Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
andre1966

Bericht door andre1966 »

Ik krijg sinds m'n diagnose alt9ijd een oproep. Valt bij mijn huisarts ws onder de noemer chronisch ziek. Ik ga h'm ook altijd halen.

Grtz,

Andre
Giechel

Bericht door Giechel »

ik heb nog geen oproep binnen, maar als er een oproep komt ga ik de griepprik zeker halen.
Ik krijg de griepprik al jaren en nooit last van gehad; sterker, ik voel me de eerste dagen na een griepprik veel beter.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Krijg sinds 5 jaar een oproep, maar ik overweeg eveneens nu niet te gaan...

Ik ben elk jaar, reeds eind september al flink grieperig, dus vóór de prik gezet wordt.
Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd.

Daarnaast komen er steeds meer discutabele berichten in de media over de (on)zin van deze vaccinatie.
Knillis

Bericht door Knillis »

Zoals ik al eerder schreef ieder heeft zo zijn redenen om wel of geen griepprik te halen.

Maar ik wil toch wel graag hier kwijt dat er een héél groot verschil zit tussen grieperig voelen en een serieuze griep krijgen.

Mijn laatste keer is wel 18 jaar geleden maar ik herinner me het nog als de dag van gisteren. Een week lang totaal van de wereld en nog een week flink ziek geweest.

En de klap die ik toen gemaakt heb in het achteruit gaan van mijn lijf was zo groot dat het weken geduurd heeft voor ik weer wat was bijgetankt.

Ondanks de griepprik ben ook ik af en toe grieperig of flink verkouden en zelfs dat is geen pretje maar daarvoor biedt een griepprik helaas geen bescherming.

En hebben we de pech dat er een virussoort rond gaan waaien die niet opgenomen is in het vaccin dan lopen ook de mensen die ingeend zijn de kans griep te krijgen.

Allemaal sterkte met het nemen van een beslissing die het best bij je past
Pippi

Bericht door Pippi »

Vandaag de oproep gehad. Voor donderdag ;) Maar ik doe het net als vorig jaar niet. Voelde me er beter om...
heleendr

Bericht door heleendr »

ik heb een uitnodiging voor de prik gehad

maar ik ben niet zo'n voorstander van prikken :P

Op aandringen van min huisarts gisteren er toch maar een gehaald
en meteen een langdurig onderonsje over het verloop van alle andere klachten behalve een mogelijke griep gehad.

griep het ik in het verleden slecht 1 x mogen ervaren gelukkig
was er 2 weken goed ziek van en haast 3 maanden nodig gehad om echt optimaal te herstellen.

gezien mijn conditie op het moment niet optimaal is nu maar weer die prik die ik andere jaren altijd aan mij voorbij heb laten gaan :)

ik hoop de mogelijke griep ook :D
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Knillis;1027393]

Maar ik wil toch wel graag hier kwijt dat er een héél groot verschil zit tussen grieperig voelen en een serieuze griep krijgen.

[/QUOTE]

Helemaal mee eens. Ik ben minimaal 6 keer per jaar verkouden. En daar heb ik dan vaak behoorlijk last van. Helaas helpt daar de griepprik niet tegen. Ook heb ik zo om het jaar wel een paar dagen dat ik me grieperig voel. Te ziek om te werken, maar het is nog geen echte griep.

Echte griep, waar je ècht erg ziek van bent, en waar de griepprik dus tegen helpt, heb ik gelukkig nog nooit gehad.

Helaas kunnen zowel de verkoudheid, het grieperig voelen en de echte griep allemaal negatieve invloed hebben op MS, maar is het meeste niet te voorkomen.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Ook ik heb de oproep gehad, maar ik ga hem net niet halen heb ik vorig jaar ook niet gedaan. Ik heb daarvoor 2x een griepprik gehad en ik merk geen verschil en dan heb ik ook liever dat spul niet in mijn lijf.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Hanna71;1027475]
Helaas kunnen zowel de verkoudheid, het grieperig voelen en de echte griep allemaal negatieve invloed hebben op MS, maar is het meeste niet te voorkomen.[/QUOTE]

Het grote voordeel (voor mij) is dat ik als ik ondanks de griepprik toch "griep" zou krijgen het niet gepaard gaat met koorts en dat heeft voor mij het voordeel dat m'n benen niet als twee slappe touwtjes aan m'n lijf bungelen.
Dawn

Bericht door Dawn »

Nee ik haal hem niet meer. Ik heb nl. sterk mijn twijfels of het nou wel zo gezond is.....

ps en ja ik heb al verschillende kern 'echte griep' gehad!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp