Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ABAGIO

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
kaat1969

ABAGIO

Bericht door kaat1969 »

Ik gebruik sinds 9 maanden ABAGIO.
Zijn er nog mensen die dit medicijn gebruiken?

Ik ben vorige maand onder de scanner geweest, en er zijn volgens de neuroloog letsels verdwenen. Ik denk dat dat goed nieuws is. :D

(Ik heb daarvoor 1 jaar wekelijks gespoten met AVONEX.) :(
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Kaat1969, allereerst welkom op het forum!

Ik denk dat je Aubagio bedoelt? Daar zijn diverse topics over, met de zoekfunctie kun je hier al veel informatie over vinden. Ik kan je topic (nog) even niet samenvoegen met een bestaand topic, aangezien ik niet precies weet waar je graag informatie/ervaringen over wilt hebben. Dus kijk rustig even rond, dan kunnen we altijd nog topics samenvoegen om alle ervaringen bij elkaar te krijgen.
toinetje

Bericht door toinetje »

Hallo kaat1969,

Ik slik ook aubagio.
wat dit met mijn MS doet, weet ik nog niet.
Wel weet ik dat ik sinds kort een nieuwe klacht erbij heb en wel aan mijn voeten. een zeer ellendig zwaar vermoeid gevoel. Geen idee hoe ik het omschrijven moet

En ook mijn OZO herstel is gestagneerd of sterker nog ik ervaar weer klachten in het zicht . ik zie slechter en minder helder. Mijn OZO is in augustus met een prednison.kuur behandeld. Het ging toen langzaam beter. Nu dus niet meer.

Ik heb vanmiddag ren telefonische afspraak met mijn Neuroloog.

Heb jij bijwerkingen van de Aubagio?

Groetjes, toinetje
Floris

Bericht door Floris »

Mijn partner gebruikt ook Aubagio. Ze heeft niet heel veel bijwerkingen maar ze heeft sinds zij is begonnen met Aubagio wel meer last van 'kwaaltjes'. Buikgriep, blaasontsteking, huidaandoening (jeuk).

Nu schijnt het normaal te zijn dat Aubagio bijwerkingen heeft. Maar het is niet zeker of het door het medicijn komt omdat het nog maar een paar jaar op de markt is.

Overigens heeft mijn partner afgelopen juni een flinke aanval gehad. Na een prednison kuur moest zij direct beginnen met Aubagio.

Sterkte in ieder geval :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp