Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik krijg al 10 jaar een oproep en alleen vorig jaar de griep gehad (voor de 2e maal in mijn leven pas).
Voor mij hoeft de prik niet en de kans dat je griep krijgt is niet zo heel groot als men doet denken trouwens.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1028755]Ik heb nu ruim 4 jaar de diagnose, en heb vorige week ineens een oproep ontvangen... :???: Raar dat ik blijkbaar "ineens" in het systeem zit, heb gewoon dezelfde huisarts als vorig jaar.[/QUOTE]

misschien heeft uw huisarts z'n administratie nu pas aangepast en stond ge in z'n computer og neit als ms-patient?

ik neem braaf het spuitje
tot 2j geleden nooit gedaan, griep gevangen en halve dag verlamd. niet leuk
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Deze quote is van 3 jaar geleden, en inmiddels ben ik 2 huisartsen verder... Maar ik bedenk me nu: heb ik deze keer wel een oproep gehad? :ogen:
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Neem het ook nooit. Ooit goed ziek geweest van de spuit zelf
Dannifan

Bericht door Dannifan »

De mensen die de prik halen en geen griep krijgen denken dat het door de prik komt, er zijn er net zoveel die geen prik halen en ook geen griep krijgen.

Niemand zal ooit weten of wel of geen prik het verschil gemaakt heeft.
Sara

Bericht door Sara »

Op persoonlijk niveau zal je nooit weten of je het feit dat je geen griep kreeg te danken hebt aan de prik, dat klopt. In die zin is er geen verschil met remmende medicatie bij MS.

Statistisch valt er wél het een en ander over te zeggen, opnieuw net zoals bij remmende medicatie bij MS.

Een serieus artikel van Aliëtte Jonkers, medisch journalist:

[url]https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ~b7d6c431/[/url]
D-Cheryl

Re: griepprik

Bericht door D-Cheryl »

Ik haal hem al jaren (ook toen ik nog in de zorg werkte al), en heb nog nooit echte bijwerkingen gehad, behalve een stijve bovenarm.

Bij ons hebben ze de te vaccineren groep in tweeën gesplitst: mijn ouder zijn opgeroepen voor deze week, ik voor volgende week. Ze prikken hier in een middag enkele duizenden mensen, dus het is wel goed dat ze het iets meer spreiden vind ik.
leeuwtje-nl

Re: griepprik

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik krijg al jaren een oproep, heb hem echter nog nooit gehaald. Ook nu met corona om ons heen ga ik hem niet halen. Geen idee hoe ik er op ga reageren, en juist NU lijkt het me niet slim om problemen op te zoeken in mijn gezondheid.
Billy

Re: griepprik

Bericht door Billy »

Ik heb hem al een paar weken geleden gehaald. Kreeg de oproep en maak dan altijd individueel een afspraak. Normaal word ik dan later gepland, nu kon ik meteen komen. Gelukkig blijkt nu, want er is een groot tekort dit jaar...

Ik heb er nooit last van. Alleen een harde, grote plek op mijn arm.
AngelNoa

Re: griepprik

Bericht door AngelNoa »

nog nooit een oproep gehad...en dit jaar ineens wel?

maar ben niet gegaan. Waarom zou ik het nu wel ineens doen? Risico? Misschien. Maar sowieso; ik zou nooit zoals vroeger als kind zijnde in een lange rij met wie weet hoeveel anderen een prik halen...en dan niet weten wat het voor of tegen mij doet

bovendien zijn er blijkbaar erge tekorten; dan hoop ik dat iemand die hem heel graag wil en nodig heeft hem gehad heeft in mijn plaats
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp