Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dingen ruiken die er niet zijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
sjaakje

Bericht door sjaakje »

Bij mij precies hetzelfde, ik schijn volgens manlief en de kinderen een speurneus te hebben.

Ook hoor ik ieder zuchtje kuchje en alles wat je maar kan bedenken heel erg goed en scherp..tot vervelens toe.

Ach ik denk maar zo: ik heb gewoon een nieuw talent ontdekt :haha:
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb wel een tijd gehad dat ik alles heel sterk rook. En dan zweetlucht enzo, overal stonk het :hmmm:.

Was al voor de zomer ;). Gelukkig was het toen weer normaal.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb een paar maanden slecht geroken. Inmiddels is het weer normaal.
JvD

Bericht door JvD »

Ben na een schub mijn reukvermogen geheel verloren maar ruik nog regelmatig sterke 'geheugen geuren'. Dit zijn belevingen die zo maar op kunnen komen door iets wat ik zie, hoor of dingen waar ik aan denk.

Dit soort geheugen ervaringen zijn naar mijn idee zelfs sterker dan ik het ooit geroken heb toen mijn neus nog wel zijn werk deed.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik noem mijzelf naast helderziend ook vaak helderruikend of helderhorend. Ik hoor of ruik dingen die er niet zijn, of ver weg.

Ik ruik het als de buurvrouw bij het open raam zit te roken, de wind staat mijn kant op en ik ruik het bij mij binnen. Ik ruik altijd parfumluchtjes of pislucht, bijvoorbeeld in een lift. Ook als een verzorgende bij mij in huis komt, kan ik vertellen of ze huisdieren heeft, of wat ze gegeten heeft. Oke, niet bij iedereen, gelukkig zijn veel mensen erg schoon en reukloos. :haha:

Ik hoor het station of de spoorwegovergang in de verte. Ik hoor altijd het zoemen van apparatuur hier in huis, vooral de koelkast. Geluiden waar een ander nooit bij stilstaat irriteren mij als een vreselijke tinnitus. Iets wat ik volgens mij ook heb, maar dan een continue ruis en geen hoge toon.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp