Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Oogzenuwen ontstekingen weer beter ?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
annemarijntje

Oogzenuwen ontstekingen weer beter ?

Bericht door annemarijntje »

Heeft er hier iemand ervaring met oorzenuwen ontstekingen (ozo) en lang herstel ? Ik heb ze vanaf juni en zag links niks meer 'n rechts super wazig Nu is links super wazig en met rechts zie ik 65% Hoop zo dat het vooruit blijft gaan en tegelijkertijd wil ik het weten als dit mijn toekomstbeeld blijft Hoop op jullie reaktie !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
annemarijntje

Bericht door annemarijntje »

Ik bedoel oog zenuwen geen oor haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Heb in januari 2008 een oogzenuwontsteking gehad, heb toen een prednisolonkuur gehad van 3 dagen van 1000 mg per dag via het infuus.
Na enkele maanden was het geheel hersteld.
Na die tijd geen problemen meer gehad.
annemarijntje

Bericht door annemarijntje »

Goed nieuws dus ! Ik heb drie kuren gehad in juni en juni maar haalde niks uit Nu rust en afwachten...? Bedankt voor je positieve verhaal !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=annemarijntje;1028806]Heeft er hier iemand ervaring met oorzenuwen ontstekingen (ozo) en lang herstel ? Ik heb ze vanaf juni en zag links niks meer 'n rechts super wazig Nu is links super wazig en met rechts zie ik 65% Hoop zo dat het vooruit blijft gaan en tegelijkertijd wil ik het weten als dit mijn toekomstbeeld blijft Hoop op jullie reaktie !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]


Annemarijn, het klinkt eerlijk gezegd alarmerend, want ik herken eea....., en ik heb als 52-jarige tal van adviezen...
Heb je reeds de dokter bezocht?.... Hoe oud ben je?..... Ben je 'goed' verzekerd?.... Mocht en ik zei [I]mocht[/I] het geen goed nieuws zijn, dan zijn mijn vragen 'oprecht [I]terecht[/I]' naar ik veronderstel.

En ook, hoe kom je op deze site terecht? Ik wist bijvoorbeeld niets van MS, had zelfs een oudere kennis die reeds in een rolstoel was beland (PPMS; naar ik begrijp is het [I]moment[/I] van diagnose/ serieuze problemen, bepalend voor het verdere verloop..., hij had de diagnose heeel laat in zijn leven), totaal onbewust van het feit dat MS verschillende gezichten heeft.

Ik ga je niets aanpraten, maar tegelijkertijd wil ik je behoeden voor de 'fouten' (met name in de financiele sfeer) die ik heb gemaakt.

Sterkte!
annemarijntje

Bericht door annemarijntje »

Hoe bedoel je dat ? Ik heb ms en zit bij het vu En qua werk ; ik krijg nu een Wia


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=annemarijntje;1028814]Hoe bedoel je dat ? Ik heb ms en zit bij het vu En qua werk ; ik krijg nu een Wia


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]

Ik ga er van uit dat je het laatste bedoelt (en is wellicht ook meer bedoeld voor mij/ de UK?).

Ik doelde op het je verzekeren tegen een (enorm) dalend inkomen, nav een diagnose. Ik begrijp echter dat je reeds een uitkering ontvangt en, in ieder geval niet in de UK, niet langer in aanmerking komt voor uitbetaling van een fikse som (nav het 'hebben' van een levens-veranderende konditie als MS).

Ik wilde slechts de eventuele financiele rompslomp naar de achtergrond schuiven.....:nerveus::huilen:
annemarijntje

Bericht door annemarijntje »

Uk? Bedoel je dat je in de uk woont ? Heb jij ook oZo? Is het niet beter geworden ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sharon

Bericht door Sharon »

Josfromglos woont inderdaad in de UK.

Bij mij is de MS begonnen met een OZO, ik zag nog 10% met mijn linkeroog. De neuroloog gaf aan dat het herstel tot een jaar na de eerste klacht kan intreden. Na een jaar was er geen herstel maar na 16 maanden herstelde mijn oog voor bijna 100%.

Daarna heb ik nog verschillende OZO's gehad die allemaal redelijk goed hersteld zijn. Soms op korte termijn en soms duurde het langer. Sterkte!
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Yep, ik woon in 'Britland', al zo'n 20 jaar...
Ik heb de nodige oogproblemen gehad in het (verre) verleden...

Het begon ooit met een 'in mijn ogen' (...) 'bewegende' pupil in een van mijn ogen rond 14-jarige leeftijd (1976-1978). Niet veel later werd 'in' dat oog de [I]spier[/I] ingekort om het probleem te verlichten.

Ik heb nu het vermoeden dat deze oude maar ontzettend sympathieke oogarts simpelweg niet de kennis had omtrent deze relatief 'nieuwe' ziekte (anyone correct me if I am wrong in saying that!)

Rond 24-jarige leeftijd had ik voor een periode van een week (?) geen helder zicht in dat oog (slechts een grijs vlak voor zover ik mij herinner) hetgeen vervolgens langzaam verbeterde, ook al was het zichtvermogen daarna nimmer de 100% dat het geweest was (is altijd rond 75% gebleven, ook omdat het zicht in dat oog een kleinere omvang heeft).

Dit alles naast andere, naar later is gebleken 'typische' MS verschijnselen, zoals bijv blaasproblemen en duizelingen.

Uiteindelijk ontving ik op 32-jarige leeftijd de diagnose, toen mijn huisarts nav een opspringend been, dit nadat hij het hamertje op mijn knie had doen belanden, besloot om mij door te verwijzen naar een neuroloog......

Toen is het balletje gaan rollen.....

Sorry voor de lengte van het bericht!, ik sta niet bekend om mijn beknoptheid :D (en ik heb geen beschikking over 'Tapatalk' or what ever it is called :D the old man said...).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp