Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

harde stukken in spieren

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Morg

harde stukken in spieren

Bericht door Morg »

Al een paar jaar heb ik een verharding vlak boven mijn linker knie die steeds groter wordt, maar nu begin ik overal harde stukken te vinden in mijn spieren. Zijn er meer die dit hebben?

Ik heb het aan mijn fisio laten zien/voelen en die zei dat het bij hem wel wat alarmbelletjes liet rinkelen.

Vandaag was de eerste keer dat ik niet zonder hulp uit bed kon komen...:huilen: confronterend hoor. Maar ik denk/hoop dat dat gewoon nawerking van de warmte is.

Maar de pijn is niet te harden..... Heb van ellende maar een groot glas witte wijn met ijs ingeschonken.:o
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Kun je je zelf misschien voorzichtig masseren met behulp van een foamroller? Niet meteen een heftige met noppen nemen, maar beginnen met een vlakke.

Je kunt er bijv op internet en youtube wel wat over vinden
JackyB

Bericht door JackyB »

Wat heeft de fysio naast "het rinkelen van alarmbelletjes" gedaan?

Zoals je het omschrijft lijkt het op verhoogde spierspanning / spasme en zouden het inderdaad Triggerpoints kunnen zijn. Masseren of dry needling therapie kan helpen.

Ik zou ook met de Neuroloog overleggen of het verstandig is om tijdelijk spierverslappers ( Sirdalud ) te gebruiken.
Morg

Bericht door Morg »

Bedankt voor de reacties,

Masseren heeft geen effect, dat heb ik op allerlei manieren al geprobeerd.

De neuroloog wil weer een mri van "kop tot kont" en hij wil er op een dag meteen een afspraak achteraan. (het kan dus wel);)

En dat alcohol geen oplossing is weten we allemaal wel:cool:
Maar soms.... :D
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Sterkte ,hoop dat ze snel iets voor je kunnen doen !!![/COLOR]
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Morg;1019367]Bedankt voor de reacties,

Masseren heeft geen effect, dat heb ik op allerlei manieren al geprobeerd....

De neuroloog wil weer een mri van "kop tot kont"...[/QUOTE]

Misschien dat een MRI wat meer van jouw klachten verklaard.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp