Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Keuzes maken wat je wel of niet doet.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Heel herkenbaar Lotje.

Inderdaad is mijn denken actiever en lijkt het of ik dingen sneller doorzie en als ik luister naar interviews of kijk naar programma's het scherper kan analyseren dan vroeger... Kan ook de leeftijd zijn natuurlijk (ouder en wijzer). ;)

Ik wil zolang mogelijk mijn hersens (of wat daar nog van over is met al die laesies) blijven gebruiken en wil dus niet door medicatie een zombie worden.

Maar ik merk ook dat ik soms minder alert ben of minder goed een praktisch probleem kan oplossen dan vroeger. Laatst was mijn doucheslang stuk. Ik kreeg een nieuwe en zou zelf proberen die aan te sluiten omdat de woningstichting pas een week later een mannetje kon sturen.

Ik sloot die slang aan maar het lekte nog dus er klopte iets niet. Ik heb toen gebeld en er zou een paar dagen later iemand langskomen. Toen die man kwam zag hij dat ik de slang verkeerd om had aangesloten.

Toen hij hem goed aansloot voelde ik me zo dom, want normaal was ik altijd heel technisch en had dat zelf zo gezien dat het verkeerd om zat, maar op de één of andere manier werkt dat stukje niet meer zo goed bij mij... Dat was ik dus niet gewend van mezelf.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp