Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dingen ruiken die er niet zijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
kaatje-kakel

Dingen ruiken die er niet zijn

Bericht door kaatje-kakel »

Weer iets nieuws :(

Mijn reuk- en hoorvermogen zijn soms te goed. Op het irritante af, maar goed, het zij zo.

Sinds een paar weken ruik ik echter dingen die er niet zijn. Hoe vaak ik al niet ruikend door het huis ben gegaan, omdat ik dacht dat er iets in brand stond of dat een soort van parfum rook terwijl er niemand in de buurt was. Ik vind het soms echt een beetje eng en denk dan dat ik gek aan het worden ben.

Moet ik naar een psych of herkent iemand dit?
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik heb wel af en toe het idee dat mijn geur vermogen sterker is dan normaal.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ja, ik herken het, maar kan niet zeggen waar het bij mij aan ligt.

Ik ruik soms de meest rare dingen. Regelmatig zit ik mijn kat te besnuffelen :D, omdat ik dan het idee heb dat die naar vanalles ruikt. Uren laat ruik ik het nog dat ik s'ochtends een broodje kaas heb gegeten. En ik ruik, net als jij, vaak allerlei geuren in huis, maar als ik dan op zoek ga vind ik niks bijzonders.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Mijn geur en gehoor zijn scherper dan ooit, ik ruik werkelijk elk luchtje en hoor werkelijk alles, was vroeger ook niet slecht maar de laatste jaren....pfff.
Bottelroos

Bericht door Bottelroos »

Ik hoor... Mijn gehoor is in de war.. Het staat op scherp. Aan tafel eten met twee mensen .. De messen.lepels vorken niet te doen. De geluiden zijn zo scherp.. Ik denk dan.. Waarom is er geen bestek uit wol gemaakt.. We moeten soms overschakelen op plastiek.. Wie herkend dit?
Radio .. Niet te verdragen.. Mijn sociale leven heeft ook een duik gemaakt.. Kan tegen zo wijzig tegen. Ook het licht speelt me parten ..


Bottelroos
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Hallo Kaatje-kakel,

Als je dingen ruikt die er niet zijn raad ik je aan naar de huisarts te gaan. De huisarts kan in ieder geval beginnen met het uitsluiten of aantonen van een lichamelijke oorzaak.
Janine

Bericht door Janine »

Hoi Kaatje,

Ik heb er inderdaad ook last van dat ik meer ruik. Ik ruik brand als het echt veel verder weg is.... Ik begreep van de verpleegkundige dat het niet ongewoon is bij mensen met MS. Wist ik ook niet.

GRoetjes
vlindie

Bericht door vlindie »

lieve Janine

Mijn reukvermorgen is ook erg scherp,ik ruik regelmatig tabaksrook....erg scherp...terwijl er bij mij in huis niet wordt gerookt....en gas.....dit is nagekeken......maar niks gevonden.
Ik vind het maar vreemd allemaal:eek:

liefs vlindie
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Heel herkenbaar, behalve het gehoor, dat wordt steeds slechter.

Ik ruik ook dingen die er niet zijn. Heel irritant, kan gewoon niet vertrouwen op mijn reukvermogen.

Inderdaad bv. een gaslucht. Stel je voor dat het een keer echt zo is en ik denk dat het wel weer verbeelding zal zijn.................:o
Stefan

Bericht door Stefan »

Net als Annemieke is mijn gehoor achteruit gegaan, maar mijn geur lijkt soms erg sterk. En meestal de nare geuren. Kattenpis etc.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp