 'even' uit beweeg.
Livia

Bericht door Livia »

Misschien lig ik snachts ook wel heel raar hoor want overdag heb ik het niet. Blijft zo vreemd
Kuikentje

Bericht door Kuikentje »

Ik heb dit wel in beide handen.
Maar dit zou van carpale tunnel komen.

Grtj
Kuikentje
Marina1972

Bericht door Marina1972 »

Hallo allemaal,
Ik heb dit iedere nacht vooral handen maar ook voeten!

De handen zijn aan 2 kanten echt helemaal gevoelloos. 😠
Na keken op carpaal tunnel syndroom, dat heb ik dus niet de klacht is echt vd ms!

Leg mijn handen op een kussen naast mijn lichaam en voeten niet over elkaar heen want dan is het erger
Heel vervelend maar volgens mij niks aan te doen😃
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Heel herkenbaar, ik heb het ook wel eens overdag bij houdingen zoals benen over elkaar heen.

Dit had ik vroeger ('voor ms') ook al en volgens mij heeft iedereen het wel eens dat een ledemaat slaapt. Ik heb alleen het gevoel dat het bij mensen met ms, of in elk geval bij mij sinds ms, vaker voorkomt en het langer duurt voor het weg ebt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik had het tijdens een schub in mijn armen. Ik ben zelfs een keer heel erg geschrokken, omdat ik een vreemde hand op mn been voelde. Bleek mijn eigen hand te zijn :p
Mgns

Bericht door Mgns »

Ik heb het ook. Vooral onderbenen/voeten en handen. Laatst werd ik wakker (het was gelukkig al ochtend) vanwege mijn hand. Mijn hand was zo erg aan het slapen dat het tegen de kramp aan zat. Ik probeerde te blijven slapen maar het was zo een naar gevoel dat ik wel moest wakker worden. Het was oké want moest naar mijn werk en toen ik opstond was het over.

IK heb ook soms dat ik van vermoeidheid niet goed weet waar mijn benen nou liggen maar dat is weer iets anders...
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ook ik heb het 's nachts in beide handen en ook nagekeken op carpale tunnelsyndroom, is het niet dus toch de ms.
deerne

Bericht door deerne »

Ik heb het best vaak. Niet echt snachts maar juist overdag. Als ik een poosje in dezelfde houding zit. Is inderdaad iets wat iedereen wel eens heeft agv zenuwbeknelling, maar ik heb het nu zeker vaker dan 'vroeger'. Ik denk zelf dat mijn zenuwen wat kwetsbaarder zijn agv beschadiging van de myeline.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp