Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liek

griepprik

Bericht door Liek »

Heeft er iemand van jullie ook al een oproep gehad voor een griepprik?
Doen jullie het wel of niet.
Liek

Bericht door Liek »

Ik heb eerst wel getwijfeld maar ga volgende week toch maar halen.
mari

Bericht door mari »

Ik ga volgende week.
Ben altijd heel erg ziek van de griep. En de hoge koorts die dat me geeft.

Al jaren de griepprik nu en dan alleen maar snotterig.
Voelt voor mij goed dus ik doe het
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik blijf hem altijd lastig vinden.

Ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven echte griep gehad. Krijg ieder jaar een oproep vanwege mijn astma. De ene arts vind het in mijn geval (lichte astma en goed onder controle) niet nodig de griepprik te halen, de andere arts adviseert het me wel te doen.
Nu is er ook nog MS bij gekomen, dus ik ben benieuwd wat er nu gezegd wordt.

Ik vind het zelf maar een lastige keuze. Aan de andere kant is het niet zo heftig spul. Tenminste, die paar keer dat ik hem wel gehad heb, heb ik nergens last van gehad. In dat geval zou je kunnen denken: baat het niet, schaadt het niet.
Fia

Bericht door Fia »

Ik heb er dit jaar voor gekozen hem niet te halen, ik ben al een beetje grieperig. Nu zelfs shub en ik hoop toch morgen lopend mijn zoontje naar zijn eerste wendag op de basisschool te brengen.
(Nou ja, dat was het plan, wordt waarschijnlijk met de auto)
Wat extra griep is wel het laatste wat ik nu kan gebruiken.

Liefs,

Fia
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik krijg hem 15 oktober en dan voor de 17e keer (mèt succes ;))

September nu 18 jaar geleden kreeg ik de diagnose MS. Mijn toenmalige neuroloog vond een griepprik onnodig.

Ik had ook niet erg vaak een echte griep, zo eens in de drie of vier jaar en de ene keer erger dan de andere keer.

Helaas kreeg ik met kerst van dat jaar zo'n vreselijke griep voor m'n kiezen dat de huisarts er zelfs bij moest komen :o

Uitzieken, iets anders zat er niet op maar hij zei direct "dit doen we dus niet meer, volgend jaar toch maar aan de griepprik".

En daarom haal ik hem netjes ieder jaar en gelukkig heb ik er (buiten af en toe een grote rode gloeiende plek en een zere bovenarm) totaal geen last van en heb ik ook nooit meer griep gehad gelukkig.

En zo zal ieder zo zijn redenen hebben om hem wel of niet te halen. Mensen reageren ook heel verschillend op de griepprik, soms ook nog afhankelijk van welke entstof dat jaar wordt gebruikt.
Yarrah

Bericht door Yarrah »

Ik haal hem zeker wel!
Afgelopen april flink de griep gehad wat mijn MS heeft getriggert.
Ik neem geen risico meer.
Enne, voorkomen is altijd beter dan genezen in dat geld met name voor ms patiënten.
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik haal hem wel. Mijn neuroloog heeft me gezegd dat vvaccinatie mogelijk een schub uitlokt. Maar ik heb nooit slecht gereageerd op welke vaccinatie dan ook.

De griep daarentegen... Daar word ik niet blij van. Koorts is echt een uitputtingsslag waar ik lang van moet bijkomen.

Nu alweer voor het tiende jaar op rij de griepprik halen dus.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik krijg niet eens een oproep, maar wil hem toch niet halen. ;)
vlindie

Bericht door vlindie »

Ik moet donderdag voor een griepprik...ik krijg altijd een oproep.
Ik ga hem gewoon halen...:)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp