Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zelfkatheteriseren

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
deeske

Bericht door deeske »

zo net weer het lef gehad om het weer eens te proberen ik had een proefpakket speedicath comfort maar dan de eve aangevraagd en het leek ook beter te gaan deed wel nog een beetje pijn maar ik denk dat een beetje meer ontspannen me goed zal doen...

had spiegeltje in het toilet geparkeerd zodat ik beide handen vrij had en heb het in alle rust gedaan..

wel viel me op dat als ik de katheter erin doe en dan bij de ik denk sluitspier ben het gevoelig/pijnlijk is en als ik dan onspan en in de blaas ben de urine ook een beetje langs de katheter loopt ...
is dat normaal ??

merk dat er drang komt om te plassen als ik dat doe ..

hoeveel cc komt er bij jullie nog uit had het idee dat het niet zo heel veel was ... misschien over een tijdje eens opvangen als mijn idee zo blijft....
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey Deeske, dat de urine ook naast de katheter loop dat heb ik in al die tijd 1x gehad.
Verder ben ik zeer enthousiast over de speedicath compact. De gewone speedicath vind ik te flexibel en te glibberig.

Zelf heb ik nooit met een spiegeltje gewerkt Met de compact vind ik het ook niet nodig.

Een gewone speedicath vereist in mijn ogen ook veel meer hygiëne...
wilm

Bericht door wilm »

Katheteriseer ook 2x p dag op het toilet zonder spiegel
(viel steeds in toilet oid) maar op gegeven moment voel je (ik) precies
waar je moet zitten

Eerst was het ook geknoei en bloeden soms
maar toen ik meer ontspannen was gaat het beter

Ook moet genoeg glijmiddel op katheter zitten

Heb samen met inco verpl net zo lang gekeken welke katheter voor mij handig is.
Gebruik nu de Lofric sense. Super!

Kijk en overleg met een verpl welke voor jou het beste is
Lang is vaak niet handig en ook soepelheid (katheter) is belangrijk
de speedicath (gewone) vond ik niets

Vesicare deed bij mij niets dus na even weer gestopt
crootje

Bericht door crootje »

Ik gebruik ook de speedicath comfort plus. Vind het een 'fijne' catheter voor zover je daarvan kan spreken. Ik gebruik geen spiegel meer, kan het inmiddels blindelings vinden. Ontspannen is inderdaad heel belangrijk, maar daarvoor moet je eigenlijk eerst wat meer ervaren zijn in het katheteriseren.

Heel soms heb ik het ook dat er urine langs de catheter komt.. Sowieso vaak als ik blaasontsteking heb, maar soms ook gewoon zo of als mijn blaas eigenlijk te vol heeft gezeten.

Ik plas eerst zelf en catheteriseer dan 2x per dag na. Het is heel wisselend wat er dan nog komt, soms niks of maar 50cc maar ook regelmatig tot 300cc.
deeske

Bericht door deeske »

is glijmiddel bij de speedycath comfort eve nodig
en zo ja wat kan ik daar voor gebruiken??
crootje

Bericht door crootje »

Nee, daar is geen apart glijmiddel bij nodig, zit er al op. Google maar eens, dan zie je t zo.
wilm

Bericht door wilm »

zijn er nog meer mensen die de lofric sense gebruiken

heb nl nog weinig mensen gehoord (niet hier of op plaatselijk ms contactgroep)

maar ben zelf erg tevreden gebruiker ervan
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik de Lofric sense als vanaf het begin. Kreeg ze mee uit het ziekrnhuis en kon vervolg bestellingen bij Combicare doen.

Ik vind het erg fijne katheters. Het was soms wel moeilijk het zakje te openen maar sinds de lastste levering is het openings lipje wat groter dus heb je meer houvast en gaat het openmaken makkelijker.

Ik heb een keer vanaf de Supportbeurs proefexemplaren van andere merken meegekregen maar heb daar geen beter bruikbare tussen gevonden.

Conclusie: ik ben een tevreden gebruiker van de Lofric sense ;)
wilm

Bericht door wilm »

mooi knillis
ja ik ook al diverse geprobeerd maar blijf bij de lofric sense

'mooi' dat je het zegt, het openen van het lipje
ja daar worstel ik ook regelmatig mee ;)
deeske

Bericht door deeske »

eindelijk heb ik ook mijn draai gevonden ...
ontspannen en rust nemen voor was denk ik erg belangrijk:o

heb alleen alweer een blaasontsteking
kan dat van het katheteriseren zijn ???
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp