Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bevallen en weeenstorm. door ms?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liselotje

bevallen en weeenstorm. door ms?

Bericht door Liselotje »

Hai allemaal,

Ik ben op 15 januari trotse moeder geworden van Maxime.

Alleen ging bevalling niet geheel normaal en wil graag weten of jullie dit herkennen en of het door ms misschien komt.


Ik had om 4uur smiddags geen weeen en 1cm ontsluiting
mijn vliezen braken en direct weeenstorm. om 18 uur had ik 9cm en persweeen. mijn zoon is in 4persweeen geboren. al met al duurde bevalling van 1cm tot geboorte 2,5 uur.

In het zkh waren ze verbaasd.dit schijnt niet vaak voor te komen bij een eerste kindje.

Kan ms hierin een spel hebben gespeeld denken jullie?
Shay

Bericht door Shay »

Nee, Ms speelt hier geen rol in.

Ik heb zelf 2 kindjes gehad. 1 was een zware bevalling en 1 was een hele snelle bevalling.

Hiervoor geldt ook elke vrouw is anders.
Mobile

Bericht door Mobile »

Volgens mij speelt het ook geen rol, eerste kindje duurde 28 uur, tweede was er na 4,5uur....👶
Fia

Bericht door Fia »

Hoi liselotje,

Gefeliciteerd met je zoon! Moest pas nog aan je denken.

Ook ik had een weeenstorm bij de bevalling. Maar dat kwam door de weeenopwekkers die ik kreeg.
Later, bij de babymassage hoorde ik van anderen dat mijn 5 uur durende bevalling voor een eerste ook redelijk snel is en ook het verloop van de bevalling. Maar jij ben helemaal snel.

Denk niet dat het door ms komt, denk dat je gewoon mazzel hebt. Kan je nog langer van he kleine genieten!

Liefs,

Fia
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Gefeliciteerd
En wees maar blij dat het zo snel gebeurd was,ik heb er 17 uur over gedaan, waarvan de laatste 10 uur om de 2 minuten weeën:eek: :moe:
Blom

Bericht door Blom »

Van harte gefeliciteerd Liselotje,

[url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/][img]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/geboorte/23.gif[/img][/url]

Ms zou er een rol in kunnen spelen maar ook heel goed niet :D . Tja wat is een normale bevalling......

Mijn eerste twee bevallingen duurden ongeveer 8 uren. Allebei bleven de weeën weg na 9 cm ontsluiting, bij de tweede met loeiende sirene naar zh.
Onze derde is met weeenopwekkers in 5 uren tijd geboren.

Bij de tweede al heel snel weeen om de 3 minuten.....

Alle drie zo'n twee en dik twee weken over tijd.....
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Ik heb onze 3 kids ook supersnel de ruimte in geschoten.
1) 3 1/2 weken te vroeg . Werd zaterdagochtend wakker om 8 uur en dacht blaasontsteking te hebben. Naar de huisarts om half 9 en daar bleek dat ik al 8 cm ontsluiting had. Dokter heeft wat kraamspullen opgehaald, mijn man en ik snel weer naar huis en persen, dochterlief was er om 10 uur.

2) 's avonds half 11 naar bed. Ik lig net in bed en krijg vanuit het niets weeën. Huisarts komt , bekijkt 't even en zegt : "Neem je rust want binnen 24 uur komt de tweede en vertrekt naar huis" Hij is het erf nog niet af of er komt me een weeën storm! Huisarts weer gebeld , was net 2 minuten thuis maar hij komt terug. Ik mag meteen persen en half 1 is dochterlief 2 er , 10 dagen te vroeg.

3) Nieuwe huisarts maar hij weet van mijn vlotte bevallingen. De hele ochtend een gevoel alsof ik (alweer) blaasontsteking had. Dus 12 uur toch maar even gebeld. Huisarts vraagt of hij nog even kan eten en dan zalhij langskomen . Tuurlijk lijkt me dat goed toe we gaan zelf ook eten.

Aan tafel breken mijn vliezen en snel de arts gebeld.Half 1 is hij er en 1 uur is onze zoon na een paar persweeën geboren. Hij was een week te vroeg.
Daarna was het tijd voor de vla , haha.

Ik wist toen niet dat ik ms had.
Bij alle drie ook geen heftige na-weeën gehad dus ik kijk op super relaxte supersnelle bevallingen terug.En voorweeën of hoe dat ook maar mag heten ???? Niet bij mij.
Luky

Bericht door Luky »

Van harte Proficiat !!

Ik heb 2 zoons.
De ene bevalling van begin tot eind heeft 5 dagen geduurd

en de 2de was er binnen 6 uurtjes.

MS speelt hierin geen rol volgens de gynaecoloog.
Arual

Bericht door Arual »

Gefeliciteerd!

Ik ben 26 december bevallen met een hele snelle ontsluiting en een weeenstorm. Ik sprak nog iemand die ms heeft en in verwachting is en zij is gewaarschuwd door haar gynaecoloog dat het door de ms snel [U]kan[/U] gaan. Er is een hormoon dat bij ms-patienten vaak verhoogd is wat meewerkt aan de ontsluiting begreep ik (kan ook een beetje anders liggen maar het was iets met een hormoon en ms en ontsluiting ;) ).

Hier begonnen snachts de weeen (had al een tijdje voorweeen) en gingen al heel snel over van om de 10 minuten naar om de 2 a 3 minuten zonder echte overgang. Om 7 uur waren we in het ziekenhuis, rond half 8 braken spontaan mijn vliezen, om 8 uur bleek ik 4 cm te hebben en om 9.26 is onze dochter geboren na 6 minuutjes persen. Behoorlijk snel dus (het was de eerste). Om half 2 smiddags zat ik alweer thuis op mijn eigen bed.

Wel last van naweeen gehad, die hebben wel hun werk gedaan want op dag 6 lag mijn baarmoeder alweer achter het schaambot.
pokey

Bericht door pokey »

ik ben wel benieuwd hoe zwaar jullie kindjes waren.

mijn eerste begon op 1e paasdag om 12 uur te rommelen en na 1.5 uur persweeen en 4 uur lang in een speciaal bevallingsbad te hebben gezeten, kwam onze zoon 2 weken te laat 4250 gr zwaar, zonder een centje pijn ter wereld.
Binnen 9 uur, van beetje rommelen naar geboorte.
De kraamhulp verklaarde me voor gek toen ik zei: als dit alles is, dan doe ik het nog een keer :haha:


de 2e kwam 10 dagen te vroeg en was 4000 gr.
's nacht om 4 uur ging de wekker van man voor t werk, maar hij is maar niet gegaan. Ik voeg hem het bad vol te laten lopen en ging er rond 6 uur in zitten.
Om 8 uur was de verlosk er, ff voelen, ok volledig ontsluiting.

8.20 vliezen doorgeprikt en 1 perswee later om 8.24 was onze dochter er.

dat was maart 2002 en november 2003 en dec 2009 kreeg ik diagnose ms.

Dus tja, had ik toen al ms??? en was dat van invloed??? geen idee maar ik draai mn hand er niet voor om een kind eruit poepen :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp