Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pijnlijk onderbeen tijdens lopen, herkenbaar?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
lies76

pijnlijk onderbeen tijdens lopen, herkenbaar?

Bericht door lies76 »

Sinds gisteren heb ik pijn in mijn onderbeen/scheenbeen, lopen gaat door de pijn moeilijker. Het schoot er opeens in.

Het is een soort stekende pijn, en ik voel het alleen bij beweging. Zou dit een schub kunnen zijn? In het verleden wel vaker zulk soort pijn gehad, toen ik nog geen ms/diagnose had.

Een paar maanden geleden ook zo'n soort pijn in mijn onderarm (bovenkant arm) gehad, en ook een keer in mijn zij. Is dit herkenbaar voor iemand?
lies76

Bericht door lies76 »

Of zou het ook los van ms kunnen staan? Ik merk bij mezelf dat ik het nog lastig vind om dingen die met gezondheid te maken ook los van ms te zien, dat niet alles met ms te maken heeft.

Ik heb de diagnose sinds november 2014. Voel het als ik zit vooral als ik mijn voet richting knie buig.
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Zou heel goed met de MS te maken kunnen hebben. Ikzelf heb dit al vanaf het begin.
Nessa

Bericht door Nessa »

Als je zegt: het schoot er opeens in, alleen pijn bij lopen en vooral bij een specifieke beweging, dan denk ik niet gelijk aan MS.

Maar eerder aan een weefselreactie in een spier, pees of aanhechting, in dit geval gerelateerd aan je scheenbeen. In dat geval zou het na een aantal dagen wel minder moeten worden. Zo niet: trek toch even aan de bel bij de huisarts.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het lijkt iets van een spier of een pees. Misschien heb je je "verstapt" of "verdraaid" hebt.

Het lijkt mij (maar ben geen dokter ;)) niet direct een MS klacht. Als je er last van blijft houden kun je even langs de huisarts of - als je fysio hebt - even aan je therapeut vragen.
lies76

Bericht door lies76 »

Fijn, gelijk al zoveel reacties, bedankt, hier kan ik wat mee!
Dango

Bericht door Dango »

ik ben geen dokter maar misschien overbelasting van een oude blessure?

knip---------------------------------------------#

Shinsplints zijn klachten aan en in de buurt van het scheenbeen. Omdat shinsplints een overbelastingblessure is ontstaat deze geleidelijk. Bij hardlopen is dit de meest voorkomende blessure. Scheenbeenproblemen genezen meestal langzaam. Ook is het niet onwaarschijnlijk dat bij onvoldoende aanpassingen (trainingsopbouw, hardloopschoenen, loopomgeving, rekoefeningen en spierversterkende oefeningen) de blessure snel terugkomt. Als er geen verbetering optreedt neem dan contact op met je huisarts of Sport Medisch Adviescentrum

knip-------------------------------------------------#
Maya78

Bericht door Maya78 »

toevallig op slippers gelopen?
Daar krijgen veel mensen (incl ikzelf) ook pijn in hun scheenbeen van.
Beterschap!
lies76

Bericht door lies76 »

Bedankt! Ik hoop echt dat het snel weer over is. Ik heb niet op slippers gelopen, maar idd, als ik op slippers loop voel ik dat ook altijd in mijn schenen.

Het voelt een beetje als een ontsteking. Heb al een coolpack erop gelegd.
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=lies76;1017983]Bedankt! Ik hoop echt dat het snel weer over is. Ik heb niet op slippers gelopen, maar idd, als ik op slippers loop voel ik dat ook altijd in mijn schenen.

Het voelt een beetje als een ontsteking. Heb al een coolpack erop gelegd.[/QUOTE]

als het voelt als een ontsteking dan ff naar de huisarts om advies te vragen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp